Traxxas Slash/ Associated Sc10 Cup ?

Voor een evt. 'Slash Cup' tijdens de MVB clubwedstrijden heb ik voorlopig staan:
1) Slashie
2) RCW
3) Dennis van Lammeren
4) Power Slash

Potentieel:
8ruben8 (via PM)?
ERBI?
Michel Nijman?

Lang niet iedereen hierboven is een ervaren racer dus niemand hoeft zich te schamen voor zijn/ haar optreden!

Laatst bewerkt:
Ik wil zeker meedoen met een slash cup!!!
Het zal voor mij alleen met de modified klasse zijn,want ik rij met een 5.5T ezrun sensorloos.

gr

De baan ziet er zeker gaaf uit, ook zonder de flyover die ik met mijn slash sprong.
Ik ben erg benieuwd hoe het nu rijd.
Toffe video
gr

Laatst bewerkt:
mooi filmpje man.

ik zie jullie zondag.
o ja, het enige wat ik heb veranderd is het motorpinion naar 21t.
ga nog ff wat fabriceren of van alu of styreen voor de badkuip dicht te maken.
ieder geval iets wat de eventuele blubber tegenhoud.

gr. marc

Blubber tegenhouden is niet rijden denk. Zit zelf nog wat aan te modderen ( mooie woordspeling ) met de bescherming van de regelaar. Ook nog een probleem met de nieuwe zender. (Spektrum 2.4 Ghz) Servo/regelaar bereiken niet de maximale uitslag. Zit hem ws. in programeren van dat ding. Desnoods rijden met een 27Mz;)

Maar het gaat lukken....Hoop dat het goed weer is..Ook in de dagen ervoor.....En anders..Tja...Baggeren..

De baan mag nat zijn als het maar niet regent lekker baggeren is ook echt wel gaaf en nu de fly-over er niet meer in zit maakt het niet meer uit of de auto wat zwaarder wordt.
Ik heb bij MVB met echt slecht weer gereden ,het leek wel een wild waterbaan en zeker ook tof om in te rijden.

gr

Laatst bewerkt:
zodra de sc10 uit is komt ie hier bij mij... alleen tjah dat is ie nog niet...
en dan nog een mooie brushless set... misschien dat ik dan ook wel eens een keer mee kom racen vanuit het hoge noorden :P

Is al bekend hoe laat zondag de unlimited klasse begint? Daar rijdt de slash nu toch in he?

Ik heb een verjaardag 's middags. 's Ochtends zou eventueel nog kunnen (met mijn maxx dan, want de slash is nog niet binnen :-( )

Qualificatie start rond 10:00 uur. Rond 09:00 is de baan open, als ik het goed heb.
Hoe laat de Umlimited start...geen idee! Maar je kan wel even de sfeer komen proeven toch?

Qualificatie start rond 10:00 uur. Rond 09:00 is de baan open, als ik het goed heb.
Hoe laat de Umlimited start...geen idee! Maar je kan wel even de sfeer komen proeven toch?

Lijkt me zeker leuk!!
Jammer dat het voor mij aan de ander kant van het land is. Ik denk dat ik hier in arnhem maar eens een track ga aanleggen. Nodig ik jullie uit ;-)

slash klasse "ik doe mee"……rally cup unlimited "te snel voor mij" aangezien ik stock rijdt.

??????? Bij mijn weten heeft er nog nooit een slash meegedaan in de rallycup Unlimited klasse, vanwaar deze wijsheid?? Volgens de Traxxas side ligt er standaard een 12t brushed motor in, momenteel ben ik lijstaanvoerder met mijn RS4 truck, hierin heb ik maar een 17t motor, en maar 7.2V. Brushless rijders hebben de 4,5 en de 5,5 motoren al afgezworen, en zijn teruggegaan naar rond de 8,5 en op, omdat in praktijk deze beter te controleren blijkt te zijn (tijdens de wintermaanden), en het mechaniek van de trucks blijft ook nog eens tenminste heel (ook fijn). Tenslotte moet je niet alleen snel wezen, maar ook bedrijfszeker en geluk hebben om te kunnen winnen! Eerst meedoen en dan pas spullen aanschaffen die je denkt nodig te hebben om competitief te kunnen wezen, dit geldt voor elke klasse of evenement waar je aan mee wil doen, zo ook bij de rallycup.

