Traxxas SLASH topic

In mij ogen is een bandit een rustler met andere kap.
Maar misschien zie ik dat verkeerd.
Heb nu een slash, brushless met ook een 2s lipo en ik vermaak me wel ermee.
Voor gras is het teveel van t goede, vind ik persoonlijk.( of t moet heel kort gras zijn )

Ligt er natuurlijk ook aan wat je ermee wil doen.

Een rustler is breder, heeft grotere banden en ligt wat verder van de grond.
Mijn bandit rijdt er niet lekker (het is op zand/klei ondergrond, onregelmatige oppervlak).

rustler en bandit hebben beidde hetzelfde chassis, dus alleen de kap is breder.
banden kun je wat aan doen, gewoon rustler banden kopen( wordt ie ook hoger van )
En dan nog alleen een rustler kap kopen en bodymount voor de voorkant en je heb een rustler!

Maar om weer ontopic te komen, een slash is wat meer omval gevoelig dan de rustler.

Laatst bewerkt:
Je denkt te gemakkelijk. Als het zo simpel was had ik dit allang gedaan.
Rustler banden zijn te groot, die komen dan tegen de body aan. De draagarmen en assen e.d. zijn groter. Ombouwen is een optie maar daar ga ik niet aan beginnen.

Dat een slash sneller omvalt kan ik begrijpen. Het is ook meer het uiterlijk wat me aanspreekt. Ik begin nu wel steeds meer te denken om toch voor een rustler te gaan;
aangezien ik een slash nog nooit heb zien rijden, en dus ook niet precies weet wat hij doet op hobbelig terrein.

Ik ga nog verder onderzoek plegen, ik laat jullie nog weten wat het wordt :)

Tiens, van alle filmpjes die ik zie op youtube blijkt de slash nu net dé offroader te zijn mbt stabiliteit in vgl met een (standaard) Rustler.
En van de short truck auto's zijn er ook echte competities.

Als je puur offroad stabiliteit en degelijkheid wil, is de slash de eerste keuze. Zelf ga ik een rustler aanschaffen om om te bouwen tot on road.
Moest ik offroad willen gaan, zou ik een slash kopen. (of een veel duurdere E-revo)

en ik zou zeggen, bekijk deze filmpjes maar eens goed van de verschillende competities die georganiseerd worden met een short truck
[media=youtube]awHq_Cw8NOM[/media]
[media=youtube]tUIggTJWkuQ[/media]
[media=youtube]_wuaYGpPPz4[/media]

heb nog niets tegengekomen van competities met Rustlers (wat niet wil zeggen dat de rustler slecht is natuurlijk) Just saying, de shor truck heeft zijn sporen verdient...

en dat de slash van Traxxas beschouwd word als 1 van de, zoniet de sterkste rc dat je kan hebben, bewijst dit filmpje :) (kijk eens op 1:35)
[media=youtube]9O2qJblce2E[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben er uit! :) Het wordt een slash.
Ik kan zelfts vanavond nog met iemand meerijden naar de modelbouw winkel.

Mijn ervaringen komen nog maar ik heb er heel veel zin in! :p

Mooi man...

Ik heb de keus gehad tussen de slash rustler en stampede.
De rustler was er gauw af, te laag, en te snel.....

Toen de keus slash of Pede
Uiteindelijk is het de Pede geworden. want de slash had nu net niet DE funfactor, wat ik eingelijk wou, wat jumpen,en met name wheelies, en vanwege de dikke banden, lekker safe, met radslagen enzo....

Heb beide modellen kunnen rijden, en ben zo op de keus gekomen...
Vanwege de banden, en de bodemvrijheid is hij ook lekker voor het echte offroad werk, mocht ik dat ooit willen.

Vanavond een slash gekocht. De Jerry Whelchel Edition.
Wat een bakbeest zeg! Niet verwacht dat hij zo groot was. Mooi man.

Meteen velineon en 2s lipo erin gezet.
In het donker even in de straat getest.
Dikke acceleratie en een nette snelheid voor offroad.

Later deze week ga ik hem offroad testen.

