Traxxas SLASH topic

Hallo hier,

Laat ik me maar weer eens melden, heb een hoop te doen gehad het jaar en daardoor niet veel hier geweest.
Ben weer met de Slash, van Marijn bezig hij had hem deze zomer behoorlijk gebruikt :rolleyes: en had snel wat onderdelen nodig.
Heb toen maar een nieuwe Slash roller gekocht in Limburg, heb nu gelijk alle onderdelen extra ;)
Maar ik heb een Brushless setje gekocht, en vraag me af welke tandwielen ik het beste kan monteren.
Ik heb alleen de tandwielen die er origineel bij zitten in de door en op de Slash, kan ik die gebruiken of moet ik toch andere kopen.
Het brushless setje bestaat uit een Ezrun 35A regelaar en een 9,5T motor.
Hij wordt alleen gras een stevige ondergrond gebruikt, bashen :rolleyes:

Ik wil nameijk toch wel wat doen met mn slash en toen dacht ik nou dan maak ik m 4x4 maar dat kan blijkbaar niet :(

Jawel zoek de verschillen van de 2wd en 4 wd , maak een part list en bestel, anders van de brug af gooien in het kanaal , drijfvermogen testen , doe je ook wat met slash bouwdoos en is nog leuk ook !

Uploaded with ImageShack.us

de traxxas "jato" spurs
TRX3956 = 54t
TRX3957 = 56t
TRX3958 = 58t

de traxxas E-maxx pinion`s
TRX3942 12t
TRX3943 13t
TRX3944 14t

54 / 14 is een mooie beginwaarde maar wat voor jou de juiste waarde is, is afhankelijk van hoe en waar je rijdt

zelf gebruik ik vaak de 56 / 12 maar ik rij met "slingshots " in mul zand ...

hier kan je de setup proberen / berekenen
R/C Calculations

56/14 geeft in een standaard VXL 2wd slash een (theoretische ) snelheid
van ruim 70 km p/u op 2s, op 3s zit je boven de 100 ;-)
maar dat blijft theorie

Meestal rij ik op verharde ondergrond, asfalt of gravel oid maar nooit in mul zand....Even nog een vraag over de pinions; passen die wel? De meeste E-maxx-en zijn toch uitgerust met een Mamba met een 5 mm as toch? Ik heb Ezrun motoren en die hebben volgens mij een 3mm as

nee ,
aan die koelribben kan je zien dat het in werkelijkheid een kleinere motor is (maat 380 ipv 540 of 550) en dus minder prestaties levert.

Als ik jou was zou ik gaan voor een ezrun 60A esc met traxxas Velineon motor , is echt een goede combo voor een redelijke prijs , de esc is op ebay te koop voor 3-4 tientjes en de motor is 2e hands ook voor zo'n prijs te krijgen.

Laatst bewerkt:
Oke bedankt, effe verder kijken dus. En dit setje maar weer in de verkoop :(

Maar hoe werkt het eigenlijk met het aantal turns wat de de motoren hebben, dacht dat hoe hoger de T hoe sneller, maar klopt dat wel, en hoeveel heeft die Velineon ?

Laatst bewerkt:
nee ,
aan die koelribben kan je zien dat het in werkelijkheid een kleinere motor is (maat 380 ipv 540 of 550) en dus minder prestaties levert.

Als ik jou was zou ik gaan voor een ezrun 60A esc met traxxas Velineon motor , is echt een goede combo voor een redelijke prijs , de esc is op ebay te koop voor 3-4 tientjes en de motor is 2e hands ook voor zo'n prijs te krijgen.

Als je goed zoekt is de motor ook nieuw voor 50,- te vinden op ebay.
Ik heb die combo in mijn slash 4x4 zitten, gaat inderdaad prima :)

Oke bedankt, effe verder kijken dus. En dit setje maar weer in de verkoop :(

Maar hoe werkt het eigenlijk met het aantal turns wat de de motoren hebben, dacht dat hoe hoger de T hoe sneller, maar klopt dat wel, en hoeveel heeft die Velineon ?

nee, hoe lager de turns hoe sneller.
maar ik weet niet zeker maar, de turns waren eerst bedoeld voor de brushed motoren, bij brushless moet je kijken naar de KV.

Oke, hoe lager het aantal turns hoe sneller.
Dan is de 9.5 die ik dus heb in ieder geval sneller dan de 12t brust origineel.
Het is de bedoeling dat dat ding net niet gaat vliegen, dus snel zoeken naar een 5.5

Oke, hoe lager het aantal turns hoe sneller.
Dan is de 9.5 die ik dus heb in ieder geval sneller dan de 12t brust origineel.
Het is de bedoeling dat dat ding net niet gaat vliegen, dus snel zoeken naar een 5.5

Ik heb nog een 6.5 turns brushless (carson shooter) te koop, welliswaar zonder snelheidsregelaar, maar hij kost dan ook (maar) 25 euro!!!
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo ik ben nieuw hier op het forum, Ik heb wel al langer een account maar er nooit echt iets mee gedaan. ik heb sinds gisteren ook een traxxas slash maar wel 2wd dat vind ik persoonlijk fijner ook in de bocht je komt hem goed omgooien. ik heb er vandaag maar eens meegereden en ik moet zeggen het is echt een pracht bak en een hele fijne auto. strak in de bochten en accelereert goed. echt een top auto

Back