Traxxas SLASH topic

Wat me wel opvalt in de hele welles nietes discussie over max snelheden van de Slash is dat niemand het heeft over welke tandwielverhouding het gaat. Lijkt me toch redelijk essentieel naast het aantal "turns" danwel het vermogen van de betreffende accucell.

Hey ik zit er aan te denken een slash te gaan kopen en na me dit forum a 152 pagina's te hebben door geworstelt met wat aantekeningen ben ik er wel achter wat ik ga doen denk ik (backslash:P) en ik vroeg me af hoe dat met maten voor banden zit, iemand ooit zo'n ding IRL gezien? ik bedoel ik kan natuurlijk altijd wat aan de body klussen ofzo maar ik zou liever een setje maten hebben, ik bedoel als iemand nog een appropriate buggy body heeft liggen en die er ff overheen zou willen leggen en wat meetwerk voor me zou willen doen...

Iemand nog een slash in de aanbieding of niet? rollers zijn ook prima :)

EDIT: okay dat eerste stuk was onleesbaar wat ik bedoel is dit: Welke maten banden denken/weten jullie dat passen op zo'n ding? ik bedoel ik weet niet hoe goed die ronde low profile dingen zijn die de orginele designer er op doed voor bashen enzo gezien hij me meer een racer leek... ik zat zelf te denken aan IMEX claw dawgs gezien die op de rims van het orgineel passen (en die vind ik er best sweet uit zien:P) maar die zijn best een beetje groter dan de low profiles denk ik...

http://www.outcastrc.com/features/scales/scales.htm

Laatst bewerkt:
Als je 2.2 achterwielen van de Traxxas Stampede koopt kan je zo'n beetje alle 2.2 truck banden erop monteren.
dsc4483st.jpg

Laatst bewerkt:
true, maar een 9.5T motor op 7cell zal nooit meer vermogen omzetten dan een 5.5T op 6cell lijkt me.
Een 5.5T draait gewoon sneller maar geeft niet perse meer vermogen dacht ik. Topsnelheid zal met de zelfde tandwielen idd hoger zijn. De 9.5T krijgt meer stroom omdat hij een cel extra heeft maar draait vervolgens langzamer en heeft daardoor dus veel meer koppel. Als je dan een zwaardere tandwielverhouding monteert zal hij op een gegeven moment sneller zijn dan de 5.5T Die 5.5T zal met het met een zwaardere verhouding veel moeilijker krijgen en dus weer erg warm worden en misschien niet eens z'n top halen.

Thnx Leonardo maar de backslash is de slash-as-a-buggy dus dan grijp je al snel naar de 3.2" rims... Nouja als iemand toevallig nog een 8 scale body bij de hand hebt... anders dan gaan we wel een beetje clussen, je hebt iig zat ruimte in 't slash frame is wel anders met me 10 scale onroad;)

je kan ook 17mm wielmeenemers monteren kan je al keuze uit vele soorten en maten velgen + banden.

mijn 5,5T op 7cellen met 86/23 reed volgens GPS 71km/h
dan kan ik nog een 83spur erop zetten, maar vond motor al warm zat nadat accu'tje leeg was :)

Een 5.5T draait gewoon sneller maar geeft niet perse meer vermogen dacht ik. Topsnelheid zal met de zelfde tandwielen idd hoger zijn. De 9.5T krijgt meer stroom omdat hij een cel extra heeft maar draait vervolgens langzamer en heeft daardoor dus veel meer koppel. Als je dan een zwaardere tandwielverhouding monteert zal hij op een gegeven moment sneller zijn dan de 5.5T Die 5.5T zal met het met een zwaardere verhouding veel moeilijker krijgen en dus weer erg warm worden en misschien niet eens z'n top halen.

Moet ik je gelijk geven. maar ik bedoel dan ook wel een LRP 5.5T, of Novak setje. dus gewoon een goede kwaliteit set. in dezelfde serie motoren zal een lagere hoeveelheid turns meer vermogen hebben gezien de motor meer stroom trekt bij dezelfde spanning. (durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, maar denk dat het in bijna alle gevallen tussen alle merken wel toetreft. )

ik heb het niet met gps ofzo gemeten maar ben uitgegaan van de specs namelijk:

standaard haalt een slash 55km/h op een 7 cel accu
een slash heeft een 12t 550 size motor te vergelijken met een 17t 540 size motor,
ik heb aan de tandwielen niks veranderd behalve dat tandwieltje dat er bij zat,
nadat ik een vriend van me alles heb laten uitrekenen kwam hij uit op 85km/h ik haal daar 5 tot 10 km/h af omdat je ook nog last heb met de wind en zo,

dus het is niet een precieze meting of zo maar laat ik het zo zeggen:

HIJ GAAT F**KING HARD!!!!:cool:

grtz mick

@mickeytjuh:
heel fijn dat je hem zomaar vergelijkt met een 17 turns 540 motor, maar naar wat ik op internet gelezen heb maakt de titan550 motor maar iets richting de 14.000 toeren waar een 17 turns toch vaak over de 20.000 is..

En wat eerder gezegd wordt over een hogere stroom met een extra cel; ik zou toch maar eens de formule I = U / R gebruiken ;)

minder turns = een minder lange draad in wikkelingen in de stator van de motor. elke draad heeft een bepaalde weerstand, dus dan zou deze bij een kortere draad kleinder moeten zijn.
echter weet ik niet of deze beredenatie in de realiteir op zou gaan. (ik vind hem namelijk wel erg simplistisch. :p )

over een setup voor de laagste ronde tijden. dat zal toch weer per baan verschillen? :D

om makkelijk je theoretische snelheid te kunnen berekenen kun je dit programma gebruiken: R/C Calculations

Ik heb het even voor de onderstaande poster ingevuld:
Standdard diff en gear ratio.
tire diameter 4.3 inch
standaard spur (86)
23t pinion
4.700 kv voor de motor
8.4V voor de accu.

theoretisch topsnelheid: 79,50 km/h

ik heb net me 9.5t nosram setje opgehaald.

eerst met 6 cellen nimh gereden echt vet snel
daarna met 7 cellen ik d8 toen echt van w00t dat kan niet
(kan dus toch wel)
rijdt dus dik 75-80 km/h :p

nu ga ik maar sparen voor 3s lipo (misschien is de kerstman of sinterklaas zo vriendelijk;)) en dan wheelie POOOWWWAAAAAHHH

ik ga maar es een flitspaal zoeken en kijken of hij terug kan flitsen:mrgreen:

grtz mick

alleen rekend dat programma simpel met v x kv voor zover ik weet voor het motor toerental.
volgens mij neemt deze neit in acht dat de accu spanning van NiMh accu's behoorlijk inzakt onder belasting.

Back