Traxxas SLASH topic

zijn er slash rijders die met 1/8 buggy wielen/banden rijden?

wat is hier voor nodig?
welke meenemers? en welke wielen/banden kan ik dan gebruiken?

hebben jullie tips?

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb 1:10 monstertruck wielen voor de slash, kijk maar in mn album, rijdt wel erg goed kantelt niet zo snel en rijdt met gemak overal overheen.

ze passen direct op de meenemers van de slash.

Wordt de veerweg dan niet extreem kort?
Ik zie niet veel ruimte tussen body en wielen in ieder geval..

Vraag me ineens af hoe die het zou doen met de stampede wielen eronder :D

Allereerste Ik ben de gene die deze wiel meenemers heeft gemaakt.

De veerweg blijft hetzelfde alleen voelt de wagen wel wat harder aan. Dit komt door de klijnere wang van de banden. De meenemers zijn zo gemaakt dat de originele spoorbreete behouden blijft. Er zijn er 2 met een puntje deze zijn wat korter en bedoeld om achter te gebruiken. Wel moet er iets van de kap weg gedremeld worden maar niet meer dan een paar mm. Moest bij de originele wielen ook al gebeuren.
Ik heb de kap achter een stand hoger gezet. Ook dit had ik met de originele wielen ook al gedaan.
Er is veel meer keuze in 1/8 buggy wielen en banden dan dat er ooit zal zijn voor de slash.
Ook is het zo dat iedere RC winkel in NL heeft wel 1/8 buggy wielen los in de verkoop. Bij de slash wielen is dit wel anders.

Als je verder nog vragen hebt stel ze hier gerust en ik zal ze beantworden.

mzl Mach1

Hier kan je ze kopen.
JVD-RC Rc upgrades and more

En je kan er elke gewenste 1/8 buggy velg en band combi op gebruiken.

Het rijdt gelijk heel anders. Veel directer en rustiger

deze zien er goed uit ! maar als ik zo kijk naar de slash op het fotootje, lijkt het alsof er een flink stuk van de body is weggedremeld.
ik heb straks een hele mooie nieuwe body en wil eigenlijk niets daarvan wegdremelen
zijn de 1/8 buggy wielen veel groter dan de slash wielen ( buitendiameter )

deze zien er goed uit ! maar als ik zo kijk naar de slash op het fotootje, lijkt het alsof er een flink stuk van de body is weggedremeld.
ik heb straks een hele mooie nieuwe body en wil eigenlijk niets daarvan wegdremelen

is niet echt nodig, rij ook met de "1/8 adapters", en gaat zeer goed met de kap,zonder te snijden e.d,btw net nog even met het kleine broertje gereden(4x4) das ook wel weer kicken;)

zojuist de big bore shocks van traxxas gekocht op ebay, ik kon het niet laten ;).

5862bigbore.jpg

goede aankoop heb ik er ook opzitten, snap alleen niet dat ze big bore heten want ze zijn net zo groot als de standaard :D, maar wel stukken betere kwaliteit

tja, mijn standaard shocks hadden al aardige klappen gekregen, de stangetjes achter waren al krom, en afentoe schiet ook de cap eraf aan de voorkant.
ze lekten ook olie langs de stangetjes..
tja, dat heb je met dat plastic

Zoekt iemand toevallig nog een Slash Brushless?? Mijne staat te koop: <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

het is niet mijn slash, maar die van me pa.

Het grappige is dat ik me pa gek heb gemaakt van traxxas.
Zo van: die dingen zijn niet kapot te krijgen.

Hij gaat vandaag de eerste keer rijden, rijd 200 meter en bam.
Hij knalt tegen een betonblok aan.

Schade valt gelukkig wel mee

*Op last van robert verwijderd*

Back