Traxxas Summit topic!

Foto's kun je direct uploaden naar dit forum. Misschien even kijken onder gebruikersinstelling---fotoalbum. Heel makkelijk;)

Genieten van deze wagen gaat zeker lukken! Dit model stond al geruime tijd bovenaan op mijn verlanglijstje. Ik heb in het verleden al heel veel modellen gehad (+- 100stks in 8 jaar tijd) maar daarmee nooit veel gereden. Sinds zaterdag de 24e ben ik in het bezit van de Summit en heb as I write nu al 6x ladingen erdoorheen gereden.

De Summit kwam met een IMAX B6 PRO lader en 2x 7.2v Ip (?) 5000mAh lipo batterijen en daarnaast nog met een nieuwe set HPI banden op velg.

Omdat ik nog nooit lipo's heb gehad moet ik me in dit stuk zsm verdiepen. Eerstvolgende wat ik ga kopen zal een lipo laadzak zijn en van die verklikkers die afgaan wanneer de packs onder een bepaald voltage (3V als ik me niet vergis) komen. Waarschijnlijk zal ik ook de lipo's moeten vervangen daar volgens de vorige eigenaar 1 ervan gaar is. Ik heb geen referentiekader maar echt hard vind ik het nog niet gaan (35km/h ofzo). Motor is na 20 minuten rijden lauw (kan hem gewoon beethouden zonder blaren te krijgen) en beide batterijen zijn dan gewoon koud. Echt langer heb ik er nog niet mee kunnen rijden omdat na die tijd de servo's voor de stuurinrichting het niet meer trekt. Sturen gaat dan heel langzaam en aangezien ik die verklikkers niet heb wil ik dan ook niet verder rijden (ledjes doen het dan nog wel gewoon en ik kan ook nog rijden zij het wat minder rap).

Momenteel zitten de standaard banden erop die nodig aan vervanging toe zijn. Ik wil de HPI Goliath banden op HPI Blast velgen, die ik erbij kreeg niet gebruiken. Probleem is dat deze op een andere manier gemonteerd moeten worden op de Summit. Je moet gebruik maken van die pennetjes die je in een meenemer plaatst. Bij de demonstratie zaterdag van de vorige eigenaar brak zo'n pinnetje door 2en. Daarom gebruik ik liever de standaard Traxxas manier om de velg op de as te monteren.

In de toekomst zal ik waarschijnlijk overstappen op een DeWalt 14,4V motor op 16,8V lipo voor wat meer punch.

That's it for now.

Bedankt!

mijn schatjes

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Die 35 km/u is al aardig snel hoor... Die van mij gaat (bonestock) ook niet harder. De echte fun begint voor mij als je op terrein bent waar anderen niet kunnen rijden.. (of ineens niet verder kunnen)

je hebt het in je post oa. over banden, cutt off ed. Als je een paar pagina's terug leest, dan vind je daar wat info over..Ik had zo'n beetje dezelfde vragen;)

Edit: Jouw motor lauwwarm??? Die van mij kan ik bijna niet vastpakken. Al moet ik hierbij aantekenen dat ik op goede lipo's rijdt. (per set geladen/laadcyclus, hetzelfde amperage en C waarde) Ik kan dan zo'n 13 min rijden. Jaja..het beestje vraagt wat power van de accu's. Daarnaast zoek ik wel een beetje de extremen op met de Summit. Asfalt heeft hij i.i.g. nooit gezien;-)

Laatst bewerkt:
Kijk dat is mooi nog een summit rijder erbij.
Woon je toevallig ergens in Noord-Holland?

De stock summit banden zijn wel erg goed voor het betere 'crawl' werk dus mocht je de summit hiervoor voornamelijk gaan gebruiken dan zou ik zeker eens op ebay gaan rond kijken gezien nieuwe setjes hier vaak voor schappelijke bedragen verkocht worden.
Voor de snellere summit rijders onder ons kan je bijna wel elke soort monstertruck band gebruiken.

Zodra je de summit voor snelle ritten gebruikt zijn de meeste accu's van rond de 4500mah inderdaad na zo een 15/20 minuten leeg.
Zelf rijdt ik vooral langzaam en dan kom ik toch al snel richting de 45 minuten op 5000mah accu's welke dan voor ongeveer 80% ontladen zijn.

De lipo die je aangeeft moet zeker wel een goede zijn gezien de specs en ervaringen van anderen met dit merk.
Ik zou wel nog even het batterij vak nameten gezien deze lipo aardig lang is voor een 2 cellenpack.

Heb laatst zelf 3 stuks van deze turnigy gekocht voor me slash:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5200mAh 2S 30C Hard-Case Car Lipo Pack
En wat me voornamelijk opviel is dat de opgegeven capaciteit ruim schoots gehaald word.
Zelf ben ik dan ook van plan zodra de nieuwe traxxas titan boot er is om ook voor de turnigy nano tech lipo's tegaan.

Laatst bewerkt:
Ik kom uit regio Rotterdam.

Omdat ik naast crawlen ook zo nu en dan wil boenderen heb ik het idee om deze Axial Racing - Press : Axial Oversized Narrow Beadlocks (Axial narrow beadlocks) velgen aan te schaffen en deze banden (Imex Swamp Dawg soft) IMEX SWAMP DAWG TIRES SOFT (T/E-MAXX )

Met deze combo loopt er niets aan en wordt de wang van de band wat breder omdat de velg minder breed is. Daarnaast kan je met deze velgen de standaard velg borging gebruiken ipv klooien met meenemers en asjes.

Ik zal zo eens de boel opmeten. Zijn relatief goedkope packs.

Na de vakantie ga ik mijn andere modellen te koop zetten. Wil naast deze Summit ook nog een EREVO en een Villian.

Worden er btw ook Summit meetings gehouden?

