Traxxas SLASH topic

10000122.jpg

Heftig :worship:

Ook maar eens bestellen :mrgreen:

En dan onder de Beetle Slash ( van mijn dochtertje ) monteren, zodat papa lekker kan scheuren :mrgreen:

Haha een MonsterBeetleSlash......

Dan zijn er nog de lagers. Ik twijfel nog tussen RVS lagers met teflon of stalen zegels (teflon = meer wrijving maar beter afgeschermd) Of zelfs ceramische (dan zijn de lagerkogels van keramiek en kunnen die ook niet meer roesten, geven tevens 33% minder weerstand)

Kijk een bij Avid RC Bearings for radio controlled vehicles, your one stop shop for miniature ball bearings.. Deze hebben revolution lagers, deze heb ik altijd gebruikt in mijn revo's en truggies. Aan 1 kant een teflon seal en aan de andere kant metaal. Lagers zitten altijd in lagerblokken, de teflon kant hou je aan de buitenkant en de metalen aan de binnenkant waar toch vrij weinig troep komt.
Het voordeel is dat je goedbeschermde lagers die toch soepeler lopen dan volledig teflon gesealde.
En het mooiste is dat ze 1 dollar per stuk kosten.

Goeie tip idd. Ik heb alleen net een hele bak lagers besteld.
RVS met teflon
RVS met stalen seals (minder weerstand)
RVS met stalen seals en keramische kogeltjes.
Denk dat ik er nog een paar van die link van jou bestel met keramischie kogels en aan 1 kant teflon zegel. Die zijn wel handig voor de voorwielen want het binnenste wiellager komt gewoon bloot aan 1 kant. Ik denk wel dat ik straks wat lagers over heb nu, nog mensen geinteresseerd? :rolleyes:

EDIT: Die AVID lagers zijn niet van RVS! Dat valt voor mij af....

Laatst bewerkt:
Dan moet ik of de body iets hoger zetten op een of ander manier of de body aanpassen.

Mvg,
Ferd

conrad heeft ook body steun verhogers die je er heeeeel simpel op kan zetten,

staat ergens op de website

en @ djleonardo

wie noem jij hier nou een dumbass :(

(bedoelt met een hele dikke knipoog :P )

grtz mick

Laatst bewerkt:
hey mijn steering trim wankelt een beetje geen idee waarom misschien een kappote/dolgedraaide servo saver? iemand dit probleem eerder gehad?

Misschien niet je servo saver, maar de belcrank (dat witte stuurding die de stangen aanstuurd) Hier komt vrij snel speling op, of schiet (deels) uit de bevestigingspunten op je chassic of skitplate.

Misschien niet je servo saver, maar de belcrank (dat witte stuurding die de stangen aanstuurd) Hier komt vrij snel speling op, of schiet (deels) uit de bevestigingspunten op je chassic of skitplate.

daar had ik ook veel last van.
hij schiet dan uit de 2 nokken die in het chassis zitten bij een finke nosedive.
toen had ik het spul vervangen voor een aluminium stuurlink. maar daar kreeg ik zoveel speling in de draglink dat ik daar ook weer vanaf gestapt ben.
nu heb ik weer de witte kunstof stuurlink met lagertjes ipv de witte plastic bussen en ik gebruik een rpm front-skidplate.
die houd de boel goed op zijn plek. het zit allemaal wat strakker in elkaar.
en met de rpm skidplate is het "losschieten" van de stuurlink uit het chassis ook tot het verleden.

Heb je de bussen vervangen door lagers of is dat een hele ander bellcrank set?

ik heb de lagers uit de aluminium bellcranck van traxxas gebruikt in de standaard plastic belcranck
.

die alu belcranck van traxxas is een prima ding maar "het alu staafje "volgens mij heet dat de pushrod zit met messing busjes tussen de linker en de rechter stuurlink
dat slijt aardig snel . Dus ik had bij de alu stuurlink veel speling tussen links en rechts zegmaar. dus het beste van beide gebruikt.
de standaard plastic bellcranck en de lagers uit de alu bellcranck ( vervanging voor de plastic bussen)
dit icm de rpm skidplate is naar mijn idee bullitproof en het minste speling gevoelig

Laatst bewerkt:
De RC-screwz sets vind ik niet zo geweldig , heb er 1 voor de Revo maar de koppen of beter gezegd de inbusgaten zijn aan de ruime kant waardoor je het risico loopt ze te strippen.

da's minder idd. Ik heb de mijne nog niet binnen. Ik heb 2 setjes van een ander merk maar daar zitten dan weer niet alle maten in. Ze zijn wel perfect verder. Ik zal eens kijken hoe die RCscrewZ bevallen

Back