Traxxas Summit: Land Rover Defender

Mooi gedaan, zeker voor iemand zonder houtbewerkings ervaring!
Alleen is hout wel erg zwaar. Misschien een idee om de houten kap als mal te gebruiken en dan op een vacuüm apparaat (weet niet hoe zo'n ding heet) een plaat dun Polycarbonaat er over te trekken.
Hoeft niet eens zo veel te kosten volgens mij?

Het gewicht valt mee. Het voelt juist erg licht aan. Onze weegschaal is kaput, maar de body is iets zwaarder dan een 250ml flesje appelsap. Ik schat zo'n 300 - 350 gram. Uiteraard zal het gewicht verder toenemen door de toeters en bellen die ik nog plaats. In ieder geval is het gewicht geen issue. Op volle snelheid kan de Summit nog steeds haaks om zonder kantelen. Het maakt de vering nog wat soepeler.

Ken heeft de Summit Defender even gebruikt voor wat off-road plezier. Sorry, Barbie!

SummitDefenderCrossing2_zps81b29c25.jpg

SummitDefenderMudding_zpse3cd39a7.jpg

SummitDefenderCrossing_zps2dab5a14.jpg

SummitDefenderMudding3_zpsa8a82154.jpg

Heerlijk spelen in de blubber, na al dat geknutsel! :)

ziet er indd niet uit dat ie last heeft van het extra gewicht ;-) gaaf filmpje!
hier op het forum bij de bigscale hoek is er een rc'er die zo'n vacuümapparaat zelf heeft gebouwd.
ff daar kijken... iets met een opel kap.

Gave foto's, daar is zo'n auto voor gemaakt. En als Barbie die modder niet mooi vindt, mag ze de auto zelf gaan wassen, terwijl Ken lekker met de voeten omhoog op de bank een bak chips weghapt, met darten op TV, toch?

Oké, ik heb door wat knip en plakwerk van enkele tie wraps ruitenwissers gemaakt.

SAM_2570_zps3c4f7373.jpg

Daarna van wat zwart gekleurd gaas light guards gemaakt voor de 2 verstralers op de bumper.

SAM_2572_zps96f1dc7c.jpg

Inmiddels de RC4WD 2.2 Rock Crushers XT ontvangen. Helaas heb ik de Slayer velgen nog niet, maar ik wilde toch een beeld krijgen van hoe het eruit zou kunnen gaan zien.

SAM_2578_zps174559ab.jpg

Ik hoop vandaag of anders morgen de Slayer velgen en de 14mm hex adapters te ontvangen. Ook hoop ik de light kits snel te ontvangen. Daarna zal ik eens aan de slag met deel 2 van de Summit LT mod: Slayer armen, stuurstange, etc.. Al verwacht ik dan wel wat uitdagingen met wielen die tegen de body aan zullen lopen... Maar dat lossen we dan wel weer op!

Ah, eindelijk de Slayer 2.2/3.0 Satin Beadlock velgen ontvangen. Het knippen en plakken kan beginnen! :)

Eerst het schuim even op maat knippen...

SAM_2580_zpsb07039c9.jpg

Daarna velgen opmeten...

SAM_2581_zpsd1305136.jpg

...En dan zetten we het mes in de RC4WD 2.2 Rock Crusher X/T banden om de banden passend te maken op de 2.2/3.0 (shortcourse truck) velgen.

SAM_2582_zps47338644.jpg

De hele handel lijmen...

SAM_2586_zpse687ac95.jpg

En... Klaar is Kees! :)

SAM_2589_zps40b5075c.jpg

Uiteraard de nieuwe bandjes even uitproberen... Mudding time! :D

SummitDefenderMudding4_zpsa6221136.jpg

De Rock Crushers bevallen prima! Ze doen het erg goed in "the dirt/the mud". Echter is de Summit nu véééél te wijd voor deze wielen. Het ziet er niet uit. Op naar de Summit LT mod! :)

Later! :)

Uiteraard heb ik nog een kort filmpje gemaakt van Ken die zijn Summit Defender even mee uit neemt voor "some mudding time"! Zie [URL="
[/URL].

Enjoy! (I know I did! :D)

...En we bouwen rustig verder... :)

Later!

Laatst bewerkt door een moderator:
Het heeft even geduurd voordat ik alle Traxxas Slayer onderdelen in huis had voor de Summit LT mod. Daarnaast nam werk nogal wat tijd in beslag. Ook was het even puzzelen met LED lampjes, draadjes, e.d. en een soldeerapparaat. Knipperlichten, remlichten, achteruitrijlichten, dimlicht, grootlicht, etc. Het is allemaal gelukt! :)

Genoeg gelu... Eh... Gepraat! ;) De foto's! :D

Het chassis na de LT mod en met de RC4WD Rock Crushers.

P_20140302_102829_zpsc19kyyiq.jpg

P_20140302_102850_zpslr8maph8.jpg

...En dan met de kap erop. De kap moest bij de wielkasten aan de voorzijde een beetje "getrimd" worden om te voorkomen dat de banden tegen de kap zouden komen bij het veren van de schokbrekers.

P_20140302_152403_zpszzjoe1p2.jpg

P_20140302_152529_zpshe28czzy.jpg

...En zonet nog even een "night trail" in het bos gedaan. Jammer van die crappy phone cams in het donker! :( Nou ja, het is vast wel duidelijk.

P_20140302_204025_zpsxdhk1mwk.jpg

Barbie gaat de volgende keer mee met Ken voor "some paradise by the dashboard light". ;)

Later!

Het was heerlijk weer vandaag! :) Dat betekent dat mijn zoontje en ik lekker konden rijden met de Summit Defender 110. Uiteraard hebben we de camera even meegenomen om de avonturen van Ken en Barbie vast te leggen.

Klik [URL="
[/URL] voor het filmpje!

Veel kijkplezier! :)

Later!

...Even een paar nieuwe buitenspiegels gemaakt van wat multiplex, wat draad, mat zwarte verf en wat stukjes alu tape. How simple can it be! ;)

P_20140315_143240_zpsnlkggdmk.jpg

P_20140315_144427_zpsd9rx6mkq.jpg

Die zien d'r veEEeEeL beter uit als die ouwe! :D

...En even wat verder gegaan met "detailing": dak rails, snorkel, koffer, reserve wiel en "weathering" van body en wielen. Ik ben niet ontevreden met hoe het eruit begint te zien. :)

P_20140318_124814_zpsnjvn2vpg.jpg

P_20140318_124948_zpst5hh37vz.jpg

P_20140318_125028_zpskrkyxaza.jpg

...En we gaan weer verder. Ik wil nog stoelen maken en er moet nog een binnenspiegel in, enz., enz.. We knutselen lekker rustig verder...

To be continued... :D

Dank je!

[URL="
nog een filmpje[/URL] van de Summit Defender 110. Lekker gereden gister met mijn zoontje in het bos. Camera mee... Fun, fun, fun!:)

P_20140323_171418_zpsimuyv0ye.jpg

Later! :D

hallo ik vind het super om naar te kijken hoe hij over ale lekker door en over rijd op zijn gemak .
julie zullen er wel eene leuke namidag heben gehat .
nog heel veel pelzier er me .
meschien dat ik ook ooit meschien zo iets ga bouwen lijk me leuk om mee te rijden in bos of in je achtertuin .

groetjes van Patrick uit Belgie

Back