Echt een gaaf ding :D

het is een heerlijke auto met veel voordelen:)
ziet er leuk uit.
veel onderdelen.
simpel aan te sleutelen.
goedkope onderdelen.
sterke auto.
goede prijs kwaliteitverhouding.
als je hem wilt verkopen ben je zeker van genoeg intresse.

De looks zijn inderdaad vet. Maar wat ik echt niet verwacht had is dat hij zo groot is. Het is zowat een bigscale! :P

Mag de pret niet drukken natuurlijk ;)
Ik ga hem denk ik morgen offroad testen. Filmpjes op internet zagen er veelbelovend uit.

Ik denk trouwens wel dat je er flink wat bekijks mee trekt.

traxxas slash hpi blitz

hallo

kan iemand mij helpen ik ben aan het twijfelen tussen een hpi blitz en de traxxas slash kan iemand mij helpen waarom die wel die niet en wat het beste is voor wat te springen en in losse zand te rijden enz

grt Joeri

tja... je vraagt het wel in een "Slash" topic, kun je wel nagaan wat de mensen hier je zullen aanbevelen. ;)

Ik heb zelf een SC-10, en 3 mensen die ik ken hebben een Slash. het doet elkaar helemaal niet. ik kan me dus voorstellen dat het bij de Blitz net zo zal zijn.
Kies voor de auto waar je zelf makkelijk aan onderdelen kunt komen bij je in de buurt lijkt me. :)

de traxxas, de losi, de hpi en de sc10 short trucks hebben allen zowat dezelfde lay out.

Ik dacht wel dat de losi iets grotere spoorbreedte en wielbasis heeft en de daarmee de grootste is en dat de traxxas de 2e grootste spoorbreedte en wielbasis heeft, maar het gaat hier om enkele milimeters.

en zoals reeds gezegd, kijk naar het model waarvan er het gemakkelijkste onderdelen voor te verkrijgen zijn, zowel voor vervanging van je stock onderdelen als voor upgrade onderdelen. En daarvoor zit je bij de Slash van Traxxas als gegoten.

Gisterenavond mijn slash op offroad terrein geprobeerd. Stevig zand, met wat fijn; los zand er bovenop. Ik moet zeggen dat ik wel erg weinig grip had. Er is prima mee te rijden; alleen moet ik wel heel erg gecontroleerd gas geven.
In principe hoeft het van mij allemaal niet zo hard, want het is alleen al geweldig hoe hij over heuveltjes springt enzo :P

Maar toch de vraag; zijn er goede alternatieven voor banden? Met nopjes ofzo?
Ik vond zo even snel bij the border Proline Switch 2.2" banden voor de slash.
Iemand ervaring met deze? Of heeft iemand andere suggesties?

Ik heb de Switch banden op de Epic beadlock velgen (ook van Proline) op mijn Slayer zitten. en de banden zijn echt geweldig, een gigantische verbetering ten opzichte van de standaard wielen. :) (de Slayer heeft standaard dezelfde wielen als de Slash)

Hm dan zou ik het kunnen overwegen.
Ik heb inmiddels de grotere pinion (23) gemonteerd. Het probleem met wegslippen zit veel ook in de acceleratie namelijk. Als ik te veel gas geef slipt hij heel erg weg. Rijd ik rustigaan weg en geef ik niet te veel gas dan lukt het prima. Alleen als ik een klein beetje ongecontroleerd ga sturen, dan slipt hij weer helemaal weg.

ff een vraagje over de traxxas tq zender.
Ik heb bij mijn slash een hpi zender gekregen ( 2e hands ja ) en wou de originele tq zender/ontvanger set er weer in hebben.
Nu heb ik hier een set overgenomen hier op t forum maar na het overzetten van de kristallen en alles aangesloten te hebben reageert t nergens op.
moet ik dan nog wat dingen resetten ofzo, of juist instellen?
Het is een slash met een ezrun set.

Nu heb ik hier een set overgenomen hier op t forum maar na het overzetten van de kristallen en alles aangesloten te hebben reageert t nergens op.

weet je zeker dat de kristallen die je hebt overgezet goed zijn , maw is de HPI zenderset FM?

De TQ zender van traxxas is orgineel AM,tenzij de 2,4Ghz

FM kristallen werken dan niet en viceversa

Back