Traxxas SLASH topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 28 jun 2008.

  1. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    ja "hinge pins" zijn dat. Stalen pennen met een schroefkopje erop.
    Komen met verschillende lengtes...
     
  2. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    Maar ik bedoelde dus, worden die pinnen niet krom als je RPM steering blocks gebruikt? Kun je die niet beter ook van alu pakken net als de castor blocks? Ik ben daar namelijk over aan het twijfelen.
     
  3. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Nee, die pinnen zijn er enkel ik staal, en staal is steviger dan alu.
     
  4. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    Die bedoel ik niet, ik bedoel de steering blocks. De blokken waar de lagers in zitten. Die heb je toch van RPM?
     
  5. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Die zou ik van alu nemen.
     
  6. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Ik juist niet alu op alu lubbert snel uit. Op deze manier heb je het beste van 2 werelden. Vele racers in usa gingen mij voor... Hun hebben jaren lange ervaringen op de baan. (wat betreft alu / pastic keus) Wie ben ik om daar van af te wijken! ;)

    Op de 4x4 heb ik ook maar 1 enkel onderdeel in alu van de ultimate. Daar heb ik de bearing holders van metaal, en de rest niet.
     
  7. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Hmm, dat is waar.
    Maar persoonlijk zoiu ik zou ze gewoon allebei van alu nemen, ze raken elkaar toch niet aan?
    Anders dan zou ik inderdaad voor de RPM steering knuckles gaan.
     
  8. LeoG

    LeoG

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Tilburg
    hallo,

    Ik heb mijn Slash bijna zo als ik hem wil hebben. Ik wil alleen nog lineaire veren hebben (die komen nog wel een keer) en ik wil de voorkant een mm of 3-4 omlaag hebben.
    Als ik de auto nu van een cm of 10-15 laat vallen dat staat de voorkant altijd iets hoger dan de achterkant. Ik wil hem op de body gezien horizontaal hebben.

    De instelmogelijkheden aan de voorzijde laten te wensen over. Het enige wat ik zelf kan bedenken is om de slag van de zuiger inwendig te begrenzen.

    Zijn er andere/betere opties?
     
  9. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Is dat met accu er in?
    En alle preload van de veren af?
     
  10. LeoG

    LeoG

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Tilburg
    Dat is rijklaar dus met accu en aan de voorzijde alle preload eraf.

    Ik heb de achterzijde inmiddels wat meer preload gegeven zodat de drive shafts min of meer horizontaal staan en nu is de body qua hoek goed. Helaas alleen wat hoger dan gewenst maar wat setup betreft goed denk ik. Heb eens gelezen dat de A arms voor en de drive shafts achter horizontaal moeten staan als je de auto vanaf ca. 10cm hoogte laat vallen.

    Ik wil de slag van de dempers eigenlijk niet begrenzen omdat ik geen droop wil inleveren. Dit om alle 4 de banden zoveel mogelijk contact te laten houden met de weg en om na het springen flink wat energie op te kunnen vangen.
    Dat laatste is denk ik precies waarom je eigenlijk voor en achter ook bij de 2wd anti roll bars zou willen hebben. De veren zijn relatief slap om de klappen op te kunnen vangen (lange veerweg, of beter lange dempweg, en bij gewoon rijden een lage positie van de auto) en daarom rolt de auto veel in de bochten. Het roll center lijkt me bij de Slash niet erg hoog te liggen (groot roll moment) dus daarom heb je ze nog harder nodig.

    Zo staat hij nu op zijn pootjes:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Accu iets naar achteren gelegd omdat hij bij de vorige keer rijden 3 keer op zijn voorbumper geland is.
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2015
  11. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Een goed uitgangspunt is meestal om vanaf 30cm de auto te laten vallen, en dat dan de draagarmen horizontaal staan.
    Misschien dikkere olie achter anders?
     
