traxxas slayer pro 4x4

wat jij het leukste vindt moet je nemen naar een paar km/h verschil moet je niet kijken want daar klopt meestal niks van

dat klinkt algemeen bekent. het is alleen effe een moeilijke keuze.want de trophy kan ik nu kopen en de savage moet ik nog effe wachten. op de savage zit meer maar ja hoe meer er op zit hoe meer er kapot gaat. dusss...

Zou zowiezo voorlopig nog ff doorsparen..... Tis er nu toch niet het seizoen voor ;)

Als je nu ff door gaat met sparen kun je straks ook makkelijker eventuele schades fixen..

door sparen zal geen probleem zijn. hierna ga ik zoizo door naar een mobiel. maar stel er zou iets fout gaan kan ik het geld gebruiken voor de auto. en tja die mobiel komt later wel. en waarom vind je een truggy lekkerder rijden???

Truggy ligt gewoon een heel stuk beter op de "weg" als een Savage....

Waar je met een truggy volgas door de bochten kan MOET je met een Savage afremmen omdat ie anders gewoom op z'n dak komt te liggen.

Qua rijgedrag zeg ik altijd TRUGGY.. Daar kan een savage gewoon niet tegenop zonder een aantal veranderingen..

op de savage zit meer maar ja hoe meer er op zit hoe meer er kapot gaat. dusss...

Wees daar maar niet bang voor.
Als je een savage kapot wilt krijgen zul je toch flink je best moeten oen.

Ik heb ook voor deze keuze gestaan..........

Als je enkel wil bashen, zonder meer de Savage. Omdat bij mij in de buurt een club met een circuit zit, heb ik voor een 1:8 buggy (truggy) gekozen. Ik denk, dat als je bij een club wil gaan rijden, je snel spijt krijgt van je Savage.

JM2C

tja, wij hebben niet echt een club in de buurt. er is wel 1 keer in de maant een meeting in hoek van holland. maar dan is de vraag aan rattie en savage .26 picco met wat kan je daar het beste rijden

kan iemand mij vertellen wat het stappenplan is om je motortje in te laten lopen. ik hoor namelijk veel manieren. maar wat is het beste??

Er is geen "beste", door toleranties maar ook verschillen bij de merken onderling moet je op basis van wat gegevens van de motor die je voor je hebt een stappenplan maken, dan ben je op weg naar DE beste methode. De WOT methode zoals uitgelegd on een sticky is een algemeen beproefde methode met goede resultaten maar je kunt natuurlijk ook gewoon de handleiding volgen.....

En o ja, mocht je vragen hebben over de WOT, lees eerst dat hele topic door, er zijn nogal wat vragen en opmerkingen geplaatst als ook discussies met vliegeniers.

oké. in de winkel zeggen ze namelijk dat de WOT manier een bagger manier is. omdat 1 tankje lang stationair lopen te lang s om je motor op te warmen. en hier wordt het omschreven als een goede manier...

so, I don't know

Die toch wel ongelovelijk domme discussie die mensen maar blijven opwekken helpt nooit mee als je daar gevoelig voor bent. Heeft die winkelier ook bewijs of is het een eenmalige slechte motor geweest? Probleem is gewoon, wat je ook doet de resultaten zullen altijd anders zijn vanwege toleranties en gebruikte materialen.

Nogmaals:
Een laag toerental zal het eerste stukje inloop met veel beleid doen, veel toeren (=veel krachten) en veel temperatuur kan al de nodige (microscopische) beschadigingen opleveren.Alle oneffenheden zullen bij stationair netjes gevlakt worden voordat je er overheen gaat raggen met hogere toerentallen. En wie denkt dat de passing van de zuiger bij het eerste tankje stationair al bepaalt wordt zit al heel fout! Ook dat de temperatuur te laag zou zijn zal je moeten meten en dan zeker weten dat het wel mee valt. Geen rijwind en een hoge wrijvingswarmte door de verse klemming doet een motor toch al snel richting de 80 graden lopen.

En wil je bewijs? Dan moet je de kleur van de olie die uit de uitlaat komt volgen, je zult zien dat die net na de start wat donkerder is en gedurende het 1e tankje wat lichter wordt.

Uiteindelijk waar het inlopen om gaat is weinig toeren en meer smering welke verkregen wordt met een rijke afstelling.

En wil je bewijs? Dan moet je de kleur van de olie die uit de uitlaat komt volgen, je zult zien dat die net na de start wat donkerder is en gedurende het 1e tankje wat lichter wordt.

dat wist ik dus nog niet.

bedankt daarvoor

Back