traxxas slash 4x4 of team associated sc10 2wd

Thunder Tiger is toch een handelsonderneming die alleen spul van derden importeert en verdeelt? Ik meen dat Habao ook van Thunder Tiger afkomt in Europa, Habao is volgens mij dus gewoon een zelfstandig merk net zoals Asso.

Als beginner zou ik dus beginnen met een simpele auto waarbij veel onderdelen makkelijk en goedkoop te krijgen zijn. Waar je veel aan kan upgraden in het tempo en voor het budget dat jij wil.
kortom Slash 2WD.
Slash 4WD rijdt makkelijk maar heeft veel meer onderhoudt nodig. SC10 2WD rijdt beter dan een Slash 2WD maar is ook wat lastiger qua onderdelen en zit wat fragieler in elkaar. De Slash 2WD is echt behoorlijk rag-proof.

Als je dat ding dan zat bent kan je naar een wat meer race georienteerde auto kijken. Overigens is de HPI Blitz 2WD ook wel een idee, ken \m niet zelf maar schijnt ook erg goed te rijden. Alleen dan zit je weer met de onderdelen en gebrek aan hopup mogelijkheden. Kom ik toch weer bij de Slash 2WD uit.....:yes:Let wel: het is niet de snelste wagen (maar de Slash 4x4 ook niet trouwens). Als je dat wil kan je beter naar een buggy kijken. Kan je altijd nog besluiten om de buggy naar SC truck om te bouwen :cool:

Thunder Tiger is toch een handelsonderneming die alleen spul van derden importeert en verdeelt? Ik meen dat Habao ook van Thunder Tiger afkomt in Europa, Habao is volgens mij dus gewoon een zelfstandig merk net zoals Asso.

Volgens mij niet geheel juist. Thundertiger maakt zelf ook auto's (entry level) en is eigenaar van Team Associated (comp level). Hobao is een zelfstandig merk dat ook wagens maakt welke ook door andere merken worden gedragen (zoals bijvoorbeeld de Ofna hyper 10SC).

@bryan: Een regelaar zit niet in de SC10 4x4 kit, dus no worries over vlammen :D

als ik dit allemaal hoor ga ik denk ik toch voor de traxxas 4x4 omdat ik voor de fun ga rijden en afentoe een race (traxxas days en no-nitro) ik hoor allemaal positiefe dingen over traxxas en over team associated rommelt t een beetje. maar als iemand nog wat weet over de associated wil ik t graag weten want ik moet nog tot augustus sparen.

Het is niet omdat AE van Thunder tiger is dat AE slecht is. Integendeel zijn zeer veel wagens van AE echt wel goed.

Het is zoals Carson en Tamiya he;)

hoezo rommelt het een beetje over Team Associated? Het zijn echt super auto's die zeer goed ontworpen zijn. Echter, als rag bakkie raad ik je toch een Traxxas aan!

maar voor af en toe een raceje en voorderest alleen voor de fun rijden in modder rijden enzo welke is dan toch echt de beste optie?

hoezo rommelt het een beetje over Team Associated? Het zijn echt super auto's die zeer goed ontworpen zijn. Echter, als rag bakkie raad ik je toch een Traxxas aan!

+1

komend van een slash 2wd naar een slash 4wd toen een hongnor 4wd en nu in mijn bezit een AE sc10 4x4.

ik heb em nog niet gebouwd. maar man de sc10 4x4 ziet er los in onderdelen al mooi uit.
super dikke draagarmen en echte mega bigbore dempers.

een sc10 2wd is een goede auto, die op het circuit betere prestaties kan neerzetten dan een slash 2wd.
mede omdat de sc10 2wd een aantal voordelen heeft met betrekking tot het lage zwaartepunt van de auto t.o.v. de slash 2wd.

Hetzelfde verhaal zal gelden voor de sc10 4wd t.o.v. de slash 4wd.

De slash 2wd en de slash 4wd zijn hele goede auto's zowel op het circuit als voor thuis in de straat of het skatepark.
De traxxas auto's gaan iets meer de bash kant op en de AE auto's gaan iets meer de race kant op..

ja dat is wel zo maar weet u ik ga het meest gewoon in de buurt in de modder enzo rijden en heel afentoe een raceje. Ik doe dan met m'n vrienden bijv een dragrace en dan gaan we gewoon weer in de modder rijden dus het is misschien sonde om dan een team associated te kopen die je in elkaar moet zetten. (ik ben nog maar 14 dus dat kan ik nog niet alleen) en me ouders hebben het nog al druk dus het is echt de traxxas 4x4 of de team associated sc10 2wd brushless

dan zou ik je inderdaad de slash 4x4 adviseren. daar kan je ook leuk mee racen en is voor jou dus een stukje veelzijdiger.

@ bryan : Ik ben 13 en heb een paar weken terug ook mijn hele associated RC8Te uit elkaar gehad en de diffs voorzien van nieuwe olie.
Maar je moet het even door hebben en goed de handleiding in de gaten houden.
Maar de Slash 4x4 is ook spatwater dicht en aangezien je door modder wil racen is dat denk ik een betere oplossing zoals Murky123 ook al zei.

Groeten,

Ruud

Ben het eens met de stelling dat de Slash 4x4 beter geschikt is als de SC10 voor het bashen, onderdelen zijn beter verkrijgbaar en de Slash is "waterdicht". Alleen je twijfeling tussen 2 auto's met behoorlijke verschillende rij eigenschappen, namelijk 4WD en 2WD, begrijp ik niet zo goed. Beetje kiezen tussen een appel en een peer. Beide lekker, maar wel verschillend :D.

Back