Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

ik wil wel eens alu zien breken.

ik bedenk me nu, als ik een heatsink doe, werkt dat dan niet als een isolatie omdat mijn motor al een ingebouwde heatsink heeft?

Met ingebouwde heatsink bedoel je 'ribbeltjes' aan de buitenkant van de motor? Dan zou ik er inderdaad niet nog een extra heatsink overheen schuiven zodat er geen lucht langs die ribbels komt.

wat is denkje dan de best manier om m'n motor koeler te krijgen?
vertanding is opzich geen mogelijkheid meer want die is al op z'n lichts.

Hee kap es? Sjesus, "nu nog vetter" :yes: Wat een gave bak! :D :D

Heb je ergens fotos staan hoe je die kap er zo mooi op hebt gekregen? Is een proline body toch?

Bedankt
Ja die staan denk ik in men fotoalbum maar als je ze moet hebben stuur ik ze wel in een pb.
Maar die banden zijn niet geweldig ik ging van het weekend op vakantie en ging daar rijden. paar minuten en de band licht er gewoon helemaal van de velg af. gelukkig niks kapot ofzo maar kan dan wel zelf gaan lijmen.
Ach dan leer ik het ook is;)
en het is de Pro-Line Body Early 50 Chevy

Laatst bewerkt door een moderator:
wat is denkje dan de best manier om m'n motor koeler te krijgen?
vertanding is opzich geen mogelijkheid meer want die is al op z'n lichts.

Gwn de alu gearbox pakken, koeling is imo eigenlijk het enige probleem punt van de wagen en dit is een van de beste oplossingen. Ik zou eerst kijken wat een alu gearbox voor je doet voor je aan fans begint.
Het is eigenlijk een heatsink.
Kijken hoe koel ie daarmee word voordat je af gaat hangen van een fannetje

Denk dat die van REM en FLM het meeste trekken, en denk iig meer als de plastic.
Zo lang je 1 van die pakt en verder geen alu arms ofzo hebt gaat het minder snel stuk dan de plastic!

dat licht niet aan de banden maar aan de lijm, misschien heeft de vorige gebruiker ze niet goed gelijmd.
nee dat snap ik , ik ga woensdag dan weer langs coenraad om lijm te kopen.
of hoef je daar geen speciale voor te hebben?

Srry darkfire ik volg hem niet.. maar als het hetzelfde er uit ziet als bijv een FLM of een REM gearbox,

Dan is het waarschijnlijk gewoon weer het standaard integy verhaal. NL: het ontwerp is volledig nagemaakt, aleen dan van een slechtere kwaliteit materiaal.
Dus goed opletten, misschien kan je wel vinden van wat voor alu legering die is gemaakt, en of het hitte behandeld is of niet dat soort dignen gaat het om hier.

het verschil is dat FLM ze uit een blok aluminiun freest, integy giet het aluminium in een mal, daardoor kunnen in integy aluminium luchtbelletjes zitten waardoor het geheel minder sterk wordt

Hallo allemaal, ik heb mn spur gear nogal versleten en nu ben ik op zoek naar een nieuwe of betere... geen idee hoe lang die dingen normaal meegaan (ja beetje noob), maar waar kan ik het beste een nieuwe bestellen?

Ik heb er nu een 86t 48p spur met een 23t pinion in zitten, die heb ik al bij quartel gezien, maar zit er aan te denken om er nog een andere bij te nemen, wat raden jullie dan aan?

Laatst bewerkt door een moderator:
Thx, heb net m'n 35t pinion gear binnen dus binnenkort weer een poging om over de 110 te komen. Verder wacht ik nog op m'n 2e LiPo om deze parallel aan te sluiten en te kijken of de snelheid dan nog wat hoger te krijgen is :yes:.

Vanavond een poging gedaan met de 35t pinion gear en heb daarmee de 110 km/h gehaald. Viel me eigenlijk een beetje tegen, heb nu ook wat langer full throttle gereden en dat scheelt niet zo heel veel met m'n vorige runs (met een 31t pinion).

Ik denk dat de batterij een beetje de bottleneck is, nu maar wachten tot die hardcase 3S 5000 mAh 30c zippy van HK een keer deze kant op komt maar dat zal zeker nog wel een paar weken duren :rolleyes:

Daarmee zal ik de 70 mph (112 km/h) wel halen schat ik...

Dat is wel lomp snel, kan je op die manier nog wel een beetje fatsoenlijk sturen dan en verlies je hem niet snel uit zicht?

net lijm gekocht bij coenraad. zal ze vamiddag is lijmen.
Kijken of het lukt;)

Back