Traxxas SLASH topic

Zelf bestel ik meestal bij PK racing in Dordrecht. Maar er zijn genoeg shops in NL die je snel van onderdelen kunnen voorzien. Als je even googled, kom je ze vanzelf tegen:mrgreen:

kun je de draagarmen beter van aluminium pakken of van kunstof de kleine beviel de auto zogoed dat hij zijn revo brushed mischien gaat inruilen voor een slash

Het begint een beetje een 1..tweetje te worden:mrgreen:

Ik zou zeker niet voor alu draagarmen gaan. De Traxxas draagarmen zijn stevig genoeg. Dat je nu toevallig direct al schade hebt, zegt niets over de stevigheid van de auto. Wellicht wat onwennig/enthousiast gereden;)

Voor mijn Slash ga ik alleen maar voor een alu casterblocks, evt een alu tranny en een alu bulkhead. Het gaat er mij dan om dat ik liever een gebroken draagarm heb, dan een kapotte bulkhead. Dan moet de auto weer voor de helft uit elkaar...

Maarja, Dat is een persoonlijke keuze. Als je (of je kleine) aan de auto gewend is, zul je zien dat hij echt niet zo snel kapot gaat....Dus de normale onderdelen voldoen....

beter is het als je GEEN alluminium draagarmen neemt, deze zullen binnen de kortste keren krom en verbogen zijn.
beter kan je voor de RPM draag armen gaan deze zijn van zeer sterk en "flexibel" kunstof.
en voor de shocks, de big bores zijn aan te raden.
en kijk eens in het buitenland is het stukken goedkoper!

blijf het altijd grappig vinden dat de "bifg bore" shocks een kleinere ID hebben dan de ultra's en hoewel ik geen ervaring heb met alternatieve shocks ben ik zeer te vreden met mijn ultrashocks met alu shock caps (enige echte weakness op de slash as far as i have been informed...

Eh volgens mij kun je gewoon in de regen rijden hoor. Er zitten waterdichte seals in

Eh volgens mij kun je gewoon in de regen rijden hoor. Er zitten waterdichte seals in

Helaas moet ik je toch even uit die droom helpen....(Welkom op het forum btw)

Traxxas pretendeerd dat de electronica waterdicht is, maar dit is slechts deels waar. De ontvanger zit idd in een waterdichte box, de servo is aardig waterdicht, de XL5 regelaar kan ook aardig wat water hebben...Maar dat is niet geheel waterdicht. Heeft ook geen seals;)

Veel Slash rijders hebben een VXL setje ingebouwd. De regelaar hiervan is al helemaal niet waterdicht te noemen. Neus maar eens rond op dit forum en je komt genoeg "horror" verhalen tegen over verzopen Traxxas VXL regelaars.

Nu kan de Slash aardig wat water op de electronica hebben, hoor...Maar om te stellen dat het allemaal echt waterdicht is...Tja, dat gaat wat ver..

Laatst bewerkt:
Kan ik beamen. De standaard motor en de VXL motor zijn beide niet waterdicht (wordt ook niet beweerd) Dus gaan de rotor en de lagers roesten. Die lagers kan je wel vervangen (voor RVS) maar de rotor roest dan vast en dan kan je een nieuwe kopen en die is bijna net zo duur als de motor zelf.
De XL5 weet ik niet veel van. De VXL ESC heb ik open gehad en daat zit idd geen pakking in en bij de schroefgaatjes zitten gewoon gleuven in de kast. Ik zag het gelukkig op tijd... Goed laten drogen en dichtkitten.

Ik heb zelf de achterkant van de motor (het zwarte kapje) dichtgekit en de aansluiting motormount. Dan nog de RPM gear cover en die dicht kitten (eerst laten drogen en dan pas dichtdoen natuurlijk ;))

Motor etc was ik nog idd nog vergeten te vermelden...

Nog even over de buggy body..Je zoontje heeft wel smaak:mrgreen:

nouja ik heb mijn (back)slash al vaak genoeg tot ver boven zijn assen door plassen laten scheuren:P gaat prima:) misschien niet 100% waterdicht maar near enough as to make no difference... (EDIT: iig voor mijn doel einden...)

Iemand hier die HPI 2.2" rims gebruikt? Bij een van de mijne is die adapter die je er in kan schuiven om het as gat te ver kleinen stuk... en om nou een hele nieuwe velg te kopen voor een plastic spacertje en een metalen plaatje om je wheelnut tegen aan te draaien...

het is een blijft een auto he, heb ook met mijn Ezrun setje door diepe plassen gescheurd, en het spul werkt ook nog. tis voor korte momenten "waterdicht"

het is een blijft een auto he, heb ook met mijn Ezrun setje door diepe plassen gescheurd, en het spul werkt ook nog. tis voor korte momenten "waterdicht"

nou ik reed met me ezrun setje nog geen 2 min in de sneeuw en hij stopte eral mee.
thuis op laten drogen en daarna klonk die redelijk verkouden en de snelheid was eruit en ik kon me achteruit niet meer gebruiken want die deed het niet meer.

nu ga ik me alu tranny eronder zetten ivm warmte voor vd zomer!

iemand nog tips waar ik zeker op moet letten?

@ slashbasher

als ik zo hier en daar lees

sloop je je :
ezrun
VXL
speedpassion

hoe krijg je dat in godsnaam toch voor elkaar jongen :confused:

Ik ben nog even voorzichtig geweest..in ieder geval;)

De lagers in de tranny inmiddels vervangen door rvs exemplaren. De tranny netjes dichtgekit en het beruchte "bumperdinggevalletje;-)" vastgezet. De shocks rondom voorzien van 45 wt olie. Shocks heb ik wat breeder op de draagarmen gezet. VXL setje erin, 2s lipootje geladen en......rijden maar!

Wel lachen...Als de olie in de shocks wat warmer begint te worden, moet je "een soort van" gedoseerd met het gasvingertje omgaan. Anders staat de auto op z'n achterwielen:) Niet helemaal de bedoeling, maar soms wel leuk...

Probleempje is wel dat ik vind dat de shocks langzaam terugkeren naar hun uitgangspunt. (dus uitgeveerde positie, verklaard wellicht ook de wheely's) Denk zelf dat ik iets moet doen met de pistons (zit nu 2 gaats op) Iemand tips??

Laatst bewerkt:
Back