Traxxas Summit 1/8 rijd vanzelf ...

Waarom heeft u ook nieuwe 17mm hexes besteld, als ik vragen mag?
En voor een volgende keer, die stofhoesjes zijn vaak niet echt nodig, geen enkele andere auto heeft ze..

Bah, de huidige hexes zijn hier en daar toch wat versleten.
'k Vrees dat de nieuwe velgen/banden die er op zitten hier anders de gevolgen gaan voor dragen.

't Ja, die stofhoezen vielen nog mee in prijs.

Nu juist nog een betaalbare Brushless Combo vinden ...

Dat had ik ook al in gedachten.
Bij HobbyKing heb ik zo mijn twijfels over de kwaliteit en ook de problemen mocht er iets aan zijn dat het toch wel ver is ... (qua port kosten voor het terugsturen).

Bij HobbyWing heb ik mijn zin gevonden nl. :
[URL='
XERUN 150A 2200 KV [/URL]
Er staat een filpje op RcBlog.nl maar ze vermelden niet welk model het exact is.
En deze is niet WaterProof en dat vind ik toch spijtig voor een Traxxas Summit.

Bij PkRacing hebben ze redelijk wat keuze :
http://www.pkracing.nl/brushles_set1-8page.jsp
Redelijk veel modellen van Yakuza maar ik weet niet wat dit waard is en als het past ...
Iemand ervaring ?

Greetz,

Dave

Laatst bewerkt door een moderator:
Ah, aan waterproof had ik niet gedacht, sorry!

Als je waterproof wil, kom je al snel bij de Mamba Monster 2 of iets dergelijks uit, maar die zijn vrij duur, en die is ook niet gesensord..
Is de Dewalt motor optie niet wat?

Die Mamba Monster 2 is geen optie.
Veel te duur ...

En die Dewalt oplossing is teveel geknutsel en mijn ESC is een eerste generatie zonder LVD.
Deze kan wel lipo's aan maar niet zonder buzzer.
Liever dus een volledige nieuwe combo.

'k Zal wel iets vinden.
'k Wacht op de raad van PkRacing.
En ik vraag het ook eens aan HobbyKing.

Keep U posted !

Deze werd mij aangeraden door PKRacing :

CN-4108010

YAKUZA M6C Brushless 1-8 set, waterdicht, 160A Regelaar, 2150KV Motor, LCD Box

CN-M6C-COMPLEET.jpg

WATERDICHTE REGELAAR, 2150 KV MOTOR EN LCD PROGRAMMER SET VOOR 1/8 TRUCKS en TRUGGIES

Super regelaar set voor 1/8 modellen, set bestaat uit motor, regelaar en programmeerbox met LCD display. Motor en regelaar zijn voorzien van goudstekkers, voor de accu aansluiting kun je en stekker naar keuze monteren. De regelaar kan zowel in sensor mode als met sensorloze motoren gebruikt worden. De meegeleverde motor is voorzien van sensors.

• REGELAAR SPECIFICATIES:
  • WATERPROOF
  • geschikt voor 3 - 6 cellen lipo accu's
  • cont. stroom 160A, piek 950A
  • BEC output 5.75V-3A
  • sensorloos en sensorred mode
  • afm. 58x57x35mm, gewicht 150gr.

• CN_M6C_set.gif

• MOTOR SPECS

• LCD PROGRAMMEERBOX
  • bij de set inbegrepen is een uitgebreide programmeerbox met LCD display, waarop zowel de functie als de ingestelde waarde daarvan op het display getoond wordt, dus nog makkelijker dan een LED box.
  • Bovendien kun je via deze box de regelaar aan de USB poort van een computer verbinden voor grafische regelaar instellingen en software updates

• ACCUSTEKKER
  • Er is geen accu stekker gemonteerd, daar zijn veel verschillen in. Wij kunnen op verzoek stekkers monteren van diverse soorten en/of in diverse configuraties (bv. voor 2 x 2 of 3 cellen Lipos accu's in serie, of met 1 stekker voor een 4 cellen lipo accu

Heeft iemand ervaring met dit materiaal ?

Greetz,

SoDa

De Dewalt motor bedoelde ik dan met een nieuw type ESC.
Maargoed, het is wel wat knutselen ( wat naar mijn idee het leuke deel van de hobby is, maar goed )

Het merk ken ik niet, maar de specs lijken inderdaad prima!

Is er eentje van Yuki Model ...
Heb ondertussen al gelezen dat de locking diffs de meeste brushless systemen niet aankunnen.
Ik vraag mij af als ik gewoon niet voor een andere regelaar ga gaan en bij mijn brushed motor ga blijven ...

Bij Toemen.nl hebben ze mij deze aangeraden :

Hobbywing EZrun brushless combo SC-C4 2000kVDe Hobbywing borstelloze motoren en regelaars zorgen voor maximale kracht voor de absolute budget prijs. De Hobbywing EZrun SC-C4 2000kV is een zeer krachtige en snelle brushless set waarmee gigantische snelheden te behalen zijn. Deze set is geheel waterproof uitgevoerd en u profiteert van een goede garantie!