??????? Bij mijn weten heeft er nog nooit een slash meegedaan in de rallycup Unlimited klasse, vanwaar deze wijsheid?? Volgens de Traxxas side ligt er standaard een 12t brushed motor in, momenteel ben ik lijstaanvoerder met mijn RS4 truck, hierin heb ik maar een 17t motor, en maar 7.2V. Brushless rijders hebben de 4,5 en de 5,5 motoren al afgezworen, en zijn teruggegaan naar rond de 8,5 en op, omdat in praktijk deze beter te controleren blijkt te zijn (tijdens de wintermaanden), en het mechaniek van de trucks blijft ook nog eens tenminste heel (ook fijn). Tenslotte moet je niet alleen snel wezen, maar ook bedrijfszeker en geluk hebben om te kunnen winnen! Eerst meedoen en dan pas spullen aanschaffen die je denkt nodig te hebben om competitief te kunnen wezen, dit geldt voor elke klasse of evenement waar je aan mee wil doen, zo ook bij de rallycup.

Mijn uitgangspunt voor het meedoen is "ervaring opdoen" dus aan de skils werken. Hiernaast natuurlijk ook zoeken naar de ideale setup. Heb de gedachten om bij nat weer de Slash stock te laten. Bij droog weer echter wil ik een 12T brushles setje/ 2s lipo plaatsen. Niet voor de snelheid maar voor de rijtijd/gewicht. Is dit iets???

Met nat weer heb je juist veel vermogen nodig en kan je het door de hogere grip op de baan nog kwijt ook. Jammer dat de brushless niet standaard is...

Op een droge baan is het glibberen en glijden, ook met de buggy's dus doe je er verstandig aan om het rustger aan te doen.

4.5 en 5.5 afgezworen omdat het mechaniek het niet aankan?!?!? Ik begrijp de keuze om een tandje terug te gaan, maar een 5.5 in een 4WD off-road model (welke dan ook) moet toch gewoon te beheersen zijn en ook betrouwbaar?!

de Slash is achterwiel aangedreven. hij kan mechanisch het vermogen echt wel aan, ik denk alleen dat ie dan wel erg nerveus is op ondergronden met lage grip. (heb ik iig wel last van met m'n MF2 en een 5.5T Novak set. )
mja.. ik vind glibberen en glijden juist leuk :D

Ik heb het overzichtje bijgewerkt:
1) Slashie
2) RCW
3) Dennis van Lammeren
4) Power Slash
5) Michel Nijman

Incidenteel:
1) richard.v (?)
2) Douwe
3) HighSpeedDirt

Potentieel:
8ruben8 (via PM)?
ERBI?

Lang niet iedereen hierboven is een ervaren racer dus niemand hoeft zich te schamen voor zijn/ haar optreden!

Laatst bewerkt:
Dankjewel Somerwil voor het bijhouden van het lijstje....In totaal dus ongeveer een stuk of 8...begint volgens mij al interessant te worden...

TED/JASPER wat vinden jullie hiervan, kan best een klasse bij toch ? Kunnen alle getunede Slashen en SC10nen met de UNLIMITED meerijden en een

"TRAXXAS BOX SPEC" Klasse waarin je zoals de naam zegt zo uit de box in meerijden en ben dan wel voorstander om alleen 6 Sub-C cellen toe te laten om de kosten van een jeugdige beginner laag te houden MAX. 3300 ofzo.......lekker goedkoop houden!!!!;)

Back