Traxxas Stampede 4x4 topic!

Hey luitjes,

ik ben vanaf volgende week ook eigenaar van een Traxxas Stampede, ik wilde een monstertruck erbij (vroeger wel een e-maxx gehad) een hpi savage vond ik erg duur evenals de e-maxx dus de Stampede leek mij wel wat.

Omdat ik het wel leuk vind om een en ander op te bouwen, de auto als roller gekocht..zonder electronica wielen en body.

Nu heb ik deze motor nog nieuw liggen.
S2030-6001.jpg

en deze regelaar..
17232.jpg

Zou dit een geschikte combi kunnen zijn voor de Stampede 4x4? Of heb ik wat zwaarders nodig bijv. als regelaar een Mamba Max Pro in combinatie met een originele Velineon motor.

Ik vind de originele regelaar niet echt fijn vandaar. Auto hoeft niet tegen water te kunnen want ben een mooiweer rijder ;-)

Er komen Proline Desperados onder met Trencher banden en een Proline Ford Raptor body verlaagd met Jconcepts bodyposts.

Het zou mooi zijn als die hobbyking combo zou werken, dat scheelt veel centen ;-)..

Verder komt er een Savox servo in.

graag jullie advies ;-)

die 4000kv motor en 60A regelaar kunnen er wel in. Als je ze hebt liggen zou ik dat gewoon doen.

Als je ze nog moet kopen, dan zou ik persoonlijk voor een wat lagere kv motor gaan omdat die wat meer kracht heeft en je voor die truck eigenlijk moet gaan voor kracht en niet zozeer voor snelheid.

Ik ken die regelaar verder niet, maar met een 2S/3S accu moet die het wel doen op 60A en meer dan 3S is onzin voor een stampede dus dat gaat wel.

Je banden en wielen keuze is goed en je body keuze is ook ok.

Gewoon in elkaar zetten en vervangen wat je stuk rijdt, dan komje een heel eind.
Niet iedereen hoeft alles meteen te vervangen hoor (al doe ik dat wel omdat ik gewoon weet dat ik dat uiteindelijk toch ga doen en ik me daar wat frustratie mee bespaar)

@dudderie,
bedankt voor je advies. Mooi als die electronica erin kan, dat heb ik al in huis, evenals de servo.

Verder denk ik dat ik dan gewoon eerst ga rijden voordat ik verder ga met upgraden.. zoals RPM bumper , RPM armen, GPM aandrijfassen etc..

Ga op 2s rijden. Heb jij nog een advies voor een pinion.. volgens mij is standaard 15t, en is het gewoon 48pitch.

oke..
bij nader inzien haal ik deze 10,5t motor maar uit mijn shortcourse en zet die in de stampede en de 8,5 gaat dan in mijn shortcourse.
S2030-6002.jpg

Hoeveel kv is de originele Velineon motor? 3000 toch?

de motor van het plaatje is wel erg "open" kan me voorstellen dat dat onwenselijk is met zoveel zand...

dichtkitten met siliconen een optie???

de motor van het plaatje is wel erg "open" kan me voorstellen dat dat onwenselijk is met zoveel zand...

dichtkitten met siliconen een optie???

nee niet dichtkitten.. desnoods een stukje tape erover.. er komt ook nog een Jconcepts onderbody in/op. dus dan valt het wel mee.

En tja.. als een motor open is, kan het zand er ook weer (deels) uit.. en kan altijd nog om de zoveel tijd wat motoronderhoud plegen ;-)..

Hoi,

Ik ben ongeveer een maand bezig (niet continue natuurlijk..) om informatie te verzamelen om iets aan mijn RC jeuk te doen. Dus alle youtubes (nou ja veel) van unboxing en racing en bashing etc etc wel gekeken, verschillende merken overwogen, maar ik kom toch steeds weer op de Stampede 4x4 uit (prijs/lol/beschikbaar materiaal). Hoewel het financieel wel even pijn zal doen, denk ik toch dat de stampede het meeste past bij wat me leuk lijkt nu (offroad, beetje bashen, (klein) beetje crawlen etc). En het is toch wel een vrij kostbare hobby alles bij elkaar. Enihoe, ik ben benieuwd of er eventueel vergelijkbare andere modellen/merken zijn die ik zou kunnen overwegen met en budget van ~500,-
En ik begin met helemaal niks, heb geen zenders/laders/lipo's of niks.

Ik denk dat ik voor de stampede ga kiezen, en ik zou dan graag meteen lipo willen rijden. Na alles wat ik gelezen heb lijken mij (bv) 5000mah/20c/2s een goede keus of zou ik ook 30c kunnen rijden? Kan iemand dat bevestigen? Is 3s teveel voor een stock stampede, ik wil gewoon lekker wennen aan het RC'en zonder meteen allerlei maatregelen te moeten nemen voor oververhitting e.d.

Nou goed, ik heb dus erg zin om te beginnen en ben benieuwd of iemand wat antwoorden heeft op bovenstaande, ik ben dus niet uit om hele discussie over wat de beste auto is, maar wel benieuwd naar eventuele alternatieven.

Thanks,
-Johan

Traxxas is een prima merk met als voordeel dat er veel hop ups verkrijgbaar zijn en de onderdelen ook bijna overal.
Wat betreft de lipo's:
Meestal is het : hoe meer " C " hoe beter.
Dus een 5000Mah 30C lipo kan ook, zolang hij maar past in de Stampede.
Voor een lader zou naar een Imax B6 of een Hype Xtreme charger X6 kunnen kijken.
Dit zijn goede laders voor een leuke prijs.
Het duurt dan ongeveer een uur voor je Lipo vol is.
Ik zou inderdaad met een 2S lipo beginnen.
De standaard zender is ook prima om mee te beginnen.
Kijk voor lipo's eens op Hobbyking.com en dan in het DE warehouse.
Dan heb je ze in ongeveer 4 werkdagen ( als de betaling voltooid is en de lipo op voorraad is ) in huis.

