Traxxas SLASH topic

Mooi werk hoor Bas, jammer dat we hem helemaal aan gort gaan rijden.

Toch wel handig zo'n kap; laatst reden we met 3 blauwe Slashes... zat er iemand met zijn auto in de bosjes vol gas te rijden... bleek dat hij al twee rondes naar de verkeerde Slash zat te kijken.
Dat zal jou niet gebeuren (en je had al een grijze).

Daar was ik al bang voor.... ;-)

Op de baan in Alkmaar blijf ik voorlopig wel met de Amsoil kap rijden.

Ik heb vandaag weer even gereden, m'n neef was er ook weer bij.
We hebben niet de hele tijd zo dom gereden,in het begin waren we op een zelfgemaakt circuitje aan het rijden,maar dat was niet leuk om naar te kijken :mrgreen:

Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren even de VXL Velineon set verruild voor de EZrun set 9T/60A en even gereden, de EZrun set rijdt veel prettigere als de VXL ,ook de temperatuur van de EZrun blijft veel stabieler.;)

Is de EZrun ook sneller dan de VXl?

dat kan ik je niet vertellen ,heeft meer dan power zat,maar de verschillende instel mogelijkheden van de EZrun ESC maakt dat de auto wat makkelijker hanteerbaar wordt.
Ik vindt de hanteerbaarheid van de auto belangrijker dan de topspeed,als je de auto goed onder de knie hebt ,komt de snelheid vanzelf;)

zo de slash is vrijdag binnengekomen dinsdagavond besteld bij modelsport uk en vrijdagochtend geleverd heb net de eerste proefrit gemaakt met ezrun 8.5 t brushless set en power genoeg

mvg evo

nu mischien een domme vraag ? kun je een rustler ombouwen naar een slash ? door middel van de banden en kap te veranderen gewoon ?

grts

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
Is de EZrun ook sneller dan de VXl?

Nee de VXL is sneller naar mijn gevoel ik heb ze allebij, alleen vind ik de EZrun veel beter en is ook goedkoper! Bij de VXL heb ik de trottlecurve op -50% expo staan anders is er niet mee te rijden op het circuit. De VXL is veelste agressief onderin en door -expo op het gas te zetten gaat het al een stuk beter.

even een vraagje mannen,
ik heb een traxxas slash met vxl brushless systeem maar ik draai steeds de aandrijfassen aan gort, weet iemand hier een goede hop up voor. ik rijd op 3s lipo en niet als een doldwaze maar elke keer knappen de aandrijfassen er finaal vanaf

MIP CVD Assen, zie een paar pagina's terug heb ik ook erop gezet. werken perfect, is tenminste staal dus breekt niet meer!

even een vraagje mannen,
ik heb een traxxas slash met vxl brushless systeem maar ik draai steeds de aandrijfassen aan gort, weet iemand hier een goede hop up voor. ik rijd op 3s lipo en niet als een doldwaze maar elke keer knappen de aandrijfassen er finaal vanaf
Hallo,

Rij je alleen op straat? en gebruik je wel een beetje slip of niet?
Wat breekt er dan?

gr

MIP CVD Assen, zie een paar pagina's terug heb ik ook erop gezet. werken perfect, is tenminste staal dus breekt niet meer!
Jo Moonlight,

Ik heb ook cvd assen gehad en ik rij alleen op een circuit en die van mij braken bij het wielmeeneem pennetje af.
deze waren van Hot Racing uit de states.

gr

alleen offroad,
de mip cvd assen gaan niet werken omdat het eigenlijk niet een gewone slash meer is maar een rc4wd sandrail met slash ophanging.
hierbij zijn de achterste aandrijfassen meer uitgeschoven, weet iemand of assen van een revo of jato mischien passen.

even een vraagje mannen,

alleen offroad,
de mip cvd assen gaan niet werken omdat het eigenlijk niet een gewone slash meer is maar een rc4wd sandrail met slash ophanging.
hierbij zijn de achterste aandrijfassen meer uitgeschoven, weet iemand of assen van een revo of jato mischien passen.

dit had je wel wat eerder mogen vertellen ,
ik rij met mijn stampede en slash ook nog wel eens op 3 cellen .met 5,5 turns
slipper zo strak mogelijk [slipt nog]en doe echt wel idioot, maar de assen van 6 jaar geleden doen het ook nog .

wel is laatst de assen waar de wielen opzitten losgebroken van het plastic.
heb er de kruiskoppelingen van axial crauwler opgezet ,door de as hertegebruiken.

bij mijn slash is hij nog origineel ,ook met ez run en 3s geen probleem .

ik zou geen zware wielen monteren ,die extra massa lijkt mij de grootste boosdoener .
bij assen die snel stuk gaan.

groeten wiebe.

alleen offroad,

als het met de slash ophanging is, zouden de gewone slash aandrijfassen gebruiken kunnen worden.

ik dacht echter dat die sandrail chassis' met stampede draagarmen achter en jato draagarmen voorop gebouwd werden. in dat geval moet je achterin aandrijfassen voor de stampede/rustler gebruiken.

edit: flm cvd's voor de rustler onderdeelnummer: FLM26515. ik weet niet waar de assen breken, maar misschien zijn de stalen drive yokes van traxxas voldoende: TRA4628X

Laatst bewerkt:
Heeft er iemand een foto van een Traxass Slash 1:10 naast een e-revo. Ben benieuwd wat het kwa maten nou verschilt. ZOu mooi zijn een foto met en zonder kap.

Op hoeveel lipo cellen rijden jullie de traxxass slash brushless? Wil ook een slash aanschaffen. Eerst 2 weken zo rijden en daarna gelijk brushless. Beetje zonde om nu een 2s lipo aan te schaffen als ik bv met brushless beter op 3s kan rijden.

gaaf filmpje murky!

bij mij hebben de cvd assen nog geen problemen gegeven, ik rijdt alleen offroad, niet op circuit.

Back