Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

denk wel dat er een prijskaartje aan gaat hangen van traxxas.

En niet geheel onbelangrijk; het gewicht.
Hoe meer gewicht je meesleurt hoe meer energie je daarvoor moet gebruiken. Ook het rijgedrag in de bochten wordt behoorlijk beinvloed met zware, en vergeet vooral niet, hoge lipo's!

Net 12.000 mah het veld opgerost.
Kreeg weer een ratel die vreemd genoeg later verdween.
(was na doorwaden/planeren van een waterplas)

Toch maar ff wat tandwielen op voorraad nemen..

28/83 blijft voorlopig mijn overbrenging, is toch wel een lekkere overbrenging op 2S met de juiste banden :D

Laatst bewerkt:
Ik heb een e-revo en na dat ik bij die auto alles in elkaar had gezet had ik ook een ratel ik dacht ik laat het zitten ging door rijden en ging het weer weg. Als het echt constant wordt dan zou ik pas gaan kijken wat het probleem is. Misschien is het wel een wiel lager

Eerste ratel/tik was duidelijk te voelen in het transmissie-huis. Differentieel was mijn eerste vermoeden. Tijdens demonteren was de tik weg na verwijderen motortandwiel.
Bij terugplaatsen kwam de tik/ratel terug.

Niet verder gezocht en het 28 motortandwiel gemonteerd.

De tik/ratel van vandaag niet verder onderzocht, was in ene verdwenen...

kan iemand mij vertellen als ik met een stock rustler op een 2s lipo wil rijden (bashen)
wat voor gearing ik dan moet gebruiken?
ik wil de minste warmte en snelheid maakt me niet heel veel uit gewoon een beetje rond rijden en beetje jumps maken..
ook kan iemand mij uitleggen wat de C rating nou precies betekent?
bvd --k

ik kan je niet zeggen welke gearing je moet nemen.
je moet zelf de temperaturen opnemen en dan als het te warm is een paar tandjes op de pion verlagen.

in de accu en laad techniek draadje staat er veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel over, dan vind je je antwoord wel.

Standaard 25/83 vertanding geeft meer pret op 2S dan een beginner kan handelen :p

Auto kan een hoop hebben mits je goed onderhoud pleegt. Controleer na elke run de loopvrijheid van de achterassen. Zodra het andere wiel niet meer contra draait na een zetje van het andere wiel is het tijd om de wielen los te draaien en de assen te controleren op meuk zoals visdraad / touw / flora.

Je komt de gekste materialen tegen tijdens lospeuteren en vrijmaken achterassen.

Dat komt overeen met ongeveer 21/83. Lijkt me mooi. Alhoewel meerdere mensen ook 19/83 rijden offroad. Licht een beetje aan je setup (welke banden, motor en accu e.d.)

Ik rij onroad inderdaad 54/15 (op 32-p/mod 0,8) , dat is bij mij de sweetspot. Dat komt overeen met 23/83 op 48-dp.

En die passen dus net niet en bovendien moet je er een andere stekker (Traxxas) aan solderen.

Heb zelf een stapel van deze:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 4000mAh 2S1P 25C Car Lipoly (ROAR Approved)

En dan deze kabel meebestellen:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Traxxas plug Harness for 2S Hardcase Lipo (1pc)

Wil je morgen al met LiPo's rijden dan heeft de NL vakhandel deze op de plank liggen: PYTHON PLUS CAR 25C Cont. 50C Burst 5000mAh 2S 7.4V, TRAXXAS -
Hoelang doe je met die zippy?

En nog even over die afmetingen:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5000mAh 2S1P 7.4v 30C hardcase pack (DE Warehouse)
Length-A(mm) 139
Height-B(mm) 46
Width-C(mm) 26

http://www.hobbyking.com/hobbyking/...00mAh_2S1P_25C_Car_Lipoly_ROAR_Approved_.html
Length-A(mm) 138
Height-B(mm) 47
Width-C(mm) 23

Rustler Battery Tray Dimensions: 139mm x 47.5mm x 28mm:

Ik zou zeggen, moet toch passen dan die Turnigy??

Laatst bewerkt door een moderator:
De T2M bandjes voorop gezet, de lelijke standaard voorbanden gingen visueel irriteren :cool:

Tevens een set Stampede achterwielen besteld inclusief 23x86 gearing.

ja, waarom niet, zoveel mensen hebben die.

hoe lang je ermee rijdt, hangt van de weerstand af die je hem geeft.
over een parkeerplaats rijden kost veel minder weerstand dan over het strand.

Hoelang doe je met die zippy?

En nog even over die afmetingen:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5000mAh 2S1P 7.4v 30C hardcase pack (DE Warehouse)
Length-A(mm) 139
Height-B(mm) 46
Width-C(mm) 26

Rustler Battery Tray Dimensions: 139mm x 47.5mm x 28mm:

Ik zou zeggen, moet toch passen dan??

Sinds het schuimpje uit mijn batterijvak gewaaid is passen ze wel :p
Moet alleen nog wachten op adapterkabels voor ik ze kan testen.

Met de zippy 4000 doe ik lang genoeg om de esc in thermische beveiliging te krijgen. Gok een minuut of 20.

OK :) is net zo lang als ik nu met mn huidige accu doe...

Heb gister trouwens weer lopen raggen in nat gras en voor de 2e keer mn spur gear naar de klote gereden (lag alleen nog wat verpulvert plastic in het kapje)... word er een beetje moe van. Ik heb in tussentijd sinds die erop zit al meer dan een uur gereden zonder problemen tot gister.

Oorzaak is me nog steeds niet bekend, motortje lijkt niet verschoven te zijn... iemand een idee, of nog beter een betaalbare oplossing?

Zit zelf te denken aan een metalen spur http://www.toemen.nl/metalen-spur-silver-86t-p-376.html , maar lost dat het probleem op??

Laatst bewerkt door een moderator:
het lost je spur probleem op.maar zal een ander probleem veroorzaken omdat je weer een zwak punt kwijt bent en er dan een ander punt komt.

Daar was ik idd ook bang voor, maar waar zou het aan kunnen liggen? Heb de hele gearbox al uit elkaar gehad en opnieuw gesmeerd en die loopt als een zonnetje, dus dat is het niet. Dat zou het in mijn ogen de afstelling van de koppeling of het motortje dat verschuift kunnen zijn....

Dan doe je toch een 32dp conversion en stel je de slipper in?
Ik reed mijn stock tandwieltjes binnen 3 acculadingen aan gort en met de 32dp wieltjes heb ik nog geen enkel probleem gehad.

Waar heb jij die vandaan en dat betekent dus dat ik mijn pinion ook moet vervangen?

Back