De elektronica wordt aangestuurd door een microprocessor. De software heeft tal van parameters die afzonderlijk kunnen worden geprogrammeerd. Dit maakt het mogelijk om de regelaar voor bijna alle toepassingen aan te passen en een maximale efficiëntie te behalen.

Geschikt voor verschillende 1/8 auto's zoals de Traxxas E-Revo, E-Maxx, Summit en natuurlijk ook HPI, Kyosho, Graupner rc auto's.

Specificaties motor
- KV: 2000kv
- Diameter motor: 42mm
- Asdikte: 5.0mm
- 4 polige motor
- Aluminium behuizing
- High-performance magneten
- Hoge kwaliteit kogellagers

Specificaties regelaar
- Hobbywing EZrun 120A regelaar
- Kan in combinatie met 2S, 3S en 4S LiPos (of 2 stuks 2S) gebruikt worden of NiCd / NiMH: 6-12
- BEC spanning 6,0 V / 3,0 A
- Continue belasting: 120A
- Proportionele rem met instelbare curve
- Instelbare low voltage cut-off
- Gewicht: 98gram
- Afmetingen: 53,5x36x36mm

Set inhoud
- Hobbywing 2000kv brushless motor
- Hobbywing EZrun 120A regelaar
- Geavanceerde programmeerkaart met LCD scherm
- Handleiding
- Stickers
- Montageplaat

http://www.toemen.nl/hobbywing-ezrun-brushless-combo-sc-c4-2000kv-new-p-10856.html

Qua specs zou ik dan voor die van PK racing gaan, maar nogmaals ik ken het merk niet, en de ervaringen ervan ook niet.
De ESC van Hobbywing vind ik persoonlijk wat licht, ik zou voor 150a gaan persoonlijk.
Daarbij lijkt hij ook niet gesensord te zijn?
Als de snelheid goed genoeg is voor u nu, zou ik inderdaad een nieuwe brushed ESC gaan.
Ik bedenk mij net dat Kershaw designs ook goede brushed motoren verkoopt, die volgens mij zo in de auto kunnen zonder zoveel modificaties als de Dewalt motor.

Bah, een beetje meer speed zou toch leuk zijn.
Want nu is het echt een slak hé ... ;-)

Die HobbyWing is inderdaad niet gesensord, slechts 120A maar wel WaterProof.
Ik kan altijd voor deze Xerun van HobbyWing gaan :
Maar deze is dan terug niet WaterProof ! (en ik weet ook niet juist welk model het is)
Grrrrrr ...
Moeilijke bevalling.

En die kit van PKRacing is er bijna niets over te vinden.
'k Weet ook niet of er een bracket bij zit om die eenvoudig op een Traxxas te monteren.
Bij die HobbyWings zit er een plaatje die rechtstreeks op de Summit past.

Ik kom er wel uit ...

Greetz,

SoDa

De ESC kan je ook gewoon vast zetten met dubbelzijdig tape, of met goede klittenband.
Tja, ik ken maar weinig tot geen waterproof sensored 150A brushless combo's.
Maar misschien kan het wel met een 120A esc hoor!
Maar volgens mij hadden ze die bij RCBlog ook getest, maar dan met het stickertje van Leopard?

Ondertussen een stock Exv-2 met LVD op de kop kunnen tikken samen met een Dewalt motor.
Ik zou ook graag alle roeste schroeven en kogellagers vervangen door RcSrewz.
Nu vraag ik me af welke ik best bestel ?
Tra036 of Tra056

Zo te zien zit er geen verschil in, het Traxxas model nummer waar ze voor zijn is ook hetzelfde.
Alleen is er een aantal jaar terug een vernieuwde versie uit gekomen van de Summit ( met een andere kleur body, de eerste serie was een egale kleur ), misschien dat daar het verschil voor is?

Dit is de uitleg van RcScrewz :

They are minor...mainly dealing wheels/hubs and body accessories...

But enough to make them separate kits.

Ik heb dan op hun aanraden maar de Tra056 Screw Kit en de Tra056r Bearing Kit besteld.

Keep you all posted !

Maar dan had je nog geen Rc screwz setje etc gehad.
Ik vind het apart dat ze voor wat uiterlijke dingen ( body, banden ) een nieuw setje moeten maken, maar ze zijn even duur, en ze zullen het zelf het beste weten denk ik?

had je niet beter een nieuwe auto gekocht meteen? Zoveel kosten dat je er aan doet...

Tja, inderdaad, tegen dat ik zal gedaan hebben zal er wel wat geld ingekropen zijn ...
Maar zo een auto zal je nieuw niet kunnen kopen. ;-)

En die RcScrewz set (lagers & vijzen) kwam op 75 euro.
Hopelijk komen er geen taxen bij door de invoer uit de States !

Maar dan had je nog geen Rc screwz setje etc gehad.
Ik vind het apart dat ze voor wat uiterlijke dingen ( body, banden ) een nieuw setje moeten maken, maar ze zijn even duur, en ze zullen het zelf het beste weten denk ik?

Inderdaad maar een halve uitleg van die gasten.
Maar ja ...
Als het niet lukt, gaan ze mij horen.

Back