Traxxas servo 2080 instellen

ik heb laats een Traxxas E-revo gekocht via marktplaats als crawler. Heb hem terug gebouwd naar zijn originele staat. Maar de servo's type Traxxas 2080 (zijn er 2) sturen nog niet helemaal maximaal. En heb niet de originele zender. Kan iemand mij helpen?

Welke zender heb je, want daarmee kun je je stuuruitslag regelen. En hoezo teruggebouwd naar origineel erevo. Diffs veranderd en Difflocks eraf gehaald? Is het 1:8 schaal? Dan heb ik wel interesse in wat je eraf gehaald hebt.

Met deze gegevens kunnen we niet zo veel. Hoezo "terug gebouwd naar origineel"? Aan dit soort simpele servo's valt niets om te bouwen.

Wat bedoel je met "maximaal sturen"? deze servo's hebben een "bereik" van ongeveer 90°. Dat wil zeggen ongeveer 45° naar links en rechts vanuit het midden. Dat kan je alleen veranderen door in de elektronica in te grijpen. Meestal door extra weerstanden in serie met de potmeter te zetten.
Veel digitale servo's kan je met een programmeerkaart programmeren. Volgens de omschrijving zijn dit ook digitale servo's maar er is nergens een programmeerkaart voor deze servo's te vinden. Zelfs niet of je ze überhaupt kunt programmeren en zo ja hoe.

Welke zender je gebruikt maakt niet zo veel uit. Niet elke zender geeft dezelfde uitslag dus daar zou je een klein verschil kunnen hebben. Maar dat zal je ook hebben met twee verschillende "originele" zenders.

Hij bedoelt de summit crawler terug naar erevo. Vering verlaagd, de difflocks van het voorste en achterste diff gehaald met de daarbij horende mini servos en stangenwerk andere wielen banden en pinion en spur gear.

Als je een 2.4 traxxas zender ontvanger hebt kun je de uitslag via een ingewikkeld systeem van knoppen duwen op de zender en stuurwiel draaien alles instellen.
Nu heeft hij een andere zender en ontvanger en moet hij dus zoeken naar de instellingen van die zender. Buiten dat is de stuuruitslag van een revo niet heel erg secuur instelbaar. Tis ook een 4x4.
Geen straatkar.

Als je zo'n TQi zender hebt met een rood drukknopje zit daaronder een heel menu maar dan moet je de manual erbij paken.

Hij bedoelt de summit crawler terug naar erevo. .....
Oké, dan heb ik dat verkeerd begrepen. Ik dacht dat hij de servo's had "terug gebouwd". :oops:
Als je zo'n TQi zender hebt met een rood drukknopje .....
Dat klopt Roelof daarmee stel je de zender mee in. Je programmeert daar de servo's niet mee. Het zijn digitale servo's dus die zouden (althans in theorie) programmeerbaar moeten zijn.

Met een andere zender zal je de handleiding van die zender moeten hebben om met behulp daarvan de uitslag van de servo's in te stellen. Maar ook dat gebeurt dus in de zender, je programmeert de servo's daar niet mee!
Heb je die handleiding niet dan moeten we weten elke zender je hebt. Als we dat weten zal er hoogstwaarschijnlijk wel iemand zijn die ook zo'n zender heeft en je kan en wil adviseren

Digitale servo's zijn per definitie niet altijd programmeerbaar, de meeste iig niet. Het zegt alleen over de signaalverwerking van pulsbreedte naar motorsturing.

Onder de rode menuknop kan je wel de uitslag terug vinden.

Back