Traxxas SLASH topic

een andere optie zou van dat witte teflon tape zijn... in de crawler wereld is dat een vrij common truc (zonder bladders is daar een goede zaak)

Hallo,

Wil een brushless setje in m'n Slash gaan stoppen maar er is zoveel. Omdat ik toch niet zo heel erg veel rijdt hoeft het voor mij ook allemaal niet zo duur te zijn. Jullie raden het al dan kom je dus uit op een EzRun setje....maar welke? Naar wat ik gelezen heb kiezen de meesten uit een 5,5t of een 8,5t. reacties die ik gelezen heb zijn dat een 5,5t eigenlijk iets te snel is en een 8,5 een beetje te tam. Nu zie ik ook dat er setjes zijn van 6,5 en 7,5.....dit zou er imho net tussenin moeten zitten qua koppel of toeren toch ??? Waarom koopt iemand dat dan? Die motoren zijn toch ook gewoon 540 sized aan een 60 Esc.....
Of moet ik ook nog naar het aantal KV van de motor kijken

p.s. heb een paar 3s lipo's die ik ga gebruiken voor die combo

Laatst bewerkt:
een vxl is in theorie slomer dan een 8.5, alleen die vxl kun je zwaarder vertanden. Als je op 3s LiPo gaat rijden zou ik een 8.5 doen, die heb ik ook maar dan op 2s

5.5t is snel maar wel goed te reiden... Ik heb de mijne gehad meteen nadat ik de titan er uit haalde... ging prima... Nu had ik wel een beetje geklust aan mijn suspention al maar dat is een makkelijke fix (50wt oil en 2" losi zilver voor en 2.5" losi groen achter)

snelheden slash

Wat snelheden gecheckt met mijn fiets GPS erin..

Traxxas Slash (uiteraard..)
pinion 23, spur 86, 2S (7.4V) 5000 Mah Lipo, Titan 12T
40.4 km/u

Pinion 23, spur 86, 8.4V 3000 mah Traxxas NiMh, Titan 12T
42.2 km/u

Allereerst vind ik de snelheden iets tegenvallen kan wellicht aan de titan liggen die ik vanaf het begin vol gas heb lopen afraggen. maar wat mij opvalt is dat NiMh sneller is..

7,4v vs 7,2v dus klopt idd dat de nimh sneller is ( al kan zo'n 2km wel aan van alles liggen )
Als je 5 min gereden hebt met de nimh zal hij alleen niet meer die 42 halen, maar de lipo wel de 40 ;-)

Ik weet de Kv van een 12T titan niet maar de velineon is 3500Kv. de Titan zou dan ergens rond de 3000 Kv moeten zweven denk ik. Als je daar vanuit gaat dan:
Differential Ratio: 1
Transmission Ratio: 2.727272727272727
Other Ratio: 1
Spur Tooth Count: 86
Pinion Tooth Count: 23
Total Voltage: 7,4
Motor KV: 3000
Tire Diameter (inches): 4,3
Tire Ballooning (inches): 0
Motor Current Draw: 0
Motor Coil Resistance: 0
Spur/Pinion Ratio: 3.74 : 1
Total Ratio: 10.19763 : 1
Tire Circumference (inches): 13.51 inches (343.12 mm)
Rollout: 1.32:1
Total Motor Speed: 22200 RPM
Vehicle Speed: 27.85 mph (44.73 km/h)

...... en dat is zonder wrijving in de aandrijving of icm de weg, dus dan klopt het aardig

en als je die net van de pers krijgt is het meer 10 ofzo... en volle 2s is ook iets van 8.4...

Met een (ideale) voltmeter zet je geen belasting op de accutjes, onder belasting ligt het voltage een stuk lager dan wat je meet met een voltmeter.

Hoeveel t werkelijk is? ik zou t niet weten(A)

Pin me er niet op vast;)

Een accu, heeft interne weerstand die wat vermogen wegsnoept:

Stel je hebt een accu die 11.5V leverd met 5A. In een ideale wereld gaat alles naar motor, maar...
de accu heeft zelf weerstand.
Stel t ding heeft 0.1 ohm interne weerstand + belasting op de accu is 10A

krijg je volgens wet van ohm 0.1*10 = 1V drop
hou je nog 10.5V over under load

ofzoiets(A)

ik sprak ook meer in verhoudingen dan in absolute waarden... en (waarschijnlijk) zal een lipo die 150 amp kan leveren minder snel/ver inzakken dan een NIMH die misschien 30-50 kan leveren...

Back