Traxxas SLASH topic

Hallo, Mijn traxxas velineon set is kapot gegaan. Nu zoek ik een goede betaalbare vervangingset voor in mijn slash 2wd. Ik zag de Team Orion Neon 19t. weet iemand of dit een beetje vergelijkbaar is met de velineon set. Of weten jullie een beter alternatief? hoor het graag.

Mvg,
Gert

Als je deze combo/motor bedoelt:

Team Orion Neon 19 + R10 Sport brushless combo (waterproof) - 2750kv - TopRC.nl

De ESC ( 45A ) is wat aan de lichte kant, de meeste mensen gaan voor een 60A in een 1:10 auto.
De auto zal iets langzamer zijn met de zelfde vertanding en LiPo, omdat het Kv lager is, echter kun je die motoren meestal wel wat verder/extremer vertanden.
Let wel, alles heeft zijn grens natuurlijk.

Hopelijk is het duidelijk en kan u er wat mee,

Ruud

Als je deze combo/motor bedoelt:

Team Orion Neon 19 + R10 Sport brushless combo (waterproof) - 2750kv - TopRC.nl

De ESC ( 45A ) is wat aan de lichte kant, de meeste mensen gaan voor een 60A in een 1:10 auto.
De auto zal iets langzamer zijn met de zelfde vertanding en LiPo, omdat het Kv lager is, echter kun je die motoren meestal wel wat verder/extremer vertanden.
Let wel, alles heeft zijn grens natuurlijk.

Hopelijk is het duidelijk en kan u er wat mee,

Ruud

Inderdaad het is die set. Weet jij toevallig een betaalbare set met 60A ESC? Hoor het graag.

Dat is inderdaad een prima set, alleen kost hij bijna het dubbele dan de combo die ik linkte, en ik weet niet of hij het geld daar voor heeft.
Ik zou even kijken Ezrun/Xerun, dat schijnen prima setjes te zijn, voor een leuke prijs.

Ik heb nog een vraagje. Ik heb nog een Carson regelaar liggen met 120A Esc. kan ik daar gewoon een willekeurige motor aan vast hangen? Werkt dat? Hoor het graag van de experts haha.

@Gertje26: je kan niet zo maar elke motor aan een regelaar hangen. een regelaar heeft een limiet qua motor, en en is het bl? ik ga daar maar even van uit, dan kan het zijn dat de regelaar alleen 2pole motoren aan kan, maar soms ook 4 pole wat weer voordelen geeft. dus graag wat meer info over de esc, dan is er vast wel iemand die kan vertellen welke motoren kunnen.

Voor een brushlessregelaar maakt het NIET uit of een motor 4 polen heeft of maar 2.....

Je hoeft niks aan te passen of iets dergelijks , een 4 poler loopt alleen wat koeler bij dezelfde belasting omdat het koppel wat groter is en de motor wat efficienter.

weet iemand hoe deze heet???? wil die graag bestellen

u8umy8en.jpg

Geen idee, maar Hot Racing staat niet echt bekend om het gebruik van goede kwaliteit van alu.
Persoonlijk zou ik voor de Proline versie gaan, of misschien dat STRC ook wel heeft?

@Gertje26: je kan niet zo maar elke motor aan een regelaar hangen. een regelaar heeft een limiet qua motor ...
Stroom wordt bepaald door Kv, accu-spanning, reductie en band-diameter (en wrijving, massa, weerstand), niet door motor alleen.

... dan kan het zijn dat de regelaar alleen 2pole motoren aan kan, maar soms ook 4 pole ...
Regelaar ´weet´ niet hoeveel magneetpolen een motor heeft, de regelaar ziet alleen maar een aantal commutaties per seconde. Bij een 4-polige is het aantal commutaties per omwenteling twee hoger dan bij een 2-magneetpolige rotor.

Let wel op het elektrische toerental dat een regelaar aan kan, dat toerental wordt gegeven voor een twee-magneetpolige motor (voor twee-polige motor zijn mechanisch en elektrisch toerental gelijk). De rekencapaciteit van de microprocessor in de regelaar is hierbij de beperkende factor. Hoe meer magneetpolen in de motor, hoe lager het toerental waarmee de regelaar kan aansturen. Stel je regelaar kan een twee-polige motor aansturen tot 140.000toeren dan zal hij een 14polige motor tot 20krpm kunnen aansturen, en een 28-polige motor tot 10krpm.
Tabel met maximum toerental van merken/typen regelaars bij gegeven aantal magneetpolen.
Home-built Brushless Motors and Models
-> Motor building Info
-> ESC Max. RPM Limits
Je kunt Christo gewoon in die Neerlans e-mailen.

ik heb mijn info van een verkoper, dus daar zal het probleem zitten, die wilde vast graag een nieuwe esc verkopen...

heb ik een vraagje:

ik heb een losi 1:8 esc 150 amp. en een ripper 2000kv (4 pole) motor. kunnen die met elkaar?

de verkoper zei dat de motor te zwaar was.

Back