Traxxas Slash/ Associated Sc10 Cup ?

Ik zou graag een T.S./A.SC10 klasse willen voordragen aan de organisatoren van de RC Rally/Mod/Unlimited Cup, daarom wil ik eerst een inventarisatie maken van de hoeveelheid Slashen en straks ook de SC10.

Ik wil graag je naam en emailadres, Slash en/of SC10,:)

Hey ERBI,

Van mij wist je het al..Ik doe mee!:mrgreen:

Heb vandaag een mooie Spektrum zender binnengekregen, en de Slash is ook OK.

Wil je de gegevens via pb?

Groeten,

Rinaldo

PS. Meld me dit weekend aan voor de Rally Cup (Unlimited) van 15 maart. Beetje wedstrijd ervaring opdoen!!!!

Gisteren twee Traxxas Slashes besteld. Als er wat wedstrijden zijn in de buurt van Arnhem zijn, dan kom ik graag meedoen. :)

(My First Posty :D )

Helaas blijkt de Slash uitverkocht te zijn.... Dat wordt een aantal weken wachten :-(

wilbest meedoen de 15de.
maar praten we dan over een stock klasse of wordt het:
douw het snelste erin wat je hebt en knallen.
zou wel het leukste zijn als iedereen dezelfde kansen had.
en hoe moet ik me inschrijven dan?

gr. marc

Mijn Slash laat nog even op zich wachten. Als hij binnen is laat ik hem lekker stock. De stock controller is namelijk waterproof. Dat lijkt me wel makkelijk bij het schoonmaken :-).

Stock speed scheelt ook schade. Voor leuke wedstrijden is dat ook voldoende lijkt me zo. Tenzij alle anderen brushless of 'hete' brushed motoren erin zetten ;-)

Ja, weet iemand hoe/waar je kan inschrijven?
Heb mijn slash ook box stock (op mijn zender na dan)
2 keer gereden op MVB en gaat echt heel leuk met de Slash. Echt een mooie baan :-)

Denk zowiezo dat er een regel gesteld word over stock rijden. Of de organisatie scheid de stocks en de mods.

Wil zondag in ieder geval gaan rijden bij mvb.

Ik wil ook meedoen 15 maart met mijn slash :-)

Kan ik mij ergens online inschrijven?

Hallo Dennis,

Hier heb je meer info ontrent het rallycup gebeuren en kan je inschrijven.

Rob

@jurre corally cct, TRAXXAS Slash behoort tot de Unlimited klasse RC rallycup voor rallyauto's, Monstertrucks, Stadium trucks

@rcbuggy, op deze site is de juiste agenda te vinden RC WebMagazine - Welkom , ter herinnering plaats ik hem hier nog maar eens een keer.

1. 16 november 2008 HFCC Den Haag
2. *14 december 2008 MVB Bergschenhoek (is verplaatst naar 15 mrt 2009 )
3. 18 januari 2009 de ERCE Eindhoven
4. 15 februari 2009 Sluis Gouda
5. *15 Maart 2009 HFCC Den Haag (is gehouden op 14 dec 2008 )

(*reden voor de verplaatsing zie vorige pagina)

@mikky32, LiPo is slecht enkel en alleen toegestaan in de Unlimited klasse (accu vrij, zie reglement 1ste pagina) bij de overige klasse; “6 Sub-C cellen, 7.2Volt”. Vorig seizoen werd er al in de Unlimited klasse met LiPo’s gereden, het geeft net iets minder punch, maar daarnaast wel een gewicht voordeel (geen minimum gewicht limit bij de Unlimited klasse). 3 jaar of misschien wel 4 jaar geleden, werd er al met Brushless motoren gereden in deze klasse.

Gewicht (voordeel): Ik ben op het ogenblik de zwaarste in mijn klasse (+/- 2200gr), en reed met de lichtste/langzaamste motor van iedereen tijdens de eerste wedstrijd, nochtans was ik verreweg het snelste op de natte baan. Je zal “eerst grip en tractie moeten hebben” om het gewicht/motor/accu voordeel überhaupt te kunnen benutten, in een situatie met (veel)grip is het een ander verhaal. Helaas is het tijdens de (winter) rallycup vaak koud, hierdoor hard het bandrubber uit, olie dikte (viscositeit) veranderd (afhankelijk van de omgeving temperatuur, weg goede set-up), waardoor je verminderd grip heb, ook de ondergrond is regelmatig vochtig, vuil of bevroren, daarnaast is het onderling gewichtverschil nu ook weer niet zo dramatisch veel bij de rallyauto’s. Rallyauto’s ergens tussen de 1500gr (reglementair minimaal gewicht) en ongeveer 1650gr, bij de Unlimited trucks zijn de verschillen aanzienlijker, soms 500gr of meer, en bij de Mod-Clods tot 1000gr of meer, geloof ik.

