Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

ja, ook de pinion vervangen. Het moduul is anders dus alles wat in elkaar grijpt vervangen.

Heb het van ebay afgehaald of bij liquidrc, weet niet meer waar. Bij liquid koop ik niet meer omdat ik een bestelling niet gekregen heb en er op meerdere berichten niet gereageerd werd.
Voor mijn Slash heb ik een 56T Jato spur gekocht en een emaxx 13T pinion. Je zult voor de Rustler zelf even moeten kijken welke verhouding het beste overeen komt met de verhouding die je zelf graag rijdt.
 
Gewoon Traxxasshop in Nederland. even zoeken binnen de site op 32-p en 0,8 mod en je komt er wel...

Reken wel even de verhoudingen in 48-dp tov 32-dp uit. Een tandje meer of minder in 32dp scheelt een stuk meer als in 48dp.

Ps, 0,8 mod en 32-dp kan je gewoon door elkaar gebruiken en na enkele runs worden de tandwielgeluiden ook een stuk minder :D
 
Ok, dat gaat mij ff iets te ver... 0,8 mod heb ik nog nooit van gehoord of gelezen en kan er ook niets in de shop over vinden. De 32p tandwielen wel... Vermoedelijk heb je dan dus minder tandjes op je tandwiel en slijten ze dus minder snel.

Ik heb nu een 48p 86t spur en een ik dacht iets van 22 pinion.

Wat ik dus eigenlijk gewoon wil weten is wat jullie aanraden als ik gewoon een soort gelijk iets wil als ik nu heb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
alle standaards xl-5's zijn brushless ready, dus ze kunnen makkelijk standaard een vxl aan en ik denk ook wel een sidewinder.

alle pion's en spurs zijn voor beide want de transmissie is allebei hetzelfde, allebei staal.


zelf heb ik ook een vraagje:

ik rij nu met 19-90, wat maakt het verschil of ik met 23/90 ga rijden of 19/86?
het schilt allebei 4 tandjes.
 
Laatst bewerkt:
Speld in de hooiberg

Moest ik vorige week op de baan in Heemstede al door het gras kruipen om een clip van het batterijvak terug te vinden. Vandaag de clips van het batterijvak vergeten te bevestigen en na de 2e rol door het gras een wegslingerende batterij. Dwarsligger teruggevonden op crashlokatie 1.

Tijd om in te zetten op lucky 10 :D
 
Laatst bewerkt:
Xl 5 brushless ready ? ,zitten daar ook 3 motor draden aan?

ik bedoel de wagen zelf, sorry.

Brushless Ready Magnum 272™ Transmission
The Rustler's Magnum 272 transmission is assembled with new all metal gear internals riding on ultra-smooth sealed ball bearings. Combined with the smooth 48-pitch gears, power is delivered quietly to the durable telescoping U-joint driveshafts. The sealed gearbox protects the transmission components from dirt and rocks.
bron: Traxxas - Rustler (#3705) - Details | traxxas.com
 
Laatst bewerkt:
Ok, heb hem zo gekocht en blijkbaar kan het allemaal prima... en ja met een andere ESC heb je 3 draden.
Volgens mij zijn die gear onderdelen allemaal hetzelfde hoor. Overal waar ik ze vind wordt er geen onderscheid gemaakt in xl5 of vxl en ik ga uit van de manuals op de originele traxxas site.

Maar om even terug te komen op mijn vragen waar ik nog geen duidelijk antwoord op heb:

- Wat houdt die 0,8 mod precies in?

- Ik heb nu een 48p 86t spur en een ik dacht iets van 22 pinion.
Wat ik dus eigenlijk gewoon wil weten is wat jullie aanraden als ik gewoon een soort gelijk iets wil als ik nu heb, maar dan iets minder slijtbaars.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb om te proberen nu na wat googlen een 32p 56 spur en 15 pinion besteld.
 
Aandrijfas aan wokkels

28/83 met originele achterwielen is op 2S Lipo genoeg om continue wheelies te maken en je aandrijfassen aan wokkels te draaien :bye:

Morgen maar even een rondje bellen wie ze in de buurt op voorraad heeft.
 
Blijf me verbazen over de stevigheid van de auto :)
Als beginnend bestuurder gaat de auto regelmatig rollend over de ondergrond, zowel voorwaarts als zijwaarts.

Het leukste zijn toch wel kaalgetrapte voetbalveldjes met 60% gras en 40% zand. Heerlijk van doel naar doel rijden en laat die achterwielen maar spinnen. Lekker stuiteren over de graspollen :)

Strandjes en paardenpaden zijn ook leuk.
Goed onderhouden (gemaaid) grasveldjes zijn wel grappig, ongemaaid gras mijden als de pest. Gemaaid gras is tevens handig om de ergste shit van de auto af te rijden. Met afdouchen ben ik gestopt, draai tegenwoordig de wielen los om daarna de assen vrij te maken van ingedraaide zooi.

Beperkende factor blijft de VXL3 regelaar. Is na de eerste 4000mAh accu al heet. Thermische beveiliging klapt er meestal in na 3/4 oprijden van de 2e accu. Ben echter geen fan van zo'n optionele fan. Wordt deze bovenop de passieve cooler geplaats of ipv?

Een andere beperkende factor vandaag ook geëlimineerd: Robbe PowerPeak A4 3A Lipo lader.
Heb er een 6.5A Robbe PowerPeak C8 bijgekocht, mAh teller gaat harder dan de secondenteller in het display. Binnen 3 kwartier een 4000 Lipo weer helemaal vol :)
 
Laatst bewerkt:
Het leuke aan de Rustler (VLX) is de 2WD op de achterwielen, is toch ff lastiger en spectaculairder dan die saaie 4wd SCT bakken.

Dat de VLX karretjes zelfs op 2S overpowered zijn maakt het alleen maar leuker.
Gas er gedoseerd ophouden en de goede kant onder houden.
 
Dat is inderdaad ook mijn grootste lol aan het karretje, de power van zowel 2s en 4s op de achterwielen zo goed mogelijk overbrengen naar de grond. En sturen hé... keep the itchy trigger finger on a leash!

Heerlijk de hoeveelheid techniek die je je aan moet leren om het beestje te temmen :yes:
 
Laatst bewerkt:
Back
Top