traxxas slash 4x4 of team associated sc10 2wd

de slash is een badkuip op wielen,dus kijk uit met modder want je wagen wordt zo een kilo zwaarder;)
maar als het niet te warm is kan je dat tegengaan met een badmuts vd hema:yes:

er rijden bij ons heel veel slash 2wd en slash 4wd mee met de clubwedstrijden.

zelf ben ik vorig jaar nog 2de geworden met de slash 4x4 in het clubkampioenschap, en de nummer 1 was ook een slash 4x4

op clubniveau kan je echt hele leuke dingen doen met deze auto.

nationaal trouwens ook hier in NL, het niveau is niet zo hoor hoor ;)

[media=youtube]QX851sotLBw[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
maar wat ruben net zei dat deze baan echt mooi is ben ik t helemaal mee eens.
de mvw (purmerend) heeft volgens mij niet echt veel met sc cars maar meer met truggy's en buggy's
als ik deze auto heb ga ik gelijk naar de mvb toe.
en ik hoor toch wel meer positiefe punten over de traxxas dan over de team ae

en ik hoor toch wel meer positiefe punten over de traxxas dan over de team ae
hoezo hoor je meer positieve punten over Traxxas dan over Team Associated Electric? het zijn twee verschillende type auto's, maar dat betekend niet dat de Asso's negatief zijn. Maar idd, denk dat de Slash jou auto zou zijn. Ik zou wel beginnen met de 2WD, je leert beter rijden en het onderhoud is makkelijker en goedkoper.

bryan.

traxxas domineert nu eenmaal op dit moment de markt, hoe dat komt?

ze hebben een hele goede PR
ze hebben een hele goede customer service
onderdelen zijn echt op elke straat hoek te verkrijgen
alle modellen zijn ready to run
meeste modellen zijn water bestendig
prijs/kwaliteit verhouding is dik in orde
erg veel aftermarket spul te verkrijgen

Met zulke strategie bereik je heel veel mensen, ook mensen die nog nooit iets in de RC gedaan hebben, kunnen nu een goede betaalbare auto kopen en direct gaan rijden.

Uiteindelijk is traxxas goed voor de gehele hobby, er stappen heel veel mensen in. en na verloop van tijd zullen een aantal doorgroeien naar andere merken enzovoorts

Kijk nu mar naar de slash 2wd. dat vind ik toch de godfather van de short course auto's.

Als traxxas die slash 2wd niet ontwikkeld had, weet ik niet of het hele shortcourse gebeuren wel zo groot had geworden in 2 jaar tijd.

Wie wist er nu van RC shortcourse af in zomer 2009, dat waren niet veel mensen. En kijk nu.

Ik ben echt geen traxxas propper, ik probeer een paar gegevens op een rijtje te zetten voor je.

nou ik denk dan wel dat ik een 4x4 zou kiezen want bij ons heb je echt gladde steentjes dus je gleid iedere keer weg.
me vriend heeft er een en die gleid erg veel weg

is waarschijnlijk al eerder gezegd, maar ik denk niet dat je een 2wd en een 4wd van 2 fabrikanten met elkaar kan vergelijken.
je kan bijvoorbeeld wel de slash 2wd en de slash 4x4 met elkaar vergelijken, omdat je dan de voor en nadelen van 2wd - 4wd op papier zet.
een betere vergelijking zou in dit topic kunnen zijn de:
slash 2wd - de ae 2wd
of slash 4x4 de ae 4wd. :yes:

ja dat is eigenlijk ook wel zo maar ik koop dan zeker de slash 4x4 als je 2wd tegen 4x4 hebt maar ik moet echt tussen deze twee kiezen want ik heb geen zin om ook weer allemaal electronica voor de ae 4x4 te kopen en m in elkaar zetten

ik zou een slash kopen en lekker gaan met die banaan.

die ae moet je nog helemaal bouwen en volgens mij heb je daar ook niet veel zin in?

Gewoon lekker een Slash 4x4 of 2WD uit de doos trekken, accu laden, batterijen in de zender en gaan. Die AE wagen lijkt me geweldig (ik heb hem niet overigens dus kan er niet over oordelen verder) maar lijkt me voor jouw doeleinden wreed overkill en er zijn minder makkelijk onderdelen voor te krijgen dan voor de Slash.

Eens met mijn voorganger.

Gewoon de Slash 4x4 nemen.

Onderdelen makkelijk en overal te krijgen, heel veel tips en tricks over onderhoud en afstelling wat wil je nog meer.

Een auto die het eigenlijk altijd doet, zelfs als je denk nu heb ik iets kapot gemaakt maar nee hoor.

Onderhoud valt reuze mee, ik ben niet verder gekomen dan schoonmaken en lagers controleren.

Lekker gaan rijden en leren rijden, ja een 4x4 is makkelijker (anders) te rijden maar geloof me genoeg uitdagingen om op een baan steeds sneller en zonder fouten te rijden en bij bashen om de auto te laten doen wat jij wilt.

Als ja dan veel verder bent komt vanzelf het moment om of de slash te upgraden of naar een andere auto te gaan (BV AE SC10 4x4).

Met de Slash kun je zeker vooruit en hij geeft je veel plezier.

IK zeg hier niets ten nadele van andere auto's genoemd in het topic maar dit is mijn ervaring, het enige wat ik kan vertellen.

Groet en succes Jan.

Back