Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Planning was Toemen in Den Bosch, maar het ommetje langs Muco (A'dam West) was voldoende. Altijd leuk om te komen al was het alleen maar vanwege de rondborstige dame die meer verstand van lagers / tandwielen / accustekkers heeft dan menig RC snotneus
:lol:

over de lagers, de traxxas zijn duur en troep (heb het wel over de e-revo dan). De grotere wiellagers van de revo kost 2 voor 8,50.. heb nu van G-force racing 4 voor 6,50.

@ Flying B.
Oke, kortere veren verlaagd de auto. De vraag is alleen: welke?
Er zijn zoveel veren leverbaar, maar er staat niet bij hoe lang (of kort) ze zijn.

De volgende veren vond ik bij Rc Twente:
Springs, Red (2.5 Rate)(2) -

Maar wederom geen afmeting....

Heb jij een idee welke (spiraal-) veren korter zijn?

Erwin

je kan ook zachte springs nemen, die zakken sneller in. Maar heb je alle clips al er tussen uit gehaald??

@Mikeking111: ja, ik heb alle clips er tussen uit gehaald. Vind dan nog dat het geheel wat hoog op de pootjes staat. Ik kan de veren die ik aangaf bij rc twente eens proberen.

Het idee hierachter was nl. een kennis die de E-revo heeft. De body van deze auto hangt wat meer achter de banden ( dus auto van de zijkant gezien) Je ziet hierdoor nauwelijks de "wielkasten" met schokbrekers.Dit vind ik persoonlijk wat mooier lijken.
Echt jumpen met de Rustler doe ik niet. Dus de verkorte veer-weg maakt niet veel uit!

Je kan natuurlijk andere veren op je Rustler zetten, maar vergeet ook je schokbreker olie niet. Deze heeft minstens zoveel effect op het in en uitveren van je shocks.. Lager bij de grond is meestal hardere demping..zoiets..

Wil je echt lager met je Rustler, dan misschien eens een korter setje shocks (bv Conrad, want redelijk goedkoop) Maar misschien hebben anderen forummers betere tips:p

Als je uitsluitend voor de looks gaat... Kan je natuurlijk ook je body een stuk lager proberen te zetten;-)

Dat is toch standaard garantie vanuit Traxxas, dat zouden ze overal moeten doen. Op de electronica van Traxxas zit levenslang garantie?

Dat is toch standaard garantie vanuit Traxxas, dat zouden ze overal moeten doen. Op de electronica van Traxxas zit levenslang garantie?

nope sommige winkels (kan het niet opnoemen dan wordt het een winkelbespreking) doen er gewoon niks aan. Als de winkel het zelf niet doet, moet je zelf met traxxas gaan overleggen.

@Mikeking111: ja, ik heb alle clips er tussen uit gehaald. Vind dan nog dat het geheel wat hoog op de pootjes staat. Ik kan de veren die ik aangaf bij rc twente eens proberen.

Het idee hierachter was nl. een kennis die de E-revo heeft. De body van deze auto hangt wat meer achter de banden ( dus auto van de zijkant gezien) Je ziet hierdoor nauwelijks de "wielkasten" met schokbrekers.Dit vind ik persoonlijk wat mooier lijken.
Echt jumpen met de Rustler doe ik niet. Dus de verkorte veerweg maakt niet veel uit!
Als veerweg niet zoveel uitmaakt kan je ook een stukje brandstof slang over de veerpoten schuiven aan de binnenkant van de shockbody.

Die stampen die Tiet-ans voor een dubbeltje uit een Chinees. Dat doet traxxas geen pijn denk...

Nou.. als ik de forums nalees en zie hoeveel ellende mensen hebben met de Titans dan is dat financieel misschien niet meteen een strop maar marketing technisch zeker wel.

Okay, men geeft in de RC winkels dan hopelijk wel het advies om die motoren eerst goed in te laten lopen, maar laten we wel zijn, ik heb dat met mijn Graupner speed motoren nog nooit hoeven doen en die gaan ook jaren mee. En als je als kind een Traxxas RTR krijgt (ik denk bijvoorbeeld aan de monster jam wagens) is het laatste waar je als kind aan denkt de motor eraf halen en roderen. Je wil springen en raggen, daar is ie uiteindelijk voor.

Back