Als je brushed blijft rijden ... Heb je nog een andere optie voor de lipo's :cool:

2 X RC Lab 5000mah 7.4v 20c LiPo 2S Pilas Bateria akkus - eBay, Coches, Autos, Radiocontrol, Juguetes. (Eindtijd 28-jul-10 08:21:20 CEST)

Daarvan kan je er 2 op elkaar plakken en parallel zetten (incl. balancerkabels) , en dan passen ze precies in het batterijvak :cool:

Dan heb je dus 7,4v en 10.000mah in allebei je batterijvakken liggen :D Rijtijden van om en na bij een uur in het "snelle" standje :p

Voor brushed zijn ze ruim voldoende , voor brushless niet aangezien ze dan eigenlijk wat amps te kort komen.

volgens mij moeten ze passen.

Ik heb zojuist even lopen sleutelen aan de Summit en geconstateerd dat ik een nieuw setje 5353x nodig heb. Rechtsvoor is het schroefdraad kompleet mol. Verklaard wellicht waarom mijn stuur trim compleet naar links geschroefd moest worden om de Summit enigzins rechtuit te laten rijden. Zit best wat speling op waardoor het wiel de ruimte heeft om zijn eigen leven te gaan lijden. Zal zowiezo de hele wagen tzt eens uit elkaar halen om alles na te lopen. Vering voor maakt een piepend geluid en lijkt in verschillende stappen pas compleet in te veren (waarschijnlijk droog). Zijn er nog zaken waar je op moet letten bij het inmekaar en uitmekaar halen van de Summit?

Hoeraaaaa weer een as gesloopt :p

deze keer een stalen REVO as :confused:

Gewoon aan het crawlen , zit het rechter achterwiel klem tussen 2 stenen , uiteraard rondom gesperd , niet goed gekeken , gaan er ineens 3 wielen draaien en de 4e had er geen zin meer in.
M'n zoontje is op dat moment lekker aan het raggen met een Rustler VXL , ziet mij aan komen lopen met de Summit in mijn hand en vraagt even heel tactisch " is ie nu weer stuk pap " GRRRRR .
Binnenkort maar weer een as lassen en dan maar kijken wat er dan weer sneuvelt.

Laatst bewerkt:
Ook een Summit gekocht

Ik ben John ,na veel bigscale auto's fg hpi ben ik nu voor het eerst met electro begonnen.
Ik zag een filmpje van de Summit en die moest er gewoon komen.
Ik heb totaal geen ervaring met Lipo's ik heb 2 accu's van Lp-Force 2S-7,4v 5000mah 30c .Als lader heb ik de Ethos Lx 41B pro erbij gekocht.
Nu heb ik nog wat vraagjes?
Moet ik bij het laden altijd de balancer stekker erin hebben?
Ik slel het aantal cellen in ,
en dan de laadstroom kan ik deze cellen op bv 4 ampere laden?
Ik wil nog 1 set lipo's erbij kopen wat zijn goede ?kan er nog iets zwaarder in?
ben van plan er nog een traxxas bij te kopen,bv de Revo Brushless,daar passen de lipo's van de summit volgens mij ook in?of niet?zelfde chassis toch

Moet ik bij het laden altijd de balancer stekker erin hebben?
Hoeft niet perse, maar is wel beter voor de accu, want dan worden allen cellen optimaal vol opgeladen,en kun je er langer plezier van hebben ;)

Ik wil nog 1 set lipo's erbij kopen wat zijn goede ?kan er nog iets zwaarder in?
ben van plan er nog een traxxas bij te kopen,bv de Revo Brushless,daar passen de lipo's van de summit volgens mij ook in?of niet?zelfde chassis toch
Ik weet niet of het hetzelfde chassis is maar die van de summit is wel op het chassis van de Revo gebaseerd. Ze accu's passen er sowieso wel in, in elke 1/8 auto. En met wat aanpassingen ook in een 1/10 auto;).

Hoi John,

Ja leuke wagen he die summit!! Je hebt hem bij Toemen gekocht aan de lipo's te zien. Dan heb je de summit waarschijnlijk voor een oke prijs maar iets te veel betaald voor je lipo's.

Hou er even rekening mee dat er op de Summit geen lipo afslag zit en dat je ze dus niet te ver leeg moet rijden. Daar is al zat over verteld op het forum dus ff zoeken.

Voor nog een paar lipo's zou ik eens kijken bij Hobbyking.

Ik ga zo deze bestellen passen in de revo en in de summit.

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5000mAh 2S2P 7.4v 40C hardcase pack (DE Warehouse)

Let wel ff op of je ze uit duitsland of HK laat komen. Duitsland is wat duurder maar minder verzend kosten en geen invoer problemen!

kijk hier ook eens naar wel alleen HK

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Traxxas style Plug Male & Female (10pairs/set))_

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobby King Battery Monitor 2S

Ik was al aan het zoeken naar een' lipo saver'maar lHobby King Battery Monitor 2S stond niet zo goed aangeschreven

Als ik die accu packs bij hobbyking koop en zelf die Traxxas stekker eraan moet solderen ,moet ik denk ik wel een soldeerbout met aardig wat vermogen hebben ivm dikke kabels aan de accupacks??

Ja leuke wagen he die summit!! Je hebt hem bij Toemen gekocht aan de lipo's te zien. Dan heb je de summit waarschijnlijk voor een oke prijs maar iets te veel betaald voor je lipo's.

Hou er even rekening mee dat er op de Summit geen lipo afslag zit en dat je ze dus niet te ver leeg moet rijden. Daar is al zat over verteld op het forum dus ff zoeken.

Voor nog een paar lipo's zou ik eens kijken bij Hobbyking.

Ik ga zo deze bestellen passen in de revo en in de summit.

Back