traxxas slash 2 wd motorkeuze??

Hij heeft al een ESC begrijp ik, hij heeft 100 euro voor een motor. Dan is die 1409 van 115 euro wel bereikbaar lijkt me? Heb je gelijk iets goeds.
De motor van je vriend klinkt aan lokkelijk maar ook op een 3S lipo zal die niet waanzinning hard lopen. Ik weet verder niet hoe betrouwbaar die motor is. Zijn de lagers nog goed?Ik zou niet zo snel een 2e hadns kopen tenzij hij echt nauwelijks gebruikt is. Ik zou het niet doen. spaar nog heel even door en ga voor iets goeds. Velineon is ook prima. Ik hoor best wel tevreden geluiden over de Ezrun motoren maar ik vind het zelf niks. Ze worden wel gauw warm. Ze hebben een laag rendement (daarom lopen ze ook warm) maar duur zijn ze idd niet.

Laatst bewerkt:
nou je komt ook een heel eind offroad hoor met de 5.5t:P de mijne tempt uit op 55 graden op RCCL, (poederzand met jumps etc)

Of koop een VXL motor met een ezrun esc... De VXL esc is niet zo heel geweldig, de temperatuur protection is wonky en de LVC werkt niet altijd lekker volgens de verhalen...

bottomline, al deze opties zijn goed, ik zou je zelf de vxl of de 8.5 aan raden...

Ben het met DJ eens, 2e hands motor zou ik ook niet snel doen. Je weet nooit wat er mee uitgespookt is. En motor+ESC is toch het belangrijkste onderdeel in je auto, die koop ik het liefst nieuw. Ik zou kiezen voor de VXL set of de neu motor als je al een regelaar hebt.

je bent een beetje onduidelijk :

wat wil je er nou precies mee doen of wat doe je er nu mee (deed) on-road of off-road.

Heb je al een ESC ?

Wat is je precieze budget ?

Chiel weet het zelf niet zo goed geloof ik.

Mijn interpretatie:
Hij heeft een standaard Slash 2WD

Dan heeft hij dus een titan motor en een XL5

Beste Chiel: die regelaar kan geen brushless motor aan. Het beste advies dat we (meerdere mensen hier) je dus kunnen geven is:

NIET de motor van 30 euro kopen

WEL een brushless combo kopen.

Welke combo dan?

Deze b.v:
Velineon 3500 motor met VXL3S combo
tra3350x.jpg

Anderen zijn gelukkig met de EZrun 8.5 (zelf geen ervaring mee:
eBay.be: Hobbywing EZRUN Combo B5 60A/8.5T/4000Kv 1:12/1:10 Auto (object 280547830239 eindtijd 10-dec-10 09:54:38 CET)

Laatst bewerkt:
maar ik kan dit voor 30 kopen.
dus ik hoor steets dat het niet moet ofzo

Als ik dit zo lees ben je er eigenlijk al wel uit, en wil je perse deze motor kopen (omdat ie 30 euro is). Alleen wil je dat anderen ook zeggen dat het een goede keuze is ......

KOOP DAT DING GEWOON, rij hem aan gort en spaar ondertussen voor een knappe BL set zoals meermalen hier gesuggereerd

Moet ie ook nog een brushless regelaar kopen, de orginele van de slash werkt alleen met brushed.
Dus dat kost ook weer extra (weet zo snel niet hoeveel).

Dan is 30 euro zeker een nette prijs, en zou ik het zeker doen.
Als je dit alles niet te zwaar vertand en er niet te gek mee doet, kan je er nog wel effe plezier van hebben (veel plezier ermee).

Ik zou er een 4S lipo bij kopen en dan licht vertanden. Dan heb je een lage strooksterkte (Ampere) omdat je spanning (Volt) immers hoger is. Een lage stroomsterkte zorgt ervoor dat alles minder warm wordt. En anders op 3S met een wat zwaardere vertanding.

Dan heb je een lage strooksterkte (Ampere) omdat je spanning (Volt) immers hoger is.

Is dat waar? Een stroom geeft een magnetisch veld, niet een spanning. Dus voor een bepaald koppel zul je toch een bepaalde stroom moeten hebben. Verlies (dus opwarming) blijft I^2*R.

Omdat de spanning hoger is van een 3S kan de stroom ook hoger worden en daardoor het vermogen, ook het vermogen van het verlies. I.p.v. de motor te ontlasten zul je hem m.i. alleen maar nog meer belasten, je gaat immers harder rijden bij nog hogere stromen.

Een stelling vragend neergezet.

Elektronica blijft voor mij iets wonderbaarlijks.

Back