Traxxas Slash 4x4 topic deel2

Wij rijden hier inmiddels met ongeveer 6 ultimates, en 1 rustler vxl, maar ik heb er als enigste last van dat als ik per ongeluk eerst de zender uitzet (kan gebeuren natuurlijk...), dat mijn slash er dan vandoor schiet. Hier heb ik in het begin nooit last van gehad..

Weet iemand of de ontvanger beveiligd is tegen signaal verlies? Of dat dit in te stellen is?

In de manual kan ik hier iig niks over terug vinden.

Ik heb hetzelfde en ga vanavond mijn zender opnieuw binden, kijken of dat helpt.

Heeft niet geholpen.

Gisteren wezen kl...n:confused: wilde toch ook de 70/30 naar 50/50 zetten.
Na opnieuw binden van de zender met de ESC, na de 50/50 te hebben gezet deed ook de fail save het weer.

Resultaat, throttle staat nu op 50/50 en fail save doet het weer.:p

Tsja en na het binden altijd esc kalibreren met de zender , alleen standje 70-30 omzetten na 50-50 werkt niet goed zonder kalibratie :wink:

Tapatalk V1.13.1

Volgens mij werkt het niet eens als je je zender van 50/50 omzet naar 70/30 zonder de esc te calibreren.. Bij mij geeft de esc dan een error.

Heeft er iemand trouwens ervaring met die stalen aandrijfassen van GPM of Integy?

Ik heb ze wel in mijn handen gehad maar vind ze zo zwaar.. maar aan de andere kant, met het bashen vliegen de aandrijfassen ons soms om de oren.. :D

Dus.. Aan te raden of niet?

Misschien zou je eens kunnen kijken naar de aandrijfassen van de XO-1. Die passen bijna plug en play. Alleen wat andere lagertjes nodig voor in je wielblokjes.

Wat je nodig hebt:

6 lagers van 6x11x4 mm (in plaats van de originele 5x11x4mm wiellagers)
4 alu wielmeenemers 12mm hex (centergat opboren naar 6 mm) (XO-1 wielassen zijn dikker en buigen dus minder makkelijk!)
setje aandrijfassen van de XO-1
front: #6451
rear: #6452

Misschien zou je eens kunnen kijken naar de aandrijfassen van de XO-1. Die passen bijna plug en play. Alleen wat andere lagertjes nodig voor in je wielblokjes.

Wat je nodig hebt:

6 lagers van 6x11x4 mm (in plaats van de originele 5x11x4mm wiellagers)
4 alu wielmeenemers 12mm hex (centergat opboren naar 6 mm) (XO-1 wielassen zijn dikker en buigen dus minder makkelijk!)
setje aandrijfassen van de XO-1
front: #6451
rear: #6452

Mmh.. Das interessant... en dit zijn ook stalen assen?

Ik heb wel de ultimate dus al alu wielblokken voor en achter, dus ik weet niet of het dan andere lagers worden. op zich is dat een kwestie van nameten, zolang de binnenmaat maar 6 mm ipv 4 mm is toch?

:cool:

De achterste wiellagers zijn nu bij jou 5x11x4 mm. Dit moet dus naar 6x11x4. De assen zijn nu dus 5 mm dik en met de XO-1 assen 6 mm. De binnenste wiellagers aan de voorzijde zijn wel dezelfde maat.
De buitenste wiellagers voor is hetzelfde verhaal als achter.
Enige "probleem" is dan 6x11x4 een vreemde maat is. Boca-bearing maakt ze voor 4 dollar per stuk.

De assen van de XO-1 zijn volledig van staal, beide kanten zijn met kruiskoppeling en het middengedeelte kan schuiven, met als grote verbetering dat er stofhoesjes omheen zitten. Ik zag de auto staan bij pkracing en zo kwam ik op het idee. Na wat zoekwerk op internet blijkt dan mensen in amerika het al uit hebben gevoerd.

Tsja beetje dure hot - up voor een paar asjes . Waarom vliegen ze om de oren? , door de kruiskoppelingen?

Beter de assen omdraaien en even een fijn schuurpapiertje langs de opstaande randjes halen , zodat ze beter in elkaar schuiven bij inveren, dan wordt de kans dat er vuil in blijft zitten veel minder en gaan ze langer mee, kost niks hooguit een schuurpapiertje en een uurtje ....;)

Tsja beetje dure hot - up voor een paar asjes . Waarom vliegen ze om de oren? , door de kruiskoppelingen?

