Traxxas Slash 4x4 topic deel2

Gaat geen Slash mamba meer komen hier, kon gisteren voor weinig een Revo 1/8 erbij kopen.
Is nog een twin 550 maar dat gaat nog veranderen :D
 
Hoi allemaal ik ben nieuw op dit forum en heb vooral een paar vragen wat betreft de Traxxas slash zie het zelf als een nieuwe hobby die ik aanpak en wil er vooral gewoon wat vrije tijd mee doden samen met mijn kleine broertje want die zag de nieuwe hobby van zijn zus ook wel zitten.

Maar goed na veel reviews te lezen op internet kom ik toch telkens terug bij de slash en aangezien mijn broertje van het ruigere werk houd leek me een slash aanschaffen de beste keuze.

Wil niet prof er wedstrijden mee rijden omdat allereerst mijn broertje daar te jong voor is en ik als vrouw zijnde me volgens mij niet kan staande houden tussen alle mannen wat ik overgens mis kan hebben.

Maar goed mijn oog viel vooral op de slash 4x4 brusless en een kennis van ons die er ook het nodige vanaf weet kon mijn helaas niet echt op weg helpen omdat hij niet ofroad raced maar onroad raced

De slash 4x4 lijkt me al een goede keuze maar ook daar heb je genoeg versies in een versie die me het meeste aansprak was de 4x4 slash ultimate vooral omdat die overal gewoon standaard al erg goed in elkaar zit als ik de amerikanen met hun reviews moet geloven.

Mijn vraag is dus eigenlijk of ik daar een goede koop aan doet of dat ik beter een standaard slash 4x4 kan aanschaffen en dan zelf met andere misschien betere parts hem kunt upgraden.

k hoop dat jullie slash experts mij wat raad kunnen geven welke ik het beste kan aanschaffen alvast vriendelijk bedankt

pinklady
 
De Ultimate versie is de meest complete versie. Daar betaal je ook wel wat voor. Als je niet gaat racen, kan je volgens mij ook heel goed een gebruikte Slash overwegen.
De slash is/zal komend seizoen niet meer mee kunnen doen in het competitieve wedstrijd circuit, omdat de concurrentie veel snellere modellen op de markt heeft gebracht (lager zwaarte punt).
Aan het einde van het seizoen zag je al dat er een hoop rijders de slash probeerde te verkopen, en ik verwacht dat deze golf binnenkort bij de start van het nieuwe seizoen nog wel een keertje over ons heen zal komen. Ik verwacht dat je dan voor een 200-250 euro een goede 2e hands (zonder zender), met een bak reserve onderdelen op de kop kunt tikken. Een zendertje zit tussen de 20 en 50 euro.

De aluminium onderdelen zijn zeker niet slecht. Het grootte voordeel daarvan heb je in de winter. Het kunststof wordt dan broos, en zal eerder breken. Aluminium doet dat niet. Maar uiteindelijk zit dat stukje aluminium alijd weer vast aan iets van kunststof. En dan breekt dat wel. Moet je overigen wel vreselijk de fout zijn ingegaan (full speed op een paaltje of zo), want de slash is vreselijk degelijk gebouwd.

Als je nog moet beginnen, en niets hebt, adviseer ik wel om direct Lipo accu's en lipo lader aan te schaffen.

Nou succes, en veel plezier
 
Hoi DJLeonardo en Bricks bedankt voor jullie snelle antwoord woon zelf in hellevoetsluis regio zuidholland.

Zie het zelf zoals ik het al eerder zij als een nieuwe hobby echt prof er mee bezig zijn is voor mij niet van toepassing maar zou het wel leuk vinden om met gelijk gestemde een dagje of middagje samen met mijn kleine broertje er mee te kunnen racen.


Zover ik weet en lees houden zich met deze hobby weinig vrouwen bezig toch zelf heb ik het van jongs af aan altijd al gewild en nu laatst kreeg mijn broertje een hele goede kope radio grafische auto en daarmee werd bij mij toch ook het virus aangestoken.


Heb zelf ook een lieve hond en het lijkt me leuk terwijl ik die uitlaat dan ook die radio grafisch slash de sporen te geven het voordeel ervan is dat mijn broertje daar dan ook veel meer zin in zal hebben.

Dus vandaar mijn besluit om zon radio grafische buggy te gaan kopen en de slash heeft het allebij je kunt er snel mee gaan mee jumpen enz en over de stampede weet ik dat hij log is en snel zal omvallen dus een mindere keuze voor mij en mijn broertje.

wat ik ook een voordeel vind van een traxxas auto is dat hij drie verschillende standen heeft en vooral in het begin zal ik samen met mijn broertje eerst flink oefen in de trainingsmode eerst maar de boel leren kennen denk ik dan.


De keuze om de slash ultimate aan te schaffen is punt 1 omdat ik er op het strand mee wil racen en punt twee is dat ik dan al een zeer complete slash buggy zal bezitten en omdat ik lees dat je voor flink ofroad te rijden toch beter voor de 4x4 slash te gaan.


