Traxxas SLASH topic

heey.
ik heb een slash 2wd vxl en mijn banden zijn het aan het begeven. lijm laat los etc. welke banden zou ik kopen iets van proline misschien. ik rij soms op baantjes maar meestal gras asvalt of zand/grint/aarde. Heeft iemand al ervaring met proline banden of andere sc banden voor de slash. ps: ze moeten wel enig sinds betaalbaar zijn. ik heb deze vakantie een vakantie baantje en thats it.
mvg Daniel.

Proline banden zijn altijd wel goed, wel handig als je ze eerst zelf tapet en voorziet van gaatjes in de banden dan kant en klaar. Ik denk dat je gewoon moet kijken naar de verschillende allround banden, zelf weet ik niet welke banden nou echt het beste zijn.

Reely heeft 1:8 buggy banden, die 15 euro per 4 kosten. Heb er tot nu toe alles behalve problemen mee gehad. Moet je alleen 1:8 wielmeenemers hebben.

Ik zou voor Proline Badlands gaan, als je niet op straat etc. rijdt.
Als je wel op straat gaat zou ik voor de Proline Trenchers gaan.

Wat M&N zegt kan ook, maar dan moet je inderdaad een 17MM hex conversie hebben..

Eindelijk heb ik mijn custom made body binnen.
Is gemaakt door de eigenaar van FMP Oudenbosch.

5qd7.jpg

pkwn.jpg

De rede dat ik in het hoge gras rijdt is omdat we hier een baan op gaan aanleggen.
Dus dacht ik laat ik hem maar eens uit proberen en hij komt er nu al redelijk overheen.
81zv.jpg

n8ug.jpg

Mensen ik heb een probleem naja een vriend van me heb een probleem met zijn slash.

Hij maakte vd week een vreemd jankend geluid als deze reed.
Dus heb ik het kapje weggehaald bij het tandwiel van de motor naar het grote tandwiel van de aandrijving.
Heb alles opnieuw gesmeerd en toen was dat geluid weg.
Alleen nu heeft hij eigenlijk geen power meer als je volgas geeft rijdt die mega traag weg maar de motor trekt wel vol op.
Ook als je dan ergens overheen wil rijden heeft die er de kracht niet voor.
Iemand een idee waar dit probleem in kan zitten??

Staat je slipper niet veel te los?
Dan werkt de motor wel gewoon, maar de wielen draaien haast niet..
De moer zo vast draaien, totdat je veer helemaal ingedrukt is, en dan een halve slag los, dat is de goede afstelling.
Trouwens, het smeren van de pinion en spur is niet nodig, dit trekt alleen maar vuil aan..
Als de gearmesh maar goed is.

.......
Alleen nu heeft hij eigenlijk geen power meer als je volgas geeft rijdt die mega traag weg maar de motor trekt wel vol op.
Ook als je dan ergens overheen wil rijden heeft die er de kracht niet voor.
...

ik verwacht dat de slipper clutch te los zit...
beste wat je even kan proberen is de slipper clutch helemaal vast draaien, net voordat het veertje op elkaar wil gaan zitten...
dan een kwart slag los....
werkt dat nog niet, dan zijn de pads in de slipper clutch waarschijnlijk versleten...

EDIT: ruudxd was me net een paar seconden voor.

sorry voor mijn late reactie maar dit was inderdaad het probleem.

Alleen was hij me even vergeten te vermelden dat die hem los had gedraaid.
Maar nu is alles weer in orde en konden we gisteren weer vol knallen met onze wagens.

Heb eigenlijk meteen weer een vraag.

We zijn nu op zoek naar een leuke brushles set voor zijn auto voor niet al te veel geld.
En het liefste gewoon met een traxxas stekker eraan enz.
Iemand een idee waar je een leuke degelijke set kunt kopen die ook niet te prijzig is?

Misschien naar rcplus kijken, maar nieuw kost een redelijk setje zo boven de 100 euro. Misschisen moet je is op marktplaats kijken, zie ik ook wel hoede setjes langskomen. Of in het te koop auto gedeelte, staat een tekin setje.

Als je perse een Traxxas stekker eraan wil, dan zit je inderdaad vast aan de VXL combo.
Wat je wel kan doen, is de winkel waar je een setje hebt gezien, mailen of die er een Traxxas stekker aan willen solderen, meestal doen ze dat voor een euro of 5, inclusief de stekker.
Goede setjes zijn onder andere Tekin, Castle Creations, Hobbywing, Ezrun Leopard, etc.
En dan een Kv zoeken rond de 4000-5000 als u op 2S rijd, en 3500-4000 als u op 3S rijd.

Hopelijk kan u er wat mee!

Ruud

Maar meestal is het ook zo, waaronder de vxl combo die een 2 of 3 cellen lipo aankunnen, op een 3s al zeer heet worden.

Een slash rijder erbij!!!!

Vroeger heb ik een slash 2wd vxl gehad.
Maar met spijt verkocht. Dan toch heb ik er weer 1 besteld. :D. Alleen dan brushed.
Hopelijk komt het zo snel mogelijk binnen! Na al die foto's wat jullie plaatse, Heb ik weer zin om een slash te rijden.
Ik zal foto's poste van de slash ,Als die er is

Een slash rijder erbij!!!!

Vroeger heb ik een slash 2wd vxl gehad.
Maar met spijt verkocht. Dan toch heb ik er weer 1 besteld. :D. Alleen dan brushed.
Hopelijk komt het zo snel mogelijk binnen! Na al die foto's wat jullie plaatse, Heb ik weer zin om een slash te rijden.
Ik zal foto's poste van de slash ,Als die er is

En al gereden? denk dat je hem snel gaat upgraden naar brushless of niet? :rolleyes:

Maar meestal is het ook zo, waaronder de vxl combo die een 2 of 3 cellen lipo aankunnen, op een 3s al zeer heet worden.

Als je met het VXL setje de standaard vertanding hanteert, blijft het setje gewoon koel hoor.
Heb zelf 3 auto's met een VXL setje, rijdt alleen maar op 3s (5000mAh), geen centje pijn.

Back