Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Er zijn idd ook uitzonderingen bij die pakketdiensten.
Bestel je buiten NL, wordt het vaak door TNT gedaan en dat gaat zelden tot nooit fout.

Weer wat geleerd dus, volgende keer eens liquidrc proberen, laatst in 3 dagen binnen.( vanuit USA )

Douane zendingen (van buiten EU) worden volgens mij altijd door TNT afgehandeld.

Goede tip (scherpe prijzen): Traxxas : LiquidRC.com , No Bull world wide shipping

Geeft alleen 0.99 dollarcent aan als verzendkosten naar NL bij een cooling fan. Weet wel waar ik de volgende keer onderdelen ga bestellen :D
 
Vanwege het kloteweer :onweer: vandaag aan preventief onderhoud gedaan:
Loslopende (kromme) suspension pin LA vervangen.

Ondertussen had de Rustler het zelf mooi opgelost. Wijkende bumpereind hield de pin tegen vanwege veel florameuk tussen bumpereind en chassis, loslopende schroef van het bumpereind werd tegengehouden door het motorblok :cool:

Bumper en motorblok moesten dus los om de pin te kunnen vervangen. Een mooie gelegenheid om motor en tandwielhuis goed schoon te maken en een andere gearing te monteren (25/86).

Alle terug te plaatsen bouten/assen ingevet met superspul genaamd Traxxas silicon oil, is niets meer en minder dan zuurvrije vaseline in een mini-tube.

Nu nog mooi weer morgen en knallen met die kar :)
 
Al bestel je voor 500, t blijft $0,99 ;-)

Heb je er wel eens besteld en 0.99 dollarcent betaald aan verzendkosten?

In de USA mogen bedrijven niet frauderen met aankoopbedragen, de kans op vertraging en bijbetalen vanwege BTW/invoerkosten zijn dus wel aanwezig (tenzij je onder €22,- blijft incl. verzendkosten).

Aziaten zetten altijd lagere bedragen op het verzendetiket en meegestuurde factuur, gebeurd zelfs met deans stekkers uit Japan. Eerste BTW moet ik dan ook nog gaan betalen voor zendingen vanuit Azië.

Binnen de EU heb je daar geen last van en kwam deze shop tegen:
HK-Modellbau -- Hhenstr. 2 B -- 52393 Hrtgenwald / Nordeifel

Nette prijzen voor HPI Blitz2 en Team Aso SC10 RS 2wd.
 
niet voor 500 in 1x, maar wel meer als 500 toaal ;-)
de prijzen zijn over het algemeen duurder als ergens anders, maar verzendkosten maken dat weer goed! Laten we er niet verder over uitwijden, anders pb ;-)
Winkelbesprekingen he ;-)
 
Douane zendingen (van buiten EU) worden volgens mij altijd door TNT afgehandeld.


Nee hoor, elke grote vervoerder kan dit afhandelen. De papieren worden na gekeken door de vervoerder (invoice enz..) en naar de douane gezonden, de vervoerder schiet ook de douane kosten voor omdat anders de afhandeling te traag zou gaan
 
Heb de indruk dat Traxxas spul alleen maar rechtdoor wil en er niet echt nagedacht is over wegligging. Op rechtdoorsnelheid zijn ze meesters, net als op verkrijgbaarheid onderdelen en duurzaamheid (zit technisch goed in elkaar).

Maar als bochtenman hunker ik naar vergelijkingsmateriaal.
Team ASO SC10 of HPI Blitz2 lijken me leuk. Voorkeur gaat uit naar de SC10 RS.

Anno 2011 is de standaard immers brushless en 2.4Ghz.
 
Heb de indruk dat Traxxas spul alleen maar rechtdoor wil en er niet echt nagedacht is over wegligging. Op rechtdoorsnelheid zijn ze meesters, net als op verkrijgbaarheid onderdelen en duurzaamheid (zit technisch goed in elkaar).

Maar als bochtenman hunker ik naar vergelijkingsmateriaal.
Team ASO SC10 of HPI Blitz2 lijken me leuk. Voorkeur gaat uit naar de SC10 RS.

Anno 2011 is de standaard immers brushless en 2.4Ghz.

Voor goed bochten werk zul je toch over moeten stappen op 4wd
 
Voor goed bochten werk zul je toch over moeten stappen op 4wd

met 4wd bedoel je denk ik dan de slash 4wd of de stampede? Met beide heb ik geen goede ervaringen wat betreft de wegligging.
Mijn rustler vindt asfalt maar al te leuk als het maar droog is. Ik kan met 60kmu vol het stuur omgooien en een 360maken zonder dat ie omvalt. Dus d ewegligging ligt denk ik ook aan de manier hoe je er mee rijdt.
 
met 4wd bedoel je denk ik dan de slash 4wd of de stampede? Met beide heb ik geen goede ervaringen wat betreft de wegligging.
Mijn rustler vindt asfalt maar al te leuk als het maar droog is. Ik kan met 60kmu vol het stuur omgooien en een 360maken zonder dat ie omvalt. Dus d ewegligging ligt denk ik ook aan de manier hoe je er mee rijdt.

Exact wat ik bedoel met gebrek aan wegligging.
180 graden slippend of spinnend is de specialiteit van de Rustler, maar rollend een krappe bocht nemen gaat niet lukken..
 
wat is denk je beter te combineren met de velineon 3500, de waterproof gemaakte sidewinder van hpi, ezrun 60A of de 60A 2.0 van hpi die in de bullet 2.0 zit?
 
motor + ESC set bruikbaar voor Rustler VXL en Slash 4x4

Ik zit met een probleem waar ik door mijn onervarenheid niet uitkom.
Ik ben op zoek naar een extra motorset welke ik zowel op de Rustler VXL als de Slash 4x4 kan gebruiken.
Voor de Rustler VXL zal deze gebruikt worden voor speedruns en voor de Slash 4x4 om mee te bashen. Ik heb alleen maar 3S lipo's dus de set (motor en ESC) moet daarvoor in beide auto's geschikt zijn.
Aanpassing in gearing is daarbij geen probleem waarbij opgave van die aanpassing meer dan welkom is.

Ik heb een lichte voorkeur voor Castle Creations omdat ik me daar wat in verdiept heb maar een ander alternatief is ook welkom.
Ik wil er eigenlijk niet meer dan 200,-- aan uitgeven maar voor de ultieme oplossing wil ik wel een uitzondering maken :mrgreen::mrgreen:.

Wie kan mij helpen?
 
Ik kan alleen maar zeggen dat de EZrun 60A en de velineon goed met elkaar overweg kunnen gaan. Ik heb deze combo aangeschaft omdat er op diverse fora werd gezegd dat dit een fijne combo was, beter dan met de VXL esc...
 
De velineon motor met een ezrun 60A v2 of MMpro werkt goed samen, de eerste rijdt onroad , de laatste offroad ,beide op 2s ,temp's blijven zeer redelijk en plenty (reclame) powerrrr..
 
Back
Top