traxxas slayer pro 4x4

hallo allemaal.

2 jaar geleden ben ik op mijn 13e begonnen aan modelbouw auto's. jammer genoeg niet met de juiste materiaal. ik had toen een bic-scale auto gekocht van xrc rc merk. dit zegt vrijwel niks. het is daarom ook een afrader. door de vele kosten die ik aan deze auto had ben ik gaan na denken om een goed deugelijke auto te kopen. hierbij zat ik te denken aan een nitro auto. na veel sites bezocht te hebben, heb ik er voor gekozen om voor traxxas te gaan. om pressies te zijn de traxxas slayer pro 4x4. (product nummer: 5907). ik heb voor deze auto gekozen omdat hij niet al te duur is en toch een beetje de zelfde eigenschappen heeft als de revo 3.3 (qua inhoud motor en versnellingen).

mijn vraag is natuurlijk de ressentie van de slayer pro 4x4 en of iemand misschien een andere nitro auto heeft die nog beter is en in mijn budget valt. mijn budget is 500 euro max. voor ongeveer 50 euro meer is ook niet erg. ik heb alleen wel een aantal eisen aan. het moet een off road auto zijn en vooral geen buggy. deze kan namelijk snel vastlopen in hoog gras en erg ruig terein. goed mee jumpen kan je er ook niet erg mee. hij moet ongeveer 70 tot 80 km per uur lopen en daarbij snel kunne optrekken. als laatste eis heb ik dat het model 1/8 moet zijn. 1/10 vind ik namelijk een beetje te klein.

dus nogmaals, weet iemand een leuke auto die ongeveer aan deze eisen doen of een ressentie willen schrijven over de traxxas slayer pro 4x4, laat het dan weten.

Hoezo hij MOET ongeveer 70 tot 80km/u lopen en ook nog snel op kunnen trekken ???

Dat kan je met een offroad namelijk wel vergeten :yes:
Het is of het 1 of het ander , allebei gaat gewoon NIET :!: En die 70 tot 80 , is ook al lastig.

De gemiddelde offroad komt niet verder als een kilometer of 60.
Mijn Mugen MBX-5R heb ik laatst op de straat geklokt op 73 km/u , dat is een wedstrijdchassis voorzien van een leuke R&B S7 motor + bijpassende uitlaat.

Reken voor zoiets op pak hem beet het dubbele van jouw budget en dan moet je de motor nog correct af kunnen stellen ook wil je aan die 70+ km/u komen.

Simpel gezegd laat die 70~80 km/u wens gewoon varen en koop een 1/8 truggy , MT of de Slayer....

daar geef ik je gelijk in, het zal lastig zijn om een nitro auto aan bijde eisen te voldoen. alsnog tips en trics kan ik altijd wel gebruiken. maare wat bedoel je met een MT. noem eens een aantal wagens op die wel misschien voor mij geschikt zijn...

MonsterTruck ;)

Waarom niet gewoon de Revo die je al eerder noemde ?? Heerlijk rijdende auto die je zeker met de 3.3 bijna overal wel doorheen gejaagd krijgt ;)

Kijk gewoon eens rond bij wat (web) shops naar b.v. 1/8 truggy's , opbouw lijkt erg op die van een buggy )met de bijbehorende rijeigenschappen) maar door de grotere wielen hebben ze meer bodemspeling.

Ennuh ... Hoezo kan je met een 1/8 buggy niet jumpen dan ?? Tijdens de gemiddelde wedstrijd hangen die dingen toch een aardige tijd in de lucht :rolling:

de revo vind ik eigenlijk een beetje te duur. hij kost in maassluis 580 euro volgens mij. het kan meer of minder zijn. terwijl de slayer bijna de zelfde materialen heeft als de revo (behalve de achteruit module) daarom ben ik voor deze auto gegaan. ook omdat hij een stuk goedkoper is als de revo.

ik heb ook met buggys van vrienden vroeger gereden. en ik vond ze snel vast lopen en daardoor ben ik ook bang dat het met springen fout gaat. de buggys liggen ook gemiddeld wat lager als truggy's.

slayer lijkt leuk maar is standaard zeer onstabiel.
en de stabiset verandert daar ook niet veel aan.
misschien een centerdiff maar die zijn redelijk duur en voor een beginner ook redelijk moeilijk in te bouwen
ik praat dan wel over de oude. er schijnt een nieuwe te zijn die iets langer is en hoe die rijdt weet ik niet.
maar de oude is bagger.

de 3.3 heeft meestal een ingebouwd start systeem en dat heeft natuurlijk voor -en nadelen.
ik heb het mijne in ieder geval al heel snel verwijderd en er een rotostart van gemaakt.

met een buggy kom je wel makkelijk uit de voeten op ruig terrein. als je maar weet hoe je moet rijden. die slayer is net als de slash ontiegelijk instabiel want je rolt er mee heen snel om door het zwaartepunt.

dus de slayer word dus afgeraden. maar welke auto voldoet ongeveer aan mijn eisen en zit binnen mijn budget (550 euro). de revo en de savage zitten echt niet in mijn butget. die zijn een stuk duurder.

slayer kopen en ombouwen naar een revo ?
heb ik met mijn slayer ook gedaan en dat rijdt best leuk ( vooral nu er een picco .26 op staat)
of anders iets gebruikt.

ps denk dat je voor jouw budget best wel iets kunt regelen met een winkelier.

mocht je voor een savage gaan raad ik je wel aan om voor een k4.6 moter te gaan.

HPI Trophy 3.5 buggy = €350
HPI Trophy 4.6 truggy = €435
HPi Pulse 4.6 buggy = €435
Kyosho Inferno buggy = €300 @ Verspaget

Alles is RTR

ik was ook eerst van plan voor een savage te gaan, omdat de winkelier in maasluis ooit een demonstratie met de savage had gedaan. deze auto mocht ook voor 100 euro minder weg
hij is alleen verkocht aan iemand anders waardoor ik hem weer te duur vond. en kan je de slayer ombouwen tot een revo?? ik heb het wel over de nieuwste.

Aha ... Bij Sunset Boulevard geweest dus ;) Reed ik ook in de rondte :rolling:

Je zou een Slayer om kunnen bouwen...... Maar daar komen dan weer leuke bedragen aan parts bij ...

ja natuurlijk wel pas laat in de middag, ik stond zelf bij bee racing naast het kraampje te kijken. maar hoeveel moet je dan ongeveer bij rekenen om hem te laten ombouwen, en wat moet er dan verbouwt worden

Ik stond vlak achter ze met m'n partytent .. Hahahaha

Je moet dan sowieso hebben : draagarmen voor + achter , pushrods , steeringlinks , assen. En waarschijnlijk nog wat klein spul.

Alles bij elkaar zal je ook snel richting de 100;- gaan denk ik .

En dan moet je het nog plaatsen , of laten plaatsen wat je ook weer geld gaat kosten.....

ik plaats liever zelf. maar dat gaat hem ook niet worden. dan word het tog maar de savage of de revo. maare wat voor auto heb je eigenlijk benzine of nitro

en wat vind je van een HPI bullet 3.0?

deze zit tussen een truggy en een monstertruck kwa type en ik vind hem toch redelijk goed rijden voor een basherke, trekt overal doorheen en zijn toch redelijk sterk en stabiel, ik heb zowel de st als de mt versie en vind ze super rijden.

kostprijs : 320 €

greetzz steven

hij ziet er goed uit, maar wat kan hij allemaal. wat zt er allemaal op.
ik ben namelijk op de savage gevallen door zijn versnellingen, en zijn vele mogelijkheden van uitbreiden.

Back