  12. LeoG

    LeoG

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Tilburg
    Ik ga als het goed is dinsdag proefrijden en hou dat van die olie in mijn achterhoofd.
    Wat ik ook eens wil proberen is om indien nodig achter 1 zuigergaatje te rijden zodat er bij hoge zuigersnelheden turbulentie en daarmee meer demping ontstaat.
    Moet ik alleen kijken of ik zuigertjes heb met 1 gaatje.
     
  13. LeoG

    LeoG

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Tilburg
    Vanavond gereden in Vlijmen, en dat is maar goed ook.

    Regelaar lag los in de auto ondanks dubbelzijdige tape EN een tie-wrap. (De tie-wrap is verdwenen, gewoon weg)
    Ik ga het kogeldiff dat ik heb toch maar bouwen, het standaard open diff is slecht.
    De standaard Slash veren zijn ook bagger, die moeten echt vervangen worden door stijvere lineaire veren. Achterwiel komt los, voorwiel komt los, etc. etc.
    En toch maar proberen om sway bars te monteren, die zijn echt wel nodig.

    Verder alles heel gehouden en mijn rondjes gedraaid. Snelheid is goed, nu alleen zorgen dat hij ook wilt sturen.
     
  14. LeoG

    LeoG

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Tilburg
  15. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
  16. LeoG

    LeoG

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Tilburg
    Hey Ruud,

    Bedankt voor de tip. Hopen dat het voor 7 juni binnen is.
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2015
  17. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Graag gedaan!
    Daar is het forum voor :)
     
  18. LeoG

    LeoG

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Tilburg
    Vandaag is geprobeerd de set te leveren (een dag na de wedstrijd :rolleyes:)maar er was niemand thuis. Morgen poging 2.

    Is het normaal dat de shock shafts buigen? Ik heb geen schade gehad (zoals gebroken draagarmen) en toch zijn ze krom.
    Ze bewegen nog soepel dus ik hou ze er in maar perfect is anders.

    De vloeistofdruk tijdens de landingen moet wel enorm oplopen om ze te laten knikken.
     
  19. JWB

    JWB

    Lid geworden:
    24 jan 2014
    Berichten:
    49
    Locatie:
    Breda
    Heeft er iemand al ervaring met de Slash 4X4 met TSM en OBA? Ik heb afgelopen weekend de Fox edition van de Slash aangeschaft:

    traxxas slash.png
    Afgelopen weekend redelijk veel meer gereden, ik wilde zelf graag de TSM uitproberen. Mijn mening is dat het een leuke feature is, die je (gelukkig) aan en uit kunt schakelen. Op onverhard terrein werkt het goed. Zet je de TSM op verhard terrein voluit, dan wiebelt de slash alle kanten op. Als je de auto op training mode zet en TSM voluit, dan kunnen mijn kinderen er ook zeer goed mee uit te voeten. Zet je training mode uit, TSM uit en voorzie je de slash van een 3S Lipo, tja dan is het een heel ander verhaal ;) Maar dat hoef ik hier niet uit te leggen denk ik.. Ik rij vooral in het bos en op een skatepark, gewoon voor de lol.

    OBA is geinig, vooral voor de kinderen. Verder ben ik zeer blij met de Slash, de fun factor is zeer hoog (kan ook zeker tegen een stootje) Ik heb ook een E-revo, maar daar ben ik meer mee aan het sleutelen dan dat ik ermee rij.
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2015
  20. LeoG

    LeoG

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Tilburg
    Ik kende TSM niet. Dat is een soort gyro die niet het stuur maar het gas regelt? (Traxxas vertelt dat uiteraad niet)

    Als je de auto optilt met 100% assistance en je roteert de auto om de hoogte as sturen de wielen dan ook tegen?

    EDIT:
    Even verder gelezen, er staat toch iets over het sturen van de voorwielen ook al zweven ze "vrij" door de lucht. Gewoon een gyro? Wel mooi dat het allemaal regelbaar is.
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2015

Deel Deze Pagina