Traxxas SLASH topic

Heeft er iemand al rij ervaring met de slash en Beetle body ?
Nadat pappa (ikke dus :sleeping:) met de 1/10 slash van me dochtertje heb mogen rijden heeft ie "wat" gebruiksporen :rolleyes:
Om haar tegemoet te komen heb ik een proline beetle body besteld en mag zei de kleuren uitzoeken.....waarschijnlijk bleu metallic en pink metallic en met "van die kronkel versieringen" , sticker velletje wat aan het rek in de shop hangt....
Jaja pappa nu kun je je spuitwerk gaan bewijzen......slik.

Nu moet ik toegeven dat de slash zo leuk rijd dat i eigenlijk er zelf ook eentje wil...............
Waarschijnlijk gaat de 1/16 de deur uit...........
Het enige waar ik nog over twijfel is wordt het de 2WD of de 4WD VXL ( ik heb al een Losi 8ight Truggy .......)
4Wd is zo makkelijk te rijden maar het achterwiel aangedreven princiepe heeft ook veel fun, mis alleen een beetje de snelheid maardat maakt het van de andere kan t ook weer leuk.......
En nee, beide is geen optie ( aldus mijn vrouw )
Dat komt zeker dat de 1/5 vaker aanbod gekomen is............
Ach het is bijna kerst

Laatst bewerkt:
joepie dinsdag mijn nosram setje met 9,5t motor:D:D
en misschien lipo (kan niet kiezen tussen lipo of backslash conversie:hammer:)
anders 1/8 buggy body of een 1/8 mini cooper body (zo'n oude mini).

het lijkt wel kerst:x-mas:

:( vandaag ook schade gereden aan de Slash, denk over iets van glas of scherpe steen heen te zijn gereden...

zie de band :

SNC00068.jpg

gisteren m'n Slash einderlijk op kunnen halen! :) meteen de Epic beadlock velgen met Switch banden er op onder de auto gezet, rpm gearcover er op en het Velineon setje er in. gisteren wezen rijden met 4 Slashes (en 4 E-Revo brushless) in eht skatepark in oldenzaal. ( 't hulsbeek)
waren eerst van plan om naar die indoor dag te gaan, maar toen we de mail hadden gelezen hebben we als groep besloten dat het toch wel erg ver rijden is om voor iets onzekers te gaan. (was immers nog zo'n 200km rijden.)

Heb ook meteen schade gereden aan m'n nieuwe Slash. :( een nerfbar van de zijkant is kapot geknapt. (erg vaag.) mja, kost maar 2 euro of zo, dus valt allemaal heel erg mee, haha.

uiteraard rijdt de Slash wel goed. :) (mja, heb er ook al mee gereden. had m'n SC10 nooit weg gedaan als ik neit wist dat de Slash ook erg prettig rijdt. )

Na de zondag in het skatepark zat de Slash ook helemaal onder de bagger. dus zo'n JConcepts binnenbody gaat er zeker nog van komen!

die beadlocks werken ook perfect, ook bioj hoge snelheid, niets aan de hand, banden blijven perfect zitten.

uiteraard rijdt de Slash wel goed. :) (mja, heb er ook al mee gereden. had m'n SC10 nooit weg gedaan als ik neit wist dat de Slash ook erg prettig rijdt. )

Na de zondag in het skatepark zat de Slash ook helemaal onder de bagger. dus zo'n JConcepts binnenbody gaat er zeker nog van komen!

die beadlocks werken ook perfect, ook bioj hoge snelheid, niets aan de hand, banden blijven perfect zitten.

Je moet je signature nog aanpassen ;-)

Trouwens, wat vind je zelf de grootste verschillen tussen de SC10 en de slash? Wat is precies de reden dat je (nu) voor de slash hebt gekozen? (heb zelf een SC10)

heb voor een Slash gekozen omdat deze beter is voor ruig terrein. en omdat iedereen hier rijdt met een Slash. (is veel leuker als je allemaal dezelfde auto/motor hebt. :) )

het grootste verschil tussen de SC-10 en de Slash is naar mijn mening het stuur gedrag.
de Slash is een beetje lui in het stuur (net een oude caddilac zeg maar.) terwijl de SC-10 erg direct is. maar beide zijn het erg goede wagens. :) en qua snelheid doet het elkaar niet zovaal. (als beide stock zijn.)
ik denk met andere banden op een SC-10, dat deze sneller zou kunnen zijn als een Slash.
wat me ook op viel is dat de SC-10 3s lipo's toch iets aan de zware kant vind. 12T op 3s reedt minder fijn dan 5.5T op 2s. (met name in de bochten.)
hier heb ik met de Slash niet zo'n verschil gemerkt, vreemd genoeg.
(dus rijdt nu met een waterdicht vxl setje op 3s lipo in m'n Slash.)

Ok dank je wel. Mooie vergelijking! Mijn reden voor de SC10 (kit) was iets eenvoudiger... omdat iedereen al een slash heeft :-) en ik (met name in andere landen) erg goeie verhalen lees. Donderdag laat ik hem voor het eerst los tegen de slash van slashmaster, ben benieuwd tegen die van moonlight en peerdeman.

als je de standaard banden gebruikt, verwacht maar een erg levendige achterkant.
met de standaard banden kon ik niet sneller een bocht uit komen dan een slash. (maar dit moet volgens mij met andere banden juist beter kunnen.)

Donderdag laat ik hem voor het eerst los tegen de slash van slashmaster, ben benieuwd tegen die van moonlight en peerdeman.
Moon rijdt met 5,5T + NiMh, en Peerd met 8,5T + 3s LiPo, ik met 8,5T + 2s LiPo... de praktijk wijst uit dat de rondetijden niet veel verschillen hoor.
Succes alvast donderdag. Trouwens hoezo had je voor de SC10 gekozen? Je hebt hem toch gewoon gekregen? ;)

ik zal donderdag mischien ook weer aanwezig zijn, heb vroeg weekend ;-)
ben beniewd naar je SC-10, en we gaan zien hoe die het dan doet tussen aantal slashes!
slash moet alleen nog even langs de pitstop voor banden wissel :-)

ik heb net me 9.5t nosram setje opgehaald.

eerst met 6 cellen nimh gereden echt vet snel
daarna met 7 cellen ik d8 toen echt van w00t dat kan niet
(kan dus toch wel)
rijdt dus dik 75-80 km/h :p

nu ga ik maar sparen voor 3s lipo (misschien is de kerstman of sinterklaas zo vriendelijk;)) en dan wheelie POOOWWWAAAAAHHH

ik ga maar es een flitspaal zoeken en kijken of hij terug kan flitsen:mrgreen:

grtz mick

vergeet niet wat aanpassingen te doen aan het chassis als je de auto ook aan de grond wil houden met die snelheden ;)
Gewicht onderin gaat al veel helpen

Back