Traxxas Slash 4x4 topic deel2

Ik zou eerst op zoek gaan naar blauwe locktite anders kan je op zoek naar je stelschroefje en daarna alsnog op zoek naar locktite 243

Fijn dat je even het nummertje 243 bij de loctite vermeld, dat scheelt flink zoeken. Had de blauwe loctite ook niet zo snel in een rood flesje verwacht.

Ik heb nu trouwens m'n eerste inbusschroefje gebruikt die op de 13t pinion zat toen de slash geleverd was. Alleen is daarvan de kop een beetje dol aan het worden omdat ik die er eerder bijna niet af kon krijgen. Maar hij heeft het gelukkig wel gehouden gisterenavond.

Groetjes, Hans

Wielen voor speedruns

Voor de fun ben ik de laatste tijd bezig met wat speedruns met m'n Slash. Nou vroeg ik me af wat de standaard bfgoodrich banden ongeveer aan kunnen qua snelheid. M'n topsnelheid tot nu toe is 84 km/h en de banden beginnen nu wel erg fors te ballonnen. Morgen kan ik m'n bestelde 3S lipo op het postkantoor afhalen, maar die durf ik er niet zomaar in te leggen en dan vol gas proberen te gaan...

Iemand ook een idee wat voor banden geschikt zijn voor snelheden van pakweg tussen de 100 en 130 km/h?

Groetjes, Hans

Bison Lock Bond is ook goed, zelfde bindkracht als blauwe Loctite, makkelijker te krijgen in de lokale ijzerhandel of bouwwinkel.

Voor de fun ben ik de laatste tijd bezig met wat speedruns met m'n Slash. Nou vroeg ik me af wat de standaard bfgoodrich banden ongeveer aan kunnen qua snelheid. M'n topsnelheid tot nu toe is 84 km/h en de banden beginnen nu wel erg fors te ballonnen. Morgen kan ik m'n bestelde 3S lipo op het postkantoor afhalen, maar die durf ik er niet zomaar in te leggen en dan vol gas proberen te gaan...

Iemand ook een idee wat voor banden geschikt zijn voor snelheden van pakweg tussen de 100 en 130 km/h?

Groetjes, Hans
De stock Slash banden kunnen redelijk veel hebben. Nen even kwijt of de JConcepts G-Locs onder de body passen, maar het zijn geweldige banden. Heb er met mijn Bandit 120+ mee gereden.

Bison Lock Bond is ook goed, zelfde bindkracht als blauwe Loctite, makkelijker te krijgen in de lokale ijzerhandel of bouwwinkel.
Tnx, heb ik nu in huis!

De stock Slash banden kunnen redelijk veel hebben. Nen even kwijt of de JConcepts G-Locs onder de body passen, maar het zijn geweldige banden. Heb er met mijn Bandit 120+ mee gereden.
Ik zal er eens naar kijken, zijn ze zonder adapters te monteren? Body maakt niet uit, speedruns doe ik toch zonder. Gisteren 94 km/h gehaald op de standaard banden. Die blijven wel heel, maar de bestuurbaarheid wordt wel dramatisch.

Groetjes, Hans

Ik heb onlangs gelezen dat bij het kuisen van je slash WD40 goed is en dat je heel je slash ermaa kan inspuiten. Nu vroeg ik mij af of je echt heel je slash gewoon mag inspuiten met WD40 of slecht enkele delen.

alvast bedankt

Ik zou de regelaar, motor, servo en accu vermijden.
Verder kan het gewoon op plastic en ook wel op alu denk ik.

Ruud

Ik spuit altijd de ganse auto in met siliconen spray ook juist de elektronica werkt een beetje als vocht-afstootend en na het rijden veeg / blaas ik alles zo schoon.Gewoon de goedkoopste spray kopen van bv de action of lidl, neem meestal een doos á 12 stuks voor €10,- :wink:

wd-40 teflon spray heb ik allebij geprobeerd maar er blijft zand aan kleven. Met silicone spray kan ik de hele auto insprayen beetje verdelen met een doekje en dan een nachtje wachten en is weer helemaal droog.

Ik denk dat het een soort laagje/filmpje over het bespoten onderdeel vormt dat waterdicht is en zo je onderdeel tegen vuil enz beschermt maar ik weet het niet zeker.

Hoi
ik heb een slash 2wd brusles met 3000kv motor kan die motor in een slash ultimate?
Kwa power en snelheid want mijn 2wd liep ongeveer 50 en was ontsetent sterk.
M.v.g. frank potze

Back