Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
gisteren wat actie foto's gemaakt,de rest staat in me album.
kwaliteit is redelijk aangezien die nooit een fototoestel in zijn handen heeft.
full
full
full
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Is dat ook een JConcepts Truth body?

wel een JConcept maar een Truth dat weet ik niet.
hij is super dik maar heeft bij mij toch al wat scheurtjes opgelopen,had in het begin een hard hoofd erin dat die lang mee zou gaan maar vooralsnog mag ik niet klagen.
heb hem zelfs niet getaped behalve alleen waar de banden de body kunnen raken.
alleen al om te kijken waar de zwakke punten zitten.
das toch een beetje mijn manier om erachter te komen waar de zwakke punten zitten

DSCN4566.jpg

DSCN4571.jpg

Volgens mij is dit dezelfde body. :) ben er zelf super tevreden mee, 't lexaan is super flexibel, heb de body tot nu toe nog niet beschadigt.

Om de punten te kunnen herkennen waar een body de meeste "klappen vangt" kun je ook een oude body (die je eigenlijk al wilde weggooien) spuiten met gewone lak. Lexaanverf is flexibel, dus zal meeveren. Gewone lak barst! Hierdoor kun je op de body goed de punten herkennen waarop de kap kwetsbaar is. Bv een barst op de motorkap..Uiteindelijk zul je zien dat de kap daar het eerste kapot gaat. (zijkanten veelal uitgezonderd:mrgreen:)

Klamath: Heb het geloof ik al eerder gezegd, die kap is echt wel gaaf!!

Laatst bewerkt:
Daar waar de kap het meest te verduren krijgt is bovenin de randen van de wielkassen. elke keer dat de auto op het dak land, komt daar de meeste kracht op. (de kap wil daar scheuren iig.)

Mijn ervaring is dat de buitenranden netjes blijven. (dat bedoelde ik met de zijkanten) De overgangen naar de "cabine" daarintegen hebben idd wel wat te lijden... Knikken, Barsten, scheuren....Tja...

Ontvanger problemen

Hallo, Heb sinds gisteren van het ene op het andere moment geen ontvangst meer. Betreft de bijgeleverde traxxas zender. Weet zeker dat het aan de ontvanger ligt, want met andere ontvanger in de auto gaat het wel goed. (en met een andere zender ook slecht bereik)
Ligt ook niet aan de antenne draad want die kun je met een stekker verbinding wisselen. (ik heb nog een tweede ontvanger, vandaar). Heb de antenne draad gewisseld. Geen vochtsporen, en de storing kwam pas na een half uurtje rijden. ontvanger valt terug in fail-safe mode.
Vergeet ik nog iets te controleren, of is er iemand die dit nog kan fixen?

Komt door de aswolken;):p

Nee ff serieus..Breuk in de kabel naar de regelaar? Dus onvoldoende contact waardoor de failsafe erop knalt?

Edit: Gisteren was mobiele telefoonverkeer rond Schiphol trouwens ook lastig. Autoradio ook slecht.. Beiden dan weer niet, dan weer wel..Misschien werkzaamheden aan zend/stralings apparatuur??? Weet niet of je in je woonplaats bent gaan rijden, maar het is een plotseling op komende gedachte.

Laatst bewerkt:
met een andere ontvanger in de auto gaat het wel goed. elimineert denk ik de breuk in de kabel naar de regelaar. Mischien vermeldenswaard dat het gebeurde tijdens mijn eerste ritje op 3s (klinkt erg onwaarschijnlijk, maar ja..)

Storing begon gisteravond in Purmerend, en vanavond getest op 5 km van schiphol. Waarbij een ontvanger dus geen problemen heeft

daarna ook nog op 2s geprobeerd. Ik heb de accu factor dus ook al zo goed als geëlimineerd. Zou me alleen iets kunnen voorstellen van een haperende bec waardoor er teveel spanning op de ontvanger is gekomen. Maar dan ben ik wel flink aan het fantaseren geslagen hoor.

probeer eens een condensator in de ontvanger te steken..
je hebt van die condensatoren die spanningsdippen/pieken opvangen.
spektrum heeft ze, novak heeft ze..

probeer eens een condensator in de ontvanger te steken..
je hebt van die condensatoren die spanningsdippen/pieken opvangen.
spektrum heeft ze, novak heeft ze..

Klopt, maar als je die nodig hebt, gebruik je in het principe te zwakke accu's waardoor de spanning inzakt onder belasting. (de BEC in de vxl regelaar is meer dan genoeg voor 1 stuurservo en de ontvanger.)

gisteren me reserve set in me slash 4x2 gestopt.

man wat een snelheidverschil tenopzichte van de 4x4 zeg.
maar goed ook want dat rijd anders hey en zeker over de baan.
voor speedruns er een 3 cell lipo erbij.

en de 4x4 voor over de baan,das denk ik voor mij het beste.

proline 14RS body

Ik vraag mij af of er mensen zijn die met de proline 14 RS body (off road rally look) rijden ?

Voor de afwissling lijkt mij dat wel een leuke body, maar niet of deze uberhaupt in nederland verkrijgbaar is en of het een beetje degelijke wegligging heeft......

Ik vraag mij af of er mensen zijn die met de proline 14 RS body (off road rally look) rijden ?

Voor de afwissling lijkt mij dat wel een leuke body, maar niet of deze uberhaupt in nederland verkrijgbaar is en of het een beetje degelijke wegligging heeft......

denk dat de wegligging niet veel anders zal zijn dan de slash kap, enig puntje is misschien de wielkassen mbt het inveren.;)

het standaard 2.4G zender/ontvangertje wat bij de RTR geleverd word.

wat moet ook alweer waar op die ontvanger?

CH1 = ?
CH1 = ?
CH2 = ?
CH3 = ?
CH4 = ?
CH5/batt = ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back