Traxxas SLASH topic

er schoot me inderdaad de net iets te binnen over dat de tandwieltjes niet bij elkaar paste, volgens de "dealer". Hoe dit kan geen idee want ik heb er nooit aan gezeten xd, maar goed kan dit het zijn ?

Als ik hem een duwtje geef dan rijdt hij gewoon weer.

Trouwens bedankt voor de super snelle reacties :P!

Dan neem ik ook aan dat dit het probleem geeft.als er al een braam op de tantwielen komt kunnen deze al klemmen dus is het niet raar dat de auto dan moeilijk weg komt.

klinkt inderdaad logisch, maar ik heb er niet zoveel verstand van dus vandaar.
Dan vervang ik de spur en de pinion gewoon door de bij geleverde spare parts
Maar dat imbusje van de pinion was helemaal door gedraaid toen deze terug kwam van de fabriek dus dat moet ik eerst laten uitboren.

Ai dat is een lastig probleem.:(

Heb dit helaas ook wel ooit gehad en los dit als volgende op.:)

Eerst probeer ik dan een nieuwe inbus sleutel als dit niet werkt.

Met een dremel ff een gleufje in het inbusje van de pinion slijpen met het dunste slijpbladje wat er bij zit.Vervolgens kun je het inbusje er met een platte schroevendraaier eruit draaien.;)

succes.:thumbsup:

Ik had het ook al geprobeerd met een ander sleuteltje maar dat lukte helaas ook niet.
Me vader werkt bij een auto bedrijf dus dat uitboren komt wel goed xd

Ik had een alu gearbox gezien bij Toemen en nog wat andere alu onderdelen. Is dit wat of wordt de slash dan veelste zwaar?

Ik zag ook dat ze een body van een SVT Raptor hadden, enige nadeel is dat je die weer moet beplakken nz.

Wat heb je nog meer gezien?

De gear box kan je wel nemen maar draagarmen shocktowers en andere voelige dingen zal ik nooit door alu vervangen kijk anders is naar rpm.

Metalen spur is zinloos IMO.
Die body van de raptor kun je volgens mij ook kant en klaar kopen, maar het is juist een uitdaging om het zelf te maken zoals jezelf wil.
Kost wel wat meer alleen ( spuitbusje +/-7,5 euro, minimaal 2 nodig )

ik zou nooit een metale spur nemen, als je je spur sloopt (en dat kan best met de traxxas ones) sloop je de rest van je driveline niet, als je een metale spur hebt sloop je waarschijnlijk iets anders wat lastiger te repareren is dan 3 schroefjes...

Ok dan is de metalen spur ook van het lijstje.

Ik dacht dat alle bodies clear werden geleverd.
Het is inderdaad wel een uitdaging maar ik ben echt totaal niet creatief, een sticker ergens recht opplakken is al een heel karwei xd.

overgaan op een 32Pitch (mod 0.8 ) spur/pinion is wel een hele grote aanrader. De grotere tandjes gaan een heel stuk langer mee. Mod1 zou nog beter zijn (24Pitch)

Laatst bewerkt:
ik reid 32 pitch en dat zou ik inderdaad aan raden, en ik ga waarschijnlijk ook nooit meer terug naar 48p...

Ik ben vrij gehecht geraakt aan mijn mooie STRC conversion naar de associated slipper, maar die is minder mandatory...

Wat raden jullie aan voor de ideale spur pinion verhouding? Top snelheid vind ik niet zo belangrijk.

Ik heb even zitten kijken bij Toemen voor die 24 pitch maar die heb ik niet kunnen vinden, heb je een naam of een site vanwaar ik het kan bestellen?

En wat bedoel je met die slipper precies ? Is deze beter?

Trouwens weet iemand nog een site waar ik de rpm bumper voor de mudflaps vandaan kan halen? Ik wist dat rc central ze had maar die heeft ze niet meer op de site staan helaas.

slipper is kort voor slipper clutch...

Het is voornamelijk zo dat traxxas tandwielen niet echt met nauwe toleranties worden gemaakt, en soms dus echt gewoon ei vormig zijn... Ik weet dat de 32p tandwielen voor de slash 4x4 enzo beter zijn dan hun 48t spul maar niet echt veel...

ik koop eigenlijk alles bij liquid rc, je zou daar eens kunnen kijken...

Weer problemen met m'n regelaar en word er ondertussen wel gek van maar het moet toch gemaakt worden. Even het probleem

Ik zet de regelaar aan en hij gaat Groen ---> Rood (Kan ook andersom zijn) en dan gaat die knipperen. 1x rood, 2x rood 3x rood

Dit is het instellen van de modus. Het probleem is alleen als ik hem los laat op het 1ste keer knipperen stopt die niet en geeft die niet aan dat die ingesteld is op Sport Mode. Hij zou trouwens al goed moeten staan.

Weer problemen met m'n regelaar en word er ondertussen wel gek van maar het moet toch gemaakt worden. Even het probleem

Ik zet de regelaar aan en hij gaat Groen ---> Rood (Kan ook andersom zijn) en dan gaat die knipperen. 1x rood, 2x rood 3x rood

Dit is het instellen van de modus. Het probleem is alleen als ik hem los laat op het 1ste keer knipperen stopt die niet en geeft die niet aan dat die ingesteld is op Sport Mode. Hij zou trouwens al goed moeten staan.

Knopje esc zit vast......probleem ontstaat bij meerdere rijders ,knopje reinigen esc;)

Back