Traxxas SLASH topic

Op RC universe is iemand die met die 50 W lader en een Y kabel zijn 2 3S Lipos tegelijk laadt:
I've got two of these Turnigy Accucell-6 chargers, they work great. I also have two of the 6S to 2x3S charge adapters, so each 6S charger can charge/balance two 3S packs simultaneously.

Turnigy Accucell-6 Balancing Charger

6S to 2x3S charge/balance adapter

@Pinky, Je wilde zeggen dat het dan langer duurt neem ik aan?
@drkdgglr, helaas geen tijd voor kortingsbonnen. De boot verterkt binnekort en mijn auto moet mee....:rolleyes:

Laatst bewerkt:
@Djleonardo Correct ....

Simpel meeste laders zijn 50W lader dus simpel rekensommetje: Lipo 3S 12,6V (Maximale voltage) x 5 Ampere = 63W en dus kom je het eea tekort.

Maar goed daar hebben we 250+W laders voor mits je lipo met meer als 1C geladen kan worden. (En dan heb je dat kan je je 4S 5500Mah Hyperion G3 VX nog "maar" met 4C laden ;))

Jconcepts heeft weer een nieuw onderdeel voor de slash.

2052-painted.jpg

New Product – Slash Chassis Over-tray | JConcepts Racing - Blog

Hans

dat lijkt me wel handig, zeker straks in het najaar. dan kan de slash zich tenminste niet vullen met bagger/modder.

en je kan er nog een paar kuipstoeltjes op plakken , poppetje erin en je hebt een cockpit ;)

Mijn esc in de slash heeft geen koeling nodig, want die word nauwelijks warmer en de motor blijft gewoon vrij.

Dus geen probleem lijkt mij.

dat is wel een handige update van Jconcepts mijn ESC is al 2x naar de ***gegaan door een salto. zit die tenminste stevig verpakt.

PS : RPM draagarmen zijn ook wel aanraders!

dat snel omrollen, komt door je te hoge snelheid in de bocht en het hoge zwaarte punt van de slash.

het is juist 1 van de karakteristieken van de slash

low gravity chassis kopen, of bredere wielen eronder gooien.

maar dat is juist leuke aan de slash je moet er mee leren rijden.:)

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee ik hoef geen SC 10. Ik was al van plan om er bredere wielen op te zetten. Maar dat doe ik als mijn standaart banden versleten zijn. Ik wou dan ook als mijn kap helemaal dood is de beetle kap kopen van proline. Sla ik daar dan nog meer mee op omdat die kap zo hoog is?

Nee ik hoef geen SC 10. Ik was al van plan om er bredere wielen op te zetten. Maar dat doe ik als mijn standaart banden versleten zijn. Ik wou dan ook als mijn kap helemaal dood is de beetle kap kopen van proline. Sla ik daar dan nog meer mee op omdat die kap zo hoog is?

hoe wil je die kap verslijten ????.
ik heb er nu een paar scheuren in maar ga er ook niet normaal mee om
maar hij is nog heel .
en buitenaf zie je er niks van.
wiebe.

hoe wil je die kap verslijten ????.
ik heb er nu een paar scheuren in maar ga er ook niet normaal mee om
maar hij is nog heel .
en buitenaf zie je er niks van.
wiebe.

Mijn kap ziet er al behoorlijk beschadigd uit hoor.
Lak weg op sommige plekken (niet afgeplakt in het begin)
2 scheurtjes op het dak (met 3s lipo onder een auto geschoten)
Hele dak geschaafd.
En ik heb de slash nu 3 a 4 maanden, dus over een paar maanden ziet de kap er niet meer uit.

Bij mij heeft hij al genoeg dakschuivers gehad. En bij de wielen gaat de verf weg.
Maar kan iemand ook nog ff naar me vraag kijken??

Mijn Slash gaat nooit zomaar op zijn dak in de bocht. Maar wij rijden dan ook alleen off-road in echte dirt. Op het asfalt flipt hij zo om inderdaad, als je hard door de bocht gaat.

Mijn tips: verlaag hem, zet de vering zachter (dan helt hij verder over in plaats van om te flippen), neem banden met minder grip, geef de wielen negatieve camber (de bovenkant van de wielen naar buiten) en... doe er heel veel spoilers op!

Maar kan iemand ook nog ff naar me vraag kijken??

sorry hoor. maar het omrollen ligt echt niet aan de slash zelf. zoals al is gezegd, het hoort er nu eenmaal bij. en als de slash gebruikt word waar hij voor bedoeld is, het short course racen. dan heb je er niet te veel last van.
wel bij higspeed turns op asfalt e.d.

het is derhalve geen probleem of zwak punt van de auto

effe een vraag tussendoor waarom is de slash zo slecht leverbaar ik heb al wel 10 modelbouwzaken gebeld maar nergens hebben ze de slash op voorraad is dit ook zo met de onderdelen

mvg evo

omdat hij populair is, is paar maanden geleden ook zon tijd geweest dat hij overal uitverkocht was.

of uit het buitenland halen, of wachten tot de levernacier het weer binnen heeft.
zelfde voor de spare parts. in buitenland is hij wel goedkoper en kun je meteen wat mooie RPM update's erbij scoren..maar waarschijnlijk zul je hem dan ook pas met 3 weken in huis hebben ivm douane.

succes

Back