Als je die 13T motor al hebt kan je toch gewoon met andere lipo's gaan rijden? Wat heb je nu? 3S? Is al prima hoor. Je kan altijd iets zwaarder vertanden voor meer snelheid. Als je maar de temperatuur in de gaten houdt.Dus koop een temp gunnetje o.i.d.
Je kan ook van die stripjes kopen die de temp aangeven.
Temperaturindikator für Brushless Motoren - blau-INR-T-5I-BL
Maar als je dan toch een andere motor wil:
Als ik je nou een merk mag aanraden dan is het Neu. handgemaakte 4 polige motoren uit de VS en bij In Racing verkocht (Duitsland) Ze hebben een zeer hoog rendement waardoor ze niet zo snel warm worden. Ik heb er net 2 motoren gekocht voor mijn Slice 2wd en Slash 4x4 (alleen dan wel zwaardere motoren)
Misschien is deze iets voor jou:
Neu Motor 1409/1.5D S (4500 kv)-NEU1409/1.5D-S
Als ik nu een motor voor de Slash moest kiezen zou ik een 1409 1Y kiezen Deze draait 3600Kv ongeveer. Perfect voor zowel 2S als 3S. Deze is alleen niet op voorraad bij In-Racing.Maar je kan hem bestellen. Duurde bij mij nog geen 6 weken. Dan wordt ie voor je gemaakt in San Diego. De prijs zal hetzelfde zijn als die 1409 1.5D De 1409 1Y zal ook minder warm worden omdat het een Wye gewonden motor is (dat betekent de Y) en geen delta zoals de 1.5D
Die kan je met 2S rijden maar ook nog met 3S, dan is ie alleen erg snel (en wordt hij toch warm)
Hoe lager de Kv rating hoe mindersnel ze warm worden maar dan moet je wel of zwaarder vertanden of met meercellige lipo's gaan rijden.
Dit is b.v. een zwaardere motor die je het best met 4S Lipo's zou kunnen rijden (wel overkill voor je Slash hoor)
Neu Motor 1412/1Y S (2750 kv)-NEU1412/1Y-S
Probeer een 2e hands velineon-setje te scoren, moet kunnen voor 100 euro (ik heb er zelf 2 verkocht voor de prijs).
Die dingen zijn niet geheel waterdicht, maar het komt wel erg dicht in de buurt.
Ook een goeie tip. Ik verkocht destijds mijn nieuwe en ongebruikte setjes (die uit de Slash 4x4 kwamen) voor 125 euro. Dus ESC met motor.
De Velineon is een perfect setje voor de Slash 2WD. Als je maar de temp in de gaten houdt. De mijne is uiteindelijk door de warmte overleden (te zwaar vertand)