Traxxas X-maxx Topic!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door darkfire, 30 okt 2015.

  1. benster1

    benster1

    Lid geworden:
    26 aug 2015
    Berichten:
    304
    Locatie:
    Veenendaal



    Kijk dat is bashen... hehehe
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  2. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Kijk!!! Daar zit ik op te wachten... Dat begint er meer op te lijken.
    Nu nog een goede offroad bash sessie van die gasten...

    Goed gespot Benster..

    Komt goed uit zo dat filmpje, staat helaas niet bij wat voor accu's en gearing.
    Hij komt wat minder sloom over dan in al die andere filmpjes.
     
  3. benster1

    benster1

    Lid geworden:
    26 aug 2015
    Berichten:
    304
    Locatie:
    Veenendaal
    Ach wat een rugoperatie allemaal kan doen he... 6 maanden aan bed vast hele dag fora afstruinen dan maar....
     
  4. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Oef..... Sterkte man..
     
  5. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Dat ziet er inderdaad al beter uit!

    Beterschap!
     
  6. benster1

    benster1

    Lid geworden:
    26 aug 2015
    Berichten:
    304
    Locatie:
    Veenendaal
    Dank jullie. Sla de winter over zowiezzo hehehe
     
  7. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Heb er een besteld. Zit in de levering van halverwege december.
    Na meer dan 3 jaar multirotors gebouwd en afgesteld te hebben (doe ik nog steeds wel) :offtopic:
    word het weer een tijd om iets rollends erbij te hebben. Had enkel nog maar de gemodde opgevoerde stampede VXL. Daar mag best wat bij.

    Heb getwijfeld over de losi 8ight gasoline truggy, Maar bedacht me weer dat de buurt dat niet zo leuk vind!
    Al die herrie....

    X-maxx it is!
     
  8. benster1

    benster1

    Lid geworden:
    26 aug 2015
    Berichten:
    304
    Locatie:
    Veenendaal
    Word een goede kerst voor jou!!
    Vet hoor
     
  9. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Er komen 2 deze kant uit. Een hele goede (modelbouw) maat van me heeft er ook 1 besteld. Komt ook wel vaker voor in de filmpjes die ik op youtube post..... Iets met onder andere andere chili sauce en een easy star re-maiden.....

    Zodra die er is, post ik wel wat op mijn youtube, en hier...
    Ben dol op grote sprongen.....
    Dus we zullen zien of ik mijn vroegere records kan evenaren:


    Nee gekheid, dat zal hij niet overleven... Maar het leent zich wel voor goede jumps!

    Ik heb wel een "redelijke" rc ervaring denk ik.... Ik heb ook alles wel zowat gehad. In alle klasses en schalen, zowel electro nitro en benzine.

    Toch moet ik zeggen dat traxxas een van de favo's is wbt prijs kwaliteit. Je moet er geen wedstrijden mee gaan rijden. Maar dat heb ik ook nooit gedaan met de traxxas wagens.
    Ik loop er wat mee te raggen, zowel on als offroad. De slash 4x4 ultimate is een na een paar updates een bere sterke wagen. Hetzelfde geld voor de Stampede vxl, en de 4x4 pede..

    De e-max en revo vallen dan wel weer tegen moet ik zeggen....

    Ja ze hebben een paar updates nodig. die zijn meestal nog goedkoper dan de normale/zelfde onderdelen van een ander (a) merk. Voor de rest is Traxxas erg goedkoop. Maar ook veel RPM delen, en option / upgrade parts zijn ook erg goedkoop, en meestal nauwelijks duurder dan het Traxxas deel. Heb je bijvoorbeeld iets van fastlane machine, is dat in vergelijk met bv Losi ook nog goedkoop. FM maakt erg mooi spul. zeker gelijkwaardig met andere A merken.

    Ik schrok me dood toen ik aan het kijken was voor spare parts voor de Losi 8ight gasoline truggy! Bij nader zoeken , bleken die prijzen echter heel normaal... Ofwel ik ben verwend met de traxxas prijzen. Neem bv de stampede VXL. daar koop je voor 130 een compleet nieuw chassis voor, met banden, en kap. Enkel je motor en servo en ontvanger overzetten. en je bent weer klaar. Dus die koop ik iedere 2 jaar... geen geld.

    Ik ben echt wel een "zeikerd" (zie bouwverslag alu f350 high lift) maar met een paar ugrade parts is het altijd dikke fun, Voor weinig geld. Goedkoper dan welke wagen dan ook, in mijn geval dan.
    Haal je de onderdelen in het buitenland, ben je nog weer goedkoper uit..

    Nee ben al jaren traxxas fan.. Maar het zijn geen wedstrijd wagens! Dat hoeft hier ook niet. Mijn plezier haal ik uit gezellig met zijn allen in het bos, op de bmxbaan,skate park of waar dan ook maar in de natuur, of op straat....

    En ik heb dezelfde mate van plezier met mijn traxxas , en met mijn Xray's, HPI, FG, lauterbacher, hormann, elcon cleon, en consorten. Ze gaan net zolang mee, (schade heb je namelijk altijd) maar traxxas is vele malen goedkoper!

