Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Je rijdt vrij rustig, en dan haal de 15-20 min? Als je veel druk en snel rijdt kan je dus 10 min ongeveer rijden. Ik rijd op die manier ongeveer 30-40 min. Dan vraag ik me toch af hoeveel ampères jouw lipo heeft.

Mijne denk ik ook zoeiets, Ik heb hem niet helemaal leeg gereden tot hij langzamer ging rijden.

Amai wat een adviezen wederom in dit topic, how sad voor iedereen die dit leest en denkt wat te leren :(

Ik geef bij deze de moed op om alle foutieve informatie die wordt verspreid door enkele leden tegen te gaan.

+1
+2
+3
Gewoon lekker je lipo's leeg rijden jongens, komt allemaal goed ;)
tog? of was het nou toch?
men ehh mijn taal is ook niet het beste.

Je accu's maximaal tot 75% leeg rijden. Dus vol opgeladen 2S lipo = 8,4 Volt. 8,4*0,75=6,3Volt voor een 2S batterij. Dus per cell mag de lipo maar maximaal naar 3,15Volt ontladen worden. Ga je verder heb je grote kans dat die kapot gaat. En ja als de lipo niet helemaal leeg is, kan je hem gewoon aan de lader hangen, en altijd op de balancer.

Je accu's maximaal tot 75% leeg rijden. Dus vol opgeladen 2S lipo = 8,4 Volt. 8,4*0,75=6,3Volt voor een 2S batterij. Dus per cell mag de lipo maar maximaal naar 3,15Volt ontladen worden. Ga je verder heb je grote kans dat die kapot gaat. En ja als de lipo niet helemaal leeg is, kan je hem gewoon aan de lader hangen, en altijd op de balancer.
Dit doet je lader/regelaar allemaal automatisch zelf :)

wat-een-lipo-en-hoe-gebruik-je-die

mooi leesvoer , 75% :confused: hoe (w)meet je dat

Dit doet je lader/regelaar allemaal automatisch zelf :)

ow ? niet in te stellen bv.: LVC/Capaciteit / laadstroom / aantal cellen /, dus je ESC ontlaad de lipo tot 75% hmm, zijn ze toch slimmer dan ik dacht :mrgreen:

Laatst bewerkt door een moderator:
beste mensen,
kheb sinds kort mip cvd asjes, zeer mooi en sterk.
Nu alleen een klein minpuntje:
De output yokes van uit de hele aandrijflijn zitten vast met 2 schroefjes, inbus.
Nu weet ik al dat dat 1.5mm inbus is (wat sowieso al verd*md irritant is) Maar weet iemand waar ik schroefjes kan kopen met hetzelfde schroefdraad zodat ik ze er volledig door heen kan steken en dat ze er dus niet meer af vallen wat nu nog wel eens wil gebeuren, zelfs al lock-tite ik ze vast.

http://www.modelbouwforum.nl/threads/wat-een-lipo-en-hoe-gebruik-je-die.123782ow ? niet in te stellen bv.: LVC/Capaciteit / laadstroom / aantal cellen /, dus je ESC ontlaad de lipo tot 75% hmm, zijn ze toch slimmer dan ik dacht :mrgreen:
Ja oke, bij de lader moet je wel instellen maar als je balanceerd en je zet het aantal cellen anders dan dat het zelf is dan detecteert de lader dat en geeft hij een error aan.
En ja, mijn regelaar detecteert welk soort lipo het is.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10370

" Automatically detects the number of cells within the battery pack."

ik was net met men broer naar een bouwplaats gegaan heb me daar lekker uitgeleeft tot hij leeg was.
Ik had hem geen pauze gegeven, ja een keer toen reden we een stukje verder maar toen had ik hem aan laten staan. De motor werd niet warm kon hem gewoon aanraken zo lang ik wil. Was egt tof daar in Tilburg

.... :nooo:

Voltage en mAh staan niet recht evenredig aan elkaar.

Laatst bewerkt:
Zippy = Zippy Flightmax.

welke ''beter'' is dat licht er aan welk model je hebt , je hebt modellen van turnigy die gewoon niet deugen maar anderen zijn gewoon goed , over het algemeen zijn turnigy en zippy dezelfde kwaliteit met (ongeveer) dezelfde prijs.

Back