Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als er maar geen water bijkomt. Gaat lekker zo, straks beweert er nog iemand dat je zo ook prima met lucht kunt vullen...
Gebakken lucht

is geen gebakken lucht,:p .....heb ooit wel eens met de HT1 gereden met geen olie in de schokbrekers, dat reed op een harde gladde ondergrond perfekt.

Oh ja Bricks: HT1 = Hórmann HT1 bigscale 1/6 met 26cc motor;):mrgreen:

Nu is ook de shock rechts achter open gegaan door de klap. Weten jullie welke olie hier in moet ik bedoel wat zat er stock in want links is nog in orde. Dan hoef ik alleen rechts maar te vullen of kan ik beter andere olie in de shocks doen voor zondag op de rally cup?

ik heb altijd met 50 voor en 60 achter gereden in mijn 2wd en ook stuggere progressieve veren gebruikt en de pistons met 2 gaatjes

nu in mijn 4wd rijd ik ook met 50 voor en 60 achter . maar ik heb onlangs lineare veren gekocht van losi en denk toch dat ik een stapje lager ga qua olie. misschien 40 voor en 50 achter.
maar dat heb ik nog niet getest.

veel 4wd rijders uit de buggy wereld doen voor juist weer wat zwaardere olie dan achter. ik weet niet of je dit zo ook met de slash kan doen.

ff een vraag over die olie in de shocks kan ik ergens vinden wat er wat er gebeurt bij dikkere of dunnere olie.

Ik snap dat dikker meer demt maar wat doet dat met de wegligging?? voor en achter?

Laatst bewerkt:
Nouuuuuuuuuu ..... Als je de zuigertjes aanpast zou dat best nog wel kunnen ;)

Er zijn ook luchtdempers voor je MTB te verkrijgen tenslotte ...

Volgens mij zijn er geen luchtdempers maar luchtveren. Hoe daarbij gedempt wordt weet ik overigens niet bedenk ik me nu. Weer iets om uit te zoeken :).

veel 4wd rijders uit de buggy wereld doen voor juist weer wat zwaardere olie dan achter. ik weet niet of je dit zo ook met de slash kan doen.

ik heb pas gereden met 50 voor en 40 achter, daarvoor 40 voor en 50 achter, ik heb het idee dat het bochten werk wat beter is geworden, nadeel alleen is dat de voorkant laag bij de grond blijft na sommige jumps waardoor je soms een "buikschuiver" krijgt :p
Met de bigbores ga ik naar 40 rondom , maar eerst moeten die nog binnen komen:(
:cool:

ik heb pas gereden met 50 voor en 40 achter, daarvoor 40 voor en 50 achter, ik heb het idee dat het bochten werk wat beter is geworden, nadeel alleen is dat de voorkant laag bij de grond blijft na sommige jumps waardoor je soms een "buikschuiver" krijgt :p
Met de bigbores ga ik naar 40 rondom , maar eerst moeten die nog binnen komen:(
:cool:

ik rijd ook met bigbores.
en als ik de wagen naar beneden druk dan komt hij heel langzaam omhoog. ik wil em wat sneller terug laten veren.
dus of 3 gaatjes of wat dunnere olie.

en zeker met dit koude weer dan voel alles al 10wt zwaarder aan

bij lucht dempers heb je toch geen gaatjes maar word de lucht samengedrukt bij landing die druk wil ''uitzetten'' dus er word uitgeveerd (dat denk ik)

Burkes Cycles Online: Fox DHX Air 5.0 Shock 2010

Voila.... Ik gebruik zelf een veer/olie in m'n downhillbak maar lucht is er zeker ook hoor ;)

Ach zo, demping wordt verzorgd door een geregeld "lek" als ik het goed begrijp. Kende ik niet. Dit is eigenlijk een heel ander principe dan de oliedempers, daarbij dissipeer je de energie. Bij de luchtveer/demper zorg je dat er geen medium is om een (te) snelle rebound te geven. Snap ik het zo een beetje?

Laatst bewerkt door een moderator:
Whahahahahaha ... Pepernoten zie ik niet gebeuren :rolling:

Alhoewel ..... Extra luchtig gebakken ...... scheelt wel een hoop werk in de afdichtingen van/in de dempers .. Whahahahahahahaha

er zijn zekers luchtdempers voor de MTB , al heel lang , die kan je op druk brengen en zodoende de demping regelen;)
Die veren wel op lucht ja.
Maar de rebound word dan weer door olie gedempt volgens mij.Oeps is al gezegd ik zag het te laat.

Laatst bewerkt:
Whehehehehe ..... hij is goed !!

Nederlandse revolutie in de RC wereld ... Pepernoot dempers :mrgreen:

Ligt eraan ... Er zijn ook dempers met een positive en negatieve luchtkamer.....

Gister nog even 4 leds in de voorbumper gezet, totaal van 9 nu :P
Nu nog even kijken of ik de bevestiging ga veranderen, misschien een rooster ipv het stuk plastic wat er nu zit.
Anders spuit ik het plaatje gewoon zwart.

een vraagje!!
ik ben deze middag gaan rijden met mijn slash 4x4,
op een 3s lipo 30c bust45c en vertanding is 15/54,
op de straat, na 30 min rijden mijn temperatuur van de motor gemeten die stond op 66.2 graden, ik denk dat dit te warm is, je moet ook rekenen dat het buiten maar 5 graden is, dus denk ik als het buiten een 20 gr is dat ik met een probleem zal zitten,

en dit was dan nog gewoon weg en terug op straat moest ik off-road gereden hebben zal hij waarschijnlijk nog warmer worden,

wat denken jullie hiervan, en eventueel een oplossing?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back