PS: inschrijven is inmiddels mogelijk Inschrijvingen

PS. Meld me dit weekend aan voor de Rally Cup (Unlimited) van 15 maart. Beetje wedstrijd ervaring opdoen!!!!

Pfffff. Merk dat ik door deze opmerking deze topic behoorlijk :offtopic:heb laten gaan. En de essentie van deze topic even niet duidelijk is.

Even voor de goede orde. De wedstrijd van 15 maart is geen Slash/SC10 wedstrijd. Het is een wedstrijd in de Rally cup, in de Unlimited klasse. Hier kan zo'n beetje van alles aan meedoen, dus ook de Slash;)

Kijk ook eens deze topic:
rc-rallycup-voor-rallyautos-monstertrucks-stadium-trucks

Als je aan de wedstrijd mee wil doen, is het handig je ook daadwerkelijk in te schrijven. Tot nu toe ga ik, als "newbie", in ieder geval gegarandeerd 1e of 2e worden. Er zijn immers nog maar 2 inschrijvingen:mrgreen:

Om weer ON TOPIC te zijn. Het initiatief van ERBI om een Slash/SC10 klasse voor te gaan stellen bij de "hotemetoten" van de Rally cup, staat hier centraal. Als je wilt racen met je Slash, lijkt het mij een goed plan je interesse hierin duidelijk te maken aan ERBI.

Hoe meer mensen interesse hebben..Hoe groter de kans dat deze klasse dan ook echt gaat ontstaan. dat is de essentie van deze topic, lijkt me

Laatst bewerkt door een moderator:
Op MVB wordt er aan gedacht om een aparte Slash klasse in te voeren op de clubwedstrijden. De klasse zal beginnen als zoiets als een Stock klasse met bv. alleen 2S LiPo's toegestaan. Als er genoeg mensen zijn met modified Slashes/ SC10's is dat ook bespreekbaar. Desnoods rijden we met alles door elkaar maar voor een gescheiden kampioenschap of zo...

Kortom: Er zijn ideeen genoeg, maar veel is afhankelijk van de opkomst een aantal deelnemers. Wij als club staan open voor een dergelijk klasse.

Conclusie: Als je het leuk lijkt om een Slash Cup te rijden op ons circuit in Bergschenhoek, meld je dan aan op dit topic!

Als voorbode voor een dergelijke Cup kan je meedoen aan de Rallycup op ons circuit, 15 maart 2009.

Gr,
Mike

slash klasse "ik doe mee"

rally cup unlimited "te snel voor mij" aangezien ik stock rijdt.
wil best komen rijden a.s. zondag de 15de maar als het 1 grote blubberzooi is, gaat het niks worden met de slash.
die schept teveel zooi naar binnenen dan zakt hij door zijn voorveren.
heb het al meegemaakt.

gr. marc

slash klasse "ik doe mee"

rally cup unlimited "te snel voor mij" aangezien ik stock rijdt.
wil best komen rijden a.s. zondag de 15de maar als het 1 grote blubberzooi is, gaat het niks worden met de slash.
die schept teveel zooi naar binnenen dan zakt hij door zijn voorveren.
heb het al meegemaakt.

gr. marc

Maar jij hebt echt in achterlijk omstangheden gereden. Die van mij viel wel mee vandaag. Wat betreft de Rally Cup: Waarom niet meedoen?
Je kan het ook zien als oefenen voor de Slash/TC10 cup/dag(en);)
Doe gewoon mee..Staan we samen voor joker!!

Laatst bewerkt:
hey rcw.

is goed , doe ik ook mee.

alleen schrijf ik me in op de dag zelf.
maar je hebt mijn woord.

ik zie je zondag.

gr. marc

Hallo Marc en Rcw,

Ik ben ook van plan om zondag As. mee te rijden in de cup met mijn slash,weer of geen weer.
Ik heb nu sinds augustus de slash en ik heb hem al aardig getest en ook bij MVB.
Het is echt de sterkste truck die ik tot nu toe ken echt een topper!!!
Bij MVB rijden is echt super en de leden van de club zijn zeker gezellig kortom de gezelligste club van nederland.
Ik zie jullie zondag wel bij de cup.

mvg Richard

Ps. bij een natte baan is het wel verstandig om iets mee te nemen om je auto leeg te scheppen, want dan kan je de volgende heat weer een stuk lichter van start gaan.

Back