Traxxas SLASH topic

Kunst is subjectief, maar om nu een plastic massa geproduceerd radio control wagentje dat gewoon uit de doos komt en waarvan honderdduizenden mensen of mss meer datzelfde wagentje bezitten, om dat een "kunstwerk" te noemen is wel heeeel erg overdreven niet? :d
het gaat om de kap,
en ook al zou het niet over de kap gaan
die jongen is 11
11!!!
weetje hoe jaloers zijn vrienden zijn
en daar zou ik ook behoorlijk vrolijk van worden

Hallo.
Ik ben van plan te sparen voor een Slash. Dit heb ik besloten na wat opzoekwerk omdat de auto iets groter is als de gemiddelde 1/10 en omdat hij superstevig blijkt te zijn. Maar ik twijfel nog omdat ik me af vraag of hij wel snel genoeg met een 7,2 nimh volt batterij.

En bestaat er verder geen Traxxas Slash VXL??

er bestaat geen slash vxl oid maar er zijn heel veel mensen die er een vxl setje inzetten en het dus een slash vxl noemen (daarom hoor je dat zo vaak)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het idee dat de Slashes die stuk gaan vooral stuk gaan omdat er gebotst wordt of omdat er bij het "bashen" iets mis gaat. Niet zo gek natuurlijk als je een sprong maakt van enkele meters en dan ongelukkig terecht komt.

Ik heb tot nu toe (even afkloppen) nog geen echte schade gehad (op gestripte tandwielen na dan) Toch is mijn Slash met een snelheidje van tegen de 90km/u al honderdduizend keer over de kop gegaan. Afgezien van de krassen op de kap (en 2 kleine haarscheurtje) geen schade. ongelooflijk wat kan dat ding veel hebben. Nieuw spur tandwiel kost je aan paar euro Na een flinke plakpartij met (daar is tie weer) Gaffertape denk ik dat de volgende schades aan de kap misschien nog wat beter binnen de perken blijven. De gesleten plekken aan de binnekant zijn bijgeverft en beplakt. Dus dat is de tip vn de week: plak je kap aan de binnekant op de bekende plekken (wielkasten, zijkant) en je verf blijft mooi.

De Dessert Rat body is gemaakt om uit elkaar te vliegen tijdens/na een botsing...Net zoals de schermen er in de 1:1 short course competitie regelmatig door de lucht vliegen..edit: even over het eerdere antwoord van SCRT pilot heen gelezen.

@ Brian: Gefeliciteerd met je body. Heb hem vanmiddag in het echt gezien bij de MVB en ziet er super uit..

Laatst bewerkt:
Wat wil je doen, ik lees regelmatig dat op een baan stock sneller is dan BL omdat je het vermogen kwijt moet kunnen, een zwakkere motor is dan een voordeel. Wil je hard rijden op verhard dan kun je de motor upgraden.

Daar heb je gelijk in. Ik denk dat ik overtuigd ben :)
Ook DJLeonardo, bedankt voor de info. Als de Slash zo sterk is, dan is hij wat ik zoek.

Binnenkort even naar de modelbouwwinkel.

Ik heb tot nu toe (even afkloppen) nog geen echte schade gehad (op gestripte tandwielen na dan) Toch is mijn Slash met een snelheidje van tegen de 90km/u al honderdduizend keer over de kop gegaan. .

achterover geslagen zeker? bij een gangetje van ongev 70 km/h slaat de wind er goed onder. dan stijgt de slash op

De mijne is verzwaard (met een enorme stalen bout) dus die stijgt niet zo snel op. Maar idd ben ik desondanks een keer "airborn" gegaan met wat tegenwind :rolleyes:

standaard body is zeer stevig.
rij zelf ook met 7,2V stickpack brushless gaat hard zat. +-50km/h

Met welke brushlesset en stickpack rijd je?? Of bedoel je 7,4 lipo in combinatie met een brushlesset?

@ Leonardo: Wel heel erg snel voor een Slash..Hoe heb je dit gemeten??

Ik heb het nog niet gemeten maar ik ken de wegen vrij goed en weet hoe snel je van punt tot punt bent in de straat. Als je dan dat zelfde stuk met de auto rijdt weet je ongeveer hoe snel het ging. Maar ik moet toegeven dat het met pieken is want dat soort snelheden vind eerlijk gezegd gewoon doodeng. 1 stuurfoutje en...
Ik zal binnekort eens vanuit de auto gaan rijden en een wat preciezere meting doen voor de mensen die dat blijkbaar belangrijk vinden. Ik wilde eigenlijk wachten tot m'n straat bandjes binnen zijn. Iemand nog ervaring met Anaconda's vs. Straat Hawq's?

Laatst bewerkt:
Voor mij persoonlijk is de topsnelheid van een Slash niet zo belangrijk. Wel hoe bepaalde snelheden, bv. 90km/u, te bereiken zijn. (technisch gezien) Kunnen we allemaal van leren, toch? Idd. lijkt het me behoorlijk spannend om een Slash met dergelijke snelheden te besturen....

Met welke brushlesset en stickpack rijd je?? Of bedoel je 7,4 lipo in combinatie met een brushlesset?

@ Leonardo: Wel heel erg snel voor een Slash..Hoe heb je dit gemeten??

Als ik het niet verkeerd heb rijdt moonlight nog met een 7,2 Nihm accupack en een ezrun 5,5T setje. Lipo's + lader zijn als ik het goed begrepen heb van hem onderweg vanuit het verre oosten.

Back