Traxxas SLASH topic

ja die bedoel ik, zat al ff stukje telezen op de site van PK; over borstelloos 'uitgelegd'

Wordt de motor heet, maar de regelaar niet, dan wordt de motor te zwaar belast, en moet je een kleiner tandwiel monteren.

ja die bedoel ik, zat al ff stukje telezen op de site van PK; over borstelloos 'uitgelegd'

Wordt de motor heet, maar de regelaar niet, dan wordt de motor te zwaar belast, en moet je een kleiner tandwiel monteren.

welk tandwiel? pinion of spur?? ;)

een te klein pinion kan ook de oorzaak zijn voor een te hete motor. dan blijft je motor te lang in hoog toeren draaien ( te veel RPM ) word dus te warm..

ik reed die combo 15/86 en die werd toen iets van 55 graden met een 5" OD band... zal wel uit komen rond de 16/90 als ik zo gok...

en de thermo bescherming op de regelaar komt omdat je hem overgeared hebt...

ff gechecked op R/C Calculations

*Spur Tooth Count: 90
*Pinion Tooth Count: 19
Total Voltage: 8.40
Motor KV: 6000
Tire Diameter (inches): 4
Tire Ballooning (inches): 0.3
Motor Current Draw: 0
Motor Coil Resistance: 0
*Spur/Pinion Ratio: 4.74 : 1
*Total Ratio: 12.91866 : 1
Tire Circumference (inches): 14.45 inches (367.06 mm)
Rollout: 1.12:1
Total Motor Speed: 50400 RPM
Vehicle Speed: 53.39 mph (85.76 km/h)
Effective KV Value: 6000
KT constant: 0.23 oz-in/A
Motor Torque: Amperage not specified...
Final Torque: Amperage not specified...
Final Power: Amperage not specified...

en er staat in de traxxas manual:
*Over-gearing (bigger pinions, smaller spurs) can overheat
and damage the motor and/or speed control.

dus de 90T spur ipv 86 zou goed zijn?
en de 19T pinion ipv 23 is beter maar nog niet goed genoeg
zal van de week eens kijken voor `n 16T pinion dan

Laatst bewerkt:
Aangezien het op basis van de slash is, kan ik m hier wel plaatsen ( zoniet pech ;-) )
f150.jpg

heb ik het ook niet vandaan
New from Traxxas is the Ford F150 Raptor SVT. According to the description, it’s based on the Traxxas Slash platform. We are pretty sure it’s a slash with a F150 body on it, but way it’s worded, it’s as if it’s a whole new vehicle. It comes with the Titan 12T Brushed motor, 2.4Ghz radio system, and BFGoodrich replica tires. It’s also being marketed as ‘Ready to Race’. Last time we checked, there were more versions of the Slash then we could count. It’s interesting that they are not calling this a Slash. I guess if it worked for the 1/16th scale line, they can do it for the 1/10th scale stuff as well.
We don’t see any official link on the Traxxas website yet, but it will probably be there soon.

zoethoudertjes, verwacht dat ze voor volgende zomer wel weer iets totaal nieuws hebben. En ze hebben gewoon leuke wagens, dus kunnen ook nog wel even op dat succes doorvaren.

och,.. ik vind het ook niet echt erg om eerlijk te zijn. 't is net als HPI met de savage. gewoon een super leuke auto, en omdat die zoveel gemaakt word zijn de onderdelen cheap. :)

gouden tip Slash dempers

Kan iemand mij een tip geven over hoe een Slash demper dicht te draaien?

Ik heb inmiddels YT filmpjes bekeken maar nog lukt het niet om die dingen lekvrij te monteren. Bij de TRF en 3racing dempers heb ik geen enkel probleem, die dingen draai je dicht en klaar.

De seal druk ik netjes op zijn plek met een inbussleuteltje met bolle kop en dan draai ik de shock cap erop. Of ik het nu handvast draai of dat ik het ding in de bankschroef zet en met een schroevendraaier de cap vastdraai maakt niets uit, ze lopen altijd leeg.

Heb op mijn andere Slash alu caps gehad maar hetzelfde probleem.

Is dit op te lossen of moet ik op zoek naar een setje dempers van een ander merk?

Ik denk erover om de nokjes aan de onderzijde van de caps een beetje weg te schuren maar misschien is dat onzinnig.

Nee, de olie loopt onder de shock cap uit. Zelfs als ik ze na het monteren weg leg dus zonder dat ze in werking zijn.

Ik heb hem nu dicht (hoop ik) na letterlijk meer dan 10 pogingen maar nu zit er weer lucht in dus netto heb ik alleen maar olie verspild zonder resultaat.

Niet in deze maar toen ik bij mijn andere Slash de alu caps monteerde had ik wel nieuwe.

Back