Traxxas Rustler VXL - Mijn Topic

22 juli 2010
Voordelen: handzaam en makkelijk te bedienen
Nadelen: geen infrarood
Leuke thermometer voor die centen, maar wel erg klein en doordat er niet met infrarood gemeten wordt is het mikken op het juiste onderdeel over een wat grotere afstand lastig, erg lastig. Je weet gewoonweg niet wat je nu precies meet. Mijn advies: gooi er een tientje meer tegenaan en koop een infrarood versie.

Reactie van Conrad.nl:
Dank voor uw feedback. Het betreft hier wel degelijk een infrarood thermometer. Deze versie heeft echter geen laserpointer om exact aan te wijzen waar de meting plaatsvindt.

En dat is dus de reden dat velen liever 15 Euro meer uitgeven aan die andere thermometer (zie ook de 110 reviews bij dat product)

Voordelen: schept zekerheid, voorkomt gezondheidsproblemen
Nadelen: je mag hem niet vergeten mee te nemen.

Prima toestel.
Ik gebruik deze steeds om de temperatuur van de waren in de supermarkt toch heel even te controleren alvorens tot aankopen over te gaan. Meestal is alles ok, maar sommige winkels staan sinds een tijdje op mijn NIET KUNNEN lijst.
Sommige vleeswaren bvb. moeten aan 4 gr Celsius worden bewaard, als er dan 8 a 9 graden verschijnt op het display dan ben ik wel niet langer kandidaat koper.
Wat mij betreft een prima verzekering om narigheid op het gebied van gezondheid te voorkomen. Iedereen zou er eentje op zak moeten hebben. Echt waar. Wellicht je beste en goedkoopste gezondheidsverzekering.
Voordelen: klein licht snelle meting

Zeer handig, klein en licht. kan gemakkelijk aan een sleutelhanger worden bevestigd. Geeft continu de buiten temperatuur en geeft in een seconde tijd met een druk op de knop de temperatuur van een object. Ook altijd de tijd bij de hand.
Maar deze vinden het prima ^^^, vooral de 2e

Ja, en die gebruiken hem voor een heel ander doel dan waar jij de meter voor wil gebruiken.
Denk nu eens na: je wilt een instrument om redelijk precies de temperatuur van een redelijk klein object te meten. De te verwachten temperatuur zal grofweg tussen de 20 en 80 graden Celsius liggen. Zoek nou eens een product wat daar het beste bij past, in plaats van je direct blind te staren op de prijs.

Ja, en die gebruiken hem voor een heel ander doel dan waar jij de meter voor wil gebruiken.
Denk nu eens na: je wilt een instrument om redelijk precies de temperatuur van een redelijk klein object te meten. De te verwachten temperatuur zal grofweg tussen de 20 en 80 graden Celsius liggen. Zoek nou eens een product wat daar het beste bij past, in plaats van je direct blind te staren op de prijs.

Ok.

Is een Mamba Max Pro krachtiger dan mijn Velineon motor?
Want hij kan meer hebben, bijvoorbeeld 6S. Dus hij gaat veel harder. Maar ik denk dat mijn Velineon krachtig genoeg is, maar ik vond het wel leuk in te weten: Zou mijn Rustler een Mamba Max Pro 7700 of 4600Kv aankunnen? En een Mamba Max Monster? Die in de E-Revo zit? Of trek ik bij een tikje gas al die hele wagen kapot? Is een Mamba Max Pro krachtiger met een 4S dan een VXL met een 3S?

Laatst bewerkt:
de mamba monster pro is een regelaar, geen motor.

en de max is ook een regelaar voor een 1/8.

en 4s is natuurlijk veel krachtiger dan 3s.

een mamba max pro is geen motor maar een ESC en mamba max monster is ook een
ESC. Een mamba Max pro Esc is wel veel beter als de VXL esc (is gewoon niet te vergelijken)

en voor motoren geldt, Kv = toeren per volt. Dus in theorie is een 4600Kv sneller als een 3500Kv op dezelfde accu, maar daar een 3500Kv sterker is als een 4600Kv kun je die weer hoger gearen, waardoor die mischien wel sneller is.

Een 7700Kv is max 2s anders zou hij te veel toeren gaan draaien. een 4600Kv is max 3S (op de oude serie staat wel max 4S maar is niet erg aan te raden)

De velineon motor is best een goede motor (er is natuurlijk altijd beter, net na hoe groot je beurs is) De VXL esc is niet zo heel erg goed. maar zou je deze vervangen door een MMP blijf je zitten met de motor die max 3S aan kan.

overigens de rustler op 3S rijden ga je toch maar een paar keer doen denk ik, want dan is al je geld op aan onderdelen van het crashen....

dan is al je geld op aan onderdelen van het crashen....

Dat gebeurde dus net. Ik reed op volle snelheid door de straat en opeens verscheen er 2 meter voor mijn auto een poes, dus ik sla vol in de remmen en knal tegen een ijzeren hek aan waardoor nu mijn hele rechter ophanging naar de klote is. Schade 25 euro...

Ik heb vanmiddag een verloopkabel (TRX vrouw naar Deans man) gehaald want ik heb 2 accu's met Deans stekker. Toen ik het kabeltje vanmiddag aansloot ging mijn ESC niet aan maar hij werd wel warm. Toen heb ik hem gelijk ontkoppeld en wat blijkt: + en - zitten omgekeerd.

Wat kan er nu allemaal gebeurt zijn met mijn ESC?
Ik heb daarna nog heerlijk een stukje gereden met mijn 8.4v accu en dat ging prima. Wheelies trekken deed ie makkelijk, gewoon zoals vooraf. Maar betekent dat gelijk dat er niks met mijn ESC aan de hand is of dat ik niks beschadigd heb?

Het kan zijn, dat er toch iets te warm is geworden, maar dat merk je dan pas op de lange duur. De auto stopt er dan vanzelf mee. Maar meestal loopt dit wel met een sisser af, je had het gelukkig snel door!
plus: je hebt daarna weer gewoon kunnen rijden....

Het kan zijn, dat er toch iets te warm is geworden, maar dat merk je dan pas op de lange duur. De auto stopt er dan vanzelf mee. Maar meestal loopt dit wel met een sisser af, je had het gelukkig snel door!
plus: je hebt daarna weer gewoon kunnen rijden....

Er is dus waarschijnlijk niks ergs gebeurt? Mijn neef zegt dat ALS er überhaupt iets gebeurt zou zijn met mijn ESC dat hij dan helemaal niks meer zou doen en nergens meer op zou reageren.

Er is dus waarschijnlijk niks ergs gebeurt? Mijn neef zegt dat ALS er überhaupt iets gebeurt zou zijn met mijn ESC dat hij dan helemaal niks meer zou doen en nergens meer op zou reageren.

als je het niet had gemerkt en 5min later nog steeds aangesloten was dan kon je her risico lopen op en gesmolte ecs, en als dat gebeurbt dan gaat je esc inderdaad nik meer doen :murder:

als je het niet had gemerkt en 5min later nog steeds aangesloten was dan kon je her risico lopen op en gesmolte ecs, en als dat gebeurbt dan gaat je esc inderdaad nik meer doen :murder:

Ok! Maar ik ben blij dat er nu niks gebeurd is! Maar ik deed het ongeveer 40 seconden. Kan er überhaupt schade zijn aangericht dat mijn ESC nu niet meer 100% is, maar wel nog werkt? Of is het logischer dat OF hij werkt gewoon, geen schade dus...OF er is schade en hij doet HELEMAAL niks meer?

Back