Ik hoop dat u er wat aan heeft,

Ruud

Hoi Ruud,

Daar kan ik zeker wat mee! Ik ben van plan om een kale stampede te kopen dus zonder lader en batterijen. Ik zit ook een beetje op marktplaats te zoeken naar goedkopere 2e hands lipo's enzo en ik ontdekte net dat hier ook een forum is waar mensen hun oude rc's aanbieden. Ik ga ook zeker even naar de de links die je stuurde.
Als het zover is en ik ben niet een beter alternatief tegengekomen dan kom ik zeker wat foto's plaatsen!

Ander vraagje zijn er naast dit forum nog andere online websites die interessant zijn als je offroad wilt rijden, met name geïnteresseerd in fora e.d. en aanbieders van onderdelen.

Thanks!

-Johan

Voor een kale stampede zou u ook even kunnen kijken op Toemen Modelbouw - Nederlands grootste assortiment voor modelbouw! - Toemen Modelbouw.
Daar hebben ze ook veel onderdelen.
Alleen schijnt het service niet zo heel goed te zijn daar maar voor onderdelen niet zo'n probleem zijn.
Hier is nog een rollend chassis:

Traxxas Chassis - Traxxas Chassis Stampede 4x4 VXL - RCSuperStore.nl

En nog een :

TRX 3908 Traxxas E-Maxx Brushless 4X4 Monster Truck (Lipo) | Traxxas-Online.nl

EDIT : Ik zie dat de chassis' overal even duur zijn dus zou ik hem niet bij toemen kopen
.
Met tweede hands lipo's zou ik wel uit kijken dat de onderlinge spanning van de cellen niet teveel verschilt.
Want dat verkort de levens duur van de accu.
Ik zou ook vragen of de lipo's altijd gebalanceerd geladen zijn.
Daarnaast zijn de lipo's op hobbyking niet zo veel duurder.
Op rctech.com staat vaak ook veel info over auto's.
Voor onderdelen kijk ik altijd bij LiquidRC.com , No Bull world wide shipping.

Groeten,

Ruud

Hallo allemaal,
Ik ben momenteel al vooruit aan het kijken om in de zomer over te schakelen van de standaard banden en velgen naar Pro-Line Desperado's en Trenchers en nog enkele andere onderdelen. Het enige probleem is dat de meeste shops(Pk, RcDesign,...) die ik gebruik voor reserve onderdelen enz. Deze ofwel niet hebben ofwel tegen zeer hoge prijsen. Weten jullie misschien beter shops? Ik heb al gekeken om van amerika te bestellen maar verzendkosten doen daar meestal de winst op onderdeel prijzen verdwijnen.

mvg

Cedric

Ik ben ook bezig met het opbouwen van een Traxxas Stampede. Ik heb inmiddels een innerbody van Jconcepts binnen en Proline Desperado velgen + J Concepts G-Locs tyres. Daarnaast ook verlaagde aluminium bodysteunen binnen van Jconcepts.

Set up wordt als volgt:

* innerbody van Jconcepts,
* Proline Raptor body,
* Proline Desperado velgen (1 setje rondom met G-Locs en 1 setje rondom
met Trenchers),
* verlaagde body door Jconcepts steunen,
* servo guard/plate van T-Bone Racing (transparant maar ga ik spuiten in
kleur).

motorisch:
* Hobbyking 10,5 t motor,
* Hobbyking 60a regelaar,
* pinion nog niet bekend.

Hoop dat morgen de auto binnen komt (kaal chassis besteld op internet ebay, wist toen nog niet dat je in NL ook een kaal chassis kon kopen).

Body en geplakte desperado's + trenchers heb ik bij mijn LHS gekocht.

Binnenkort foto's .

Ik merk dat die banden en velgen overal wel duur zijn of je het nou via ebay koopt of bij je LHS.

Mijn lader is een Ultramat 16s die tot 10a kan laden ;-) en accu's zullen mijn huidige Turnigy Nanotech 5800mah pakketten zijn.

Ik heb mijn Stampede 4x4 vxl nu ongeveer 3 maanden en voor de derde keer een gebroken drive-shaft (achteras). Ik rijd met 2S lipo's en verder een standaard auto. Geen bij zondere trucs of andere gekke dingen, gewoon rondjes rijden, optrekken en stoppen om mijn rijvaardigheid te vergroten.

Wat doe ik fout? Moet ik de regelaar anders instellen?
Of moet ik het meer zoeken in een metalen drive-shafts van GPM, Integy of een ander fabrikaat? De RC-verkopers bij mij in de buurt vertellen tegenstrijdige verhalen over afbreken van de metalen drive-shafts (met name over de merken die zijn zelf niet leveren).

Graag jullie advies.

hier had ik ook last van
ik heb nu MIP X-Duty achterassen gemonteerd en geen problemen meer, je
moet voor de schroefjes enkel goede (rode op advies MIP) loctite gebruiken anders heb je kans dat je ze verliest.

ik ken mensen die zowel de GPM als Integy's geprobeerd hebben en deze gingen maar iets langer mee dan de standaard plastic versies

Back