Hoop bij deze je nog wat vragen te mogen stellen ik besef me wel degelijk dat ik mijn slash zou moeten onderhouden en inderdaad zou ik nu niet weten hoe en waar ik zou moeten beginnen dus ik hoop dat jullie raad weet voor mij


Weet je toevallig of er toch vrouwen zijn op dit forum die hier voor de fun mee bezig zijn ? zoja zou ik daar graag eens mee in contact willen komen.

En zou graag willen weten of er in de regio zuidholland plaatsen zijn of banen waar men daar met gelijke wagens bij elkaar komen om te kunnen racen met een slash of ander gelijk staande wagen zou het ook willen weten waar deze mogelijkheden zijn in zuid limburg omdat ik daar naartoe ga verhuizen.

p.s zou ook een blanko body er bij willen aanschaffen en dan compleet in fluor pink te laten spuiten overgens alleen maar in die kleur en dan stickers erop en klaar weten jullie hoe dat zou moeten op de goede manier of dat jullie iemand weten die dat voor mij zou willen spuiten ? overgens mijn broertje wil dit beslist niet en zal met de mee geleverde kap gaan racen.

Alvast heel er bedankt

groetjes van pinklady
 
Bij de MVB rijdt Tineke Krens mee met de slash 2wd. Da's de enige die ik tegen ben gekomen tot nu toe. Zij is de vrouw van "snor"
 
En een kapje spuiten is vrij simpel, mocht je dat echt niet aandurven wil ik m wel een fel roze kleurtje geven.
Je hebt er iig 2 busjes verf voor nodig ( wit en fluor roze ) en evt een zwarte om alles mooi zwart en dekkend te krijgen.
 
Eindelijk iemand die "mijn" kleur ook leuk vindt.

full
full
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
MBS, een winkel in Geulle, Zuid Limburg, heeft zijn eigen buitenbaan.
Offroad Buiten-Circuit
Verder zijn er nog genoeg banen in Nordrheinwestfalen, net over de grens in Duitsland, waarvan Langenfeld verreweg de mooiste is.
En er rijdt nog een dame met een roze-achtige Slash, volgens mij een dochter van iemand van B.O.M.B.
 
SSC Slash 4x4

Eindelijk heb ik tijd genoeg gehad om de SSC Slash te bouwen. De lijst met upgrades is eindeloos en volslagen belachelijk om zoveel geld aan een slash uit te geven maar het eindresultaat mag er zijn. Als hij net zo goed rijd als ie oogt :cool:

- SSC Shining star chassis black edition
- D8 hara edition shocks
- strc shocktowers
- strc aandrijfas en stuurinrichting
- Tekno Rc aandrijfassen hubs en 17mm conversie
- FLM alu middendiff
- Stalen tandwielen van RR en HR
- rpm draagarmen, voorbumper, achterbumper en mud flaps
- savox 1258tg
- MMP
- CC 2650kv
- CC 10A bec

Ik ben ongetwijfeld nog wat vergeten. De kap die erop komt is een proline flo-tek en die ga ik proberen te spuiten in de kleuren van Mayfield wit/zilver/blauw met die fluorrode vlammen. De wielen op de fotos komen er niet op. Er komen een set DE trinidad 17mm sc wielen aan. Daarmee kan de de wielen wisselen tussen mijn sc10 2wd en de ssc slash. Wielstanden er dergelijke heb ik nog niet gecontroleerd.
SAM_1590.jpg

SAM_1591.jpg

SAM_1592.jpg

SAM_1593.jpg

SAM_1593.jpg

SAM_1595.jpg

SAM_1596.jpg

SAM_1597.jpg

SAM_1598.jpg

SAM_1599.jpg

SAM_1601.jpg

SAM_1603.jpg

SAM_1604.jpg
 
Laatst bewerkt:
Thanks ik wist dat er iets niet goed gegaan ws maar kon er niet achterkomen wat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij de slash kun je spacers tussen de veren steken en de stabilisatorstang voor de vering aanpassen. Maar wat is nu het verschil? Met beide zet je toch gewoon de vering harder of zachter.
Alvast bedankt
 
met de spacers zet je niet de veren strakker, maar verander je de rijhoogte van je auto.

met de stabilisatiestang ( swaybar ) voorkom je bodyroll en gripverlies in de bochten. als de auto rechtuit gaat doet een swaybar niets
 
met de spacers zet je niet de veren strakker, maar verander je de rijhoogte van je auto.

met de stabilisatiestang ( swaybar ) voorkom je bodyroll en gripverlies in de bochten. als de auto rechtuit gaat doet een swaybar niets
Ik vind dat mn slash te laag tegen de grond hangt en te weinig grip, te snel overhelt. Dan zou ik eigelijk spacers moeten plaats en de satbilistiestang op het "zachtst" moeten zetten. Of gewoon andere vering plaatsen en de stabilistaiestang op het zachtst zetten.
 
Wicked Pipi. Merk je veel verschil met het SSC chassis? Ik heb zelf inmiddels mijn zwaaroverprijsde Slash 4x4 verkocht overigens.
 
Zaterdag heb ik 3 Slashes 4x4 met LCG conversion van RCE zien rijden.
Mooi spul (carbon, alu) en het werkt ook nog!
 
Back
Top