Je hebt idd gelijk wbt de formule. Die klopte niet en dat komt omdat een Nimh accu geen C waarde heeft. En dat komt weer omdat die niet vast te stellen is bij Nimh pakketten. Je kunt de stroomsterkte alleen achteraf uitrekenen door het verbruik te meten.
Na wat zoekwerk kom ik tot de conclusie dat de meeste accupakketten zo rond de 60Ampere zitten. Dit klopt ook wel als ik de waardes en prestaties van mijn Lipo's met andere hun Nimh pakketten vergelijk.
Die waarde is echter een zeer globaal gemiddelde omdat Nimh natuurlijk een enorm verloop in vermogen heeft vanaf dat hij vol is totaan hij bijna leeg is. Ook het piekvermogen is lastig iets over te zeggen.
Maar on even terug te komen op de vraag van de TS. De keuze voor die 70A combo lijkt me een goede afgezet tegen de investering die je er voor moet doen en de auto waar hij in moet komen.
Na wat zoekwerk kom ik tot de conclusie dat de meeste accupakketten zo rond de 60Ampere zitten. Dit klopt ook wel als ik de waardes en prestaties van mijn Lipo's met andere hun Nimh pakketten vergelijk.
Die waarde is echter een zeer globaal gemiddelde omdat Nimh natuurlijk een enorm verloop in vermogen heeft vanaf dat hij vol is totaan hij bijna leeg is. Ook het piekvermogen is lastig iets over te zeggen.
Maar on even terug te komen op de vraag van de TS. De keuze voor die 70A combo lijkt me een goede afgezet tegen de investering die je er voor moet doen en de auto waar hij in moet komen.