Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Zin wel slegte akku's en kosten geen drol.
Dat ben ik TOTAAL niet met je eens en heel veel andere gebruikers met mij. Vooral de turnigy accu's van HK zijn erg goed en worden heel veel verkocht. Er staat er ook een op Hk van 5000mah 7,4volt hardcase, die ik, en nog vele andere ook gebruiken. Voor nog geen 15eu, zijn die hun geld dubbel en dwars waard. Ik gebruik ze nu al een half jaar, en nog steeds vette power en 45min. rijtijd.

Ik snap niet dat iemand zomaar zegt dat HK accu's slecht zijn.
Ik heb vier van deze HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5000mAh 2S1P 20C hardcase pack (ROAR Approved) en ben er zeer tevreden over.
Ze hebben nu zo'n 10 ladingen moeten leveren elk en doen dat zonder 1 probleem. De beperking in temperatuur zit immer in de heet wordende VXL motoren ( we hebben 2 Rustlers), de accu's zijn niet onder de indruk van de getrokken stroom.
Ik zal ze binnenkort weer eens meten, bij de eerste test gaven ze allemaal +5100 MAh, eentje schoot over de 5200 heen.

Edit: Roaldo zijn post gemist. Volgens mijn hebben we het over dezelfde accu's :)

Laatst bewerkt:
Zin wel slegte akku's en kosten geen drol.

Je kan wel horen dat jij totaal geen ervaring hebt met lipo's van hobbyking.
Ik kan niet begrijpen waarom je dit hier post.(als een kip zonder kop):snipersmile:
Wat maakt die lipo's slechter dan presies de zelfde die hier in nl verkocht worden zoals heel veel artikelen van hobbyking hier in de Nederlandse modelbouw winkels verkocht worden.

Rijd al jaren rond met lipo's van hk en ben er perfect tevreden over.

Hemelt wel de lipo uit NL de lucht in, maar heeft een hekel aan de prijs.
En dan vragen om advies? Turnigy/Zippy zijn de beste lipo's die je voor die prijs kan kopen. Vind je het niks, zul je toch verplicht zijn om die duurdere lipo's te blijven kopen in NL.

Hemelt wel de lipo uit NL de lucht in, maar heeft een hekel aan de prijs.
En dan vragen om advies? Turnigy/Zippy zijn de beste lipo's die je voor die prijs kan kopen. Vind je het niks, zul je toch verplicht zijn om die duurdere lipo's te blijven kopen in NL.[/QUO

Als ik lipo's van hk bestel betaal ik gewoon inklaaringskosten invoerrechten en btw en zelfs dan zijn de prijzen van de lipo's in nl nog 3x duurder.Dan voor de zelfde lipo in hk.
Dus word er wel een klein beetje gevraagd om de lipo's uit nl de lucht in te hemelen helaas.Terwijl deze zelfde lipo helemaal niet zo duur hoeft te zijn wat blijkt bij bijvoorbeeld hk.
Wat is het verschil?
En waar blijft het verschil van geld?

"Dus word er wel een klein beetje gevraagd om de lipo's uit nl de lucht in te hemelen helaas."

Snap ik het nu nog? In je voorgaande twee zinnen ( die er mogelijk ook 1 had kunnen zijn, maar dat terzijde) schrijf je m.i. iets dat deze conclusie niet billijkt en er zelfs contrair mee is?

Snap ik het nu nog? In je voorgaande twee zinnen ( die er mogelijk ook 1 had kunnen zijn, maar dat terzijde) schrijf je m.i. iets dat deze conclusie niet billijkt en er zelfs contrair mee is?

kun je dit even onderbouwen anders snap ik het dadelijk ook niet meer.

Het verschil gaat natuurlijk de zakken in van de ondernemers, geef ze eens ongelijk.
Ze moeten ten slotte ook eten. Het is daarom aan iedereen vrij wat ze voor accu's vragen.
Maar laten we het weer over de auto hebben ipv de accu's, ontopic dus.
Evt kun je verder hierover in het lipo topic.

Wat een afgunst toch weer naar de LHS. Beste m/v heeft ook liever kaas dan jam op zijn brood.

Voor 39,95 bieden ze wel een goed Lipo hardpack aan waar je a la minute mee kan rijden ipv minimaal een week wachten op een online zending uit het buitenland.

heeft die bumper op de kop wel zin want zo buigt hij toch niet meer en zal hij de klap toch ook niet meer opvangen?

is hij niet sneller zonder kap want ik lees dat nog wel eens.

Komop he darkfire,, ze zetten hun spoilers op de kop vanwege de downforce tis om die op de weg te houden, niet voor bescherming. Zet hem anders om en je vloog al lang door de lucht.
Puike prestatie al Douwe
Grts

Goed Bezig Douwe.
Hoe hou je het karretje zo strak rechtuit?
Heb al moeite om de Rustler halfgas op een smal paardenpad te houden..

En op asfalt heb ik al menig omstander doen schrikken met het geluid van een schuivende scooter :cool:

Het gaat net zoals Geertja zegt om de downforce. Als je in een normale auto zit, steek je hand maar eens vlak uit het raam bij 120 km en kantel hem iets omhoog (ongeveer met de hoek van een normale rpm bumper) en kijk wat je hand gaat doen :D (doe dit uiteraard geheel op eigen risico :rolleyes:).

Zonder kap is misschien wel sneller maar de uitdaging is om dit met een 'complete' Rustler te doen. Er zijn andere auto's die veel geschikter zijn voor hogere snelheden maar daar is natuurlijk geen lol aan ;).

heeft die bumper op de kop wel zin want zo buigt hij toch niet meer en zal hij de klap toch ook niet meer opvangen?

is hij niet sneller zonder kap want ik lees dat nog wel eens.

Laatst bewerkt:
Van de week een mooie ofroad locatie gevonden in Oostvoorne. Let niet op de kwaliteit van de video (of de stuurmanskunsten ;) ), dit is onze reserve camera....

De locatie is een gedeelte gravel/zand en een gedeelte schelpen/schelpenzand met een mooie jumpheuvel tussen beide (zie filmpje). Een flink vlak stuk gravel met daarachter een heuvelig schelpengedeelte van +/- 15x10m

Hier is de locatie, het is een stukje afgesloten parkeerplaats die zo te zien alleen in het hoogseizoen bij drukte open gaat. Dus bij zon + warmte + vakantietijd zou ik er niet heen gaan....

http://maps.google.nl/maps?q=51.915...=UlyTR739ysO6Ua34gvGT_g&cbp=12,200.86,,0,9.99 Streetview

http://maps.google.nl/maps?q=51.915...9397,5.509644&sspn=4.016194,9.876709&t=h&z=13 maplocatie

Laatst bewerkt door een moderator:
Back