Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Ik heb een week geleden nieuwe kogellagers gekocht voor de achterassen, maar die zijn al compleet versleten na 3x rijden. Hoe kan dat? Doe ik iets fout? Er zit geen kogeltje meer in, alleen gruis :(

Zitten de assen wel goed in de kogellager, zonder dat die kunnen schudden oid?
En de lagers liepen soepel ( ook toen u ze gemonteerd had )?

Ik zal zeker foto's maken. Misschien morgen, dan krijg ik ze namelijk, maar misschien pas zaterdag. Even kijken wat mn ouders zeggen.

Ruud, zeg maar liever je tegen mij. Ik ben nog maar 30... Die kogellagers liepen super! De wielen bleven maar draaien. Ik ga morgen even terug naar de winkel en kijken wat ze er van zeggen. Zijn er betere dan de met rubber casing. Wielen schudden niet meer. Was met die messing busjes wel anders.

Tegen invloeden van buitenaf wil je wel rubberen afdichting. Lagers kun je zo duur maken als je zelf wilt. Boca heeft bijvoorbeeld de yellow en orange seal reeks, welke "onderhoud" loos zijn, maar aan alles zit uiteraard een grens, dus uiteindelijk zullen die ook uitgedraaid zijn, letterlijk ;).

Ruud, zeg maar liever je tegen mij. Ik ben nog maar 30... Die kogellagers liepen super! De wielen bleven maar draaien. Ik ga morgen even terug naar de winkel en kijken wat ze er van zeggen. Zijn er betere dan de met rubber casing. Wielen schudden niet meer. Was met die messing busjes wel anders.

heb je de washers er tussen zitten ?

Inderdaad rubber seals zijn voor offroad en stoffige omstandigheden beter.
Heb je ook zwieberende banden?
Want dat is ook slecht voor de lagers, en inderdaad, zijn ze goed geshimt/weinig speling?

Haha, misschien dat daar het probleem ligt dan :)
Speling/zwieberen is een funest voor je lagers, daar gaan ze kapot van.
Alleen na 2 keer rijden al compleet vergruzeld dat lijkt mij wel heel snel.
Nouja, ik ben wel benieuwd wat de winkel zegt :)

Gelukkig zijn er ook goedkopere lagers!
Ben benieuwd wanneer mijn lagers op zijn, toch al best wat mee in het zand gereden met dit droge weer. Komen we vanzelf achter denk ik zomaar :). Eerst maar eens nieuwe wielmoeren bestellen -_-

Nylon kan, maar persoonlijk zou ik voor stalen gaan, die gaat wat langer mee denk ik, en Nylon kun je nog iets indrukken, waardoor je iets meer speling krijgt dan bij staal.
Washers zijn gewoon hetzelfde als shims geloof ik, dunne ringetjes dus..

Nylon pakken , als je stalen pakt dan ga je uw lagers in slijten.
Voor de lagers gewoon die standaard pakken dat zijn de beste.
Je moet goed na denken waar je het zwakke punt legt, die nylon washers zijn direct vervangen en kosten zeer weinig. Gewoon een paar in voorraad nemen. Het is gewoon een kwestie van hoe je er over nadenk. Goed zien waar je het zwakke punt legt. bv velen willen onderdelen in aluminium , dat is mooi maar daar stopt het , 1 keer verkeerdraken en het is gebogen en je krijgt het nooit meer goed , dan is het gevolg dat er andere dingen niet meer juist zitten of lopen en dan die verslijten.
RPM is gewoon de beste oplossing voor vele onderdelen, oerdegelijk en plooit terug indien nodig.
Laat uw hoofd niet zot praten door alu freaks , je moet er mee rijden en niet ten toon kunnen stellen.

grtz

+1 Nick : RPM boven alu ( op de meeste plekken ).
Nylon washers zouden wel kunnen inderdaad, staal ook.
Het zal niet zoveel verschil maken denk ik...

Back