Beter de assen omdraaien en even een fijn schuurpapiertje langs de opstaande randjes halen , zodat ze beter in elkaar schuiven bij inveren, dan wordt de kans dat er vuil in blijft zitten veel minder en gaan ze langer mee, kost niks hooguit een schuurpapiertje en een uurtje ....;)

Ik hoop dat je met een uurtje alle 4 je assen bedoelt want 1 uur per as en je houdt niets over;)

Maar dit is een goede tip, het scheelt echt een boel en de assen blijven soepel. Ik spuit er meestal wat cockpitspray op na het schuren worden ze nog gladder en er blijft niets aan plakken.

Ligt er aan hoe handig je bent hé , als je er 4 uur over wilt doen moet je dat zelf weten , ieder zijn tempo :wink:

Tapatalk V1.13.1

gewoon dremelen dan ben je binnen 4 min klaar,en de mijne gaan al heeeeeel lang mee.
ik heb ooit reserve gekregen en die heb ik nu nog nieuw liggen.

Dat is iets wat iedereen al doen door The Jang en zijn verhalen. Inderdaad het werkt aardig, maar dan nog moet het vaak uit elkaar en schoongemaakt worden. Het grootste probleem vind ik nog wel het krom raken of zelfs afbreken van de wielassen op de plek waar het pinnetje van de wielmeenemer doorheen zit. Daardoor zou een upgrade naar 6 mm wielassen wel nice zijn! Vandaar dat de XO-1 assen wel mooi zijn, zeker in combinatie met de stofhoesjes om elk kritiek punt van de assen.

Dat is iets wat iedereen al doen door The Jang en zijn verhalen. Inderdaad het werkt aardig, maar dan nog moet het vaak uit elkaar en schoongemaakt worden. Het grootste probleem vind ik nog wel het krom raken of zelfs afbreken van de wielassen op de plek waar het pinnetje van de wielmeenemer doorheen zit. Daardoor zou een upgrade naar 6 mm wielassen wel nice zijn! Vandaar dat de XO-1 assen wel mooi zijn, zeker in combinatie met de stofhoesjes om elk kritiek punt van de assen.

hebben de XO-1 aandrijfassen zich bewezen ? en dan bedoel ik niet de usa forum's , het gaat er niet om wie het bedacht heeft ,maar of het werkt , het werkt prima voor mij , ook de XO-1 aandrijfassen hebben oh nodig en moeten worden nagelopen .

Misschien eerst de "omdraai methode"proberen, werkt dit niet kan je altijd nog gaan voor de XO-1 oplossing ......

Laatst bewerkt:
Dat omdraaien en opschuren had ik al iets mee van gehoord ja, en dat opschuren voor het soepeler laten lopen snap ik. Maar wat heeft het omdraaien voor effect?

Dat omdraaien en opschuren had ik al iets mee van gehoord ja, en dat opschuren voor het soepeler laten lopen snap ik. Maar wat heeft het omdraaien voor effect?

geen vuil wat er in direct in kan geraken (vallen) ......(openingen naar beneden ipv naar boven )

nee idd, like wise voor de xo-1 assen....:cool:

Gast, jij bent echt eigenwijs en je leest niet. De XO-1 assen zijn 6 millimeter in plaat van 5 millimeter. Dat is een millimeter dikker, dat is dus zo'n 20 procent. Dat zal het buigen wel iets meer tegengaan volgens de wetten die ik bij mechanica onderwezen heb gekregen.

Het is inderdaad een dure upgrade, maar naar mijn idee wel zinvol als je het budget ervoor hebt. Als jij jouw asjes wil blijven afschuren en elke 3 accu's weer uit elkaar wil halen om schoon te maken is dat jouw keuze, maar zeik geen dingen af die je nog niet getest hebt. Het was namelijk maar een ideetje ;)

En dan nog iets over openingen naar beneden. Moet je eens kijken wat je assen doen als je auto doorveert. Het is om het even of ze naar boven of beneden wijzen op het circuit en de assen zijn aan beide kanten open dus van alle kanten kan er zooi in komen.

Back