    Nu lag ik als ik schade heb, en is het echt te gek, dan koop ik een nieuwe. hahaha
    Stel dat ik daar 2x zoveel schade mee zou hebben,(niet dat dat zo is) onderdelen zijn 6x goedkoper. Je legt voor weinig een stapeltje onderdelen aan welke gauw stuk gaan, of slijten. Dingen die stuk gaan vervang je voor beteren. Zo doe ik dat al jaren...

    Altijd is er wel iets aan te merken op een auto van Traxxas of een ander merk. Iedere wagen heeft wel een zwakke plek. Dat zal hier ook wel zo zijn, maar als ik zo alles bekijk hebben ze wel geleerd van de zwakke punten van de revo en de e-maxx. Ik heb er genoeg vertrouwen in, om een te bestellen. En goedkoop zijn ze niet. Wel even een 830 euro! Ik houd absoluut niet van gokken! Dus ik ben wel zeker van mijn zaak.....

    .Schockcaps zijn altijd al wat listig geweest. Bij de ene pede komen ze er altijd af, na alu capjes probleem opgelost. Bij de andere pede blijven ze al 3jaar zitten...

    De negatieve punten die ik gezien heb, zijn voor mij geen probleem. De slipper staat veel te los, na vast, en dan 1/8 terug maakt hij op 4s al een wheelie. Op 6s een backflip op beton.
    Dat het "maar" 35+mph gaat, dus zeg 54 tot 60kmu is me hard zat! Ding weegt 10 kilo! Ik hoef geen kind dood te rijden! Dat mijn pede ook 60 gaat, is een ander verhaal. Dat weegt zowat niets. Kracht is snelheid x gewicht.

    Daarnaast , wie bang word van wat lekkende schokdempers (wat al weer opgelost is, en dus geen probleem is), en een brekende schockcap, (wat onder garantie al meteen vervangen is door traxxas vanwege een luchtbel in plastic) moet misschien maar een andere hobby zoeken..
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2015
    roadrad en benster1 vinden dit leuk.
  10. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Inderdaad, zo moet je ze hebben!! Eindelijk een filmpje waarvan je zin krijgt om er een te halen...

    Beterschap!
     
  11. Rwi

    Rwi

    Lid geworden:
    7 aug 2013
    Berichten:
    53
    Locatie:
    Apeldoorn
    Gaaf filmpje!
    Ik heb zelf een opgevoerde Summit en E-revo. E-revo vind Emile wat tegen vallen, ik niet. Ding is echt niet kapot te krijgen. Vandaag weer met de jongens lopen racen. Dit keer onroad. Ding is volgas tig keer over de kop geslagen (dat krijg je als je elkaar telkens raakt):hammer:. Neerzetten en weer rijden ook offroad vol door water, springen.. alles kan hij hebben. Alle assen zijn wel van staal maar verder is hij standaard. Terwijl de Arrma Kraton's en rustlers dienst weigeren en zelfs in 2 breken tuft de Revo gewoon door. Ook de Summit is met brushless motor en alle assen van staal feest. Nonstop wheelies. De X-MAXX ziet er zeer goed uit. Schaf hem voorlopig nog niet aan, maar uitsluiten doe ik ook niet;)
     
  12. roadrad

    roadrad

    Lid geworden:
    7 nov 2015
    Berichten:
    93
    Locatie:
    Alkmaar
    zou leuk zijn als ze voor de Kerst geleverd kunnen worden... ik hoop op 19 dec. dat ie in Kaatsheuvel klaar voor me staat iig :beer:
     
  13. Rwi

    Rwi

    Lid geworden:
    7 aug 2013
    Berichten:
    53
    Locatie:
    Apeldoorn
    Ben benieuwd wat je er van vind! Hoor het graag.
     
  14. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Revo, vond ik tegen vallen., meer vanwege dat het niet mijn ding was. Zeker met een paar andere diffs en stalen assen,zal het zeker garant staan voor lang rijden en minimaal onderhoud. Dat geloof ik ook wel.. Zelfs de savage van hpi had een groot probleem met de assen, daar waren erg snel ook HD voor te krijgen, van hpi zelf notabene

    De e-max vond ik te slap op de wielen staan iets te veel flex op de in mijn ogen noodzakelijke starre delen....,
    Heb deze dan ook nooit gehad...


    Zover ik weet is dat het 15-17 dec. de Xmaxx er moet staan bij mijn (not so) Local Hobby shop..

    Afwachten, eerst een kijken naar wat accu's voor het ding... Die 3s 8400mah van Traxxas zijn me wat te duur... dus dat word even zoeken naar goede vervangers. Las al op 2x 6400mah 3s een half uur, en op 2x 8400 3s, 45minuten rijtijd....
     
  15. roadrad

    roadrad

    Lid geworden:
    7 nov 2015
    Berichten:
    93
    Locatie:
    Alkmaar
    ik zal m'n bevindingen hier wel posten... heb al een setje 3S 6000mAh accu's klaar liggen... :thumbsup:
     
  16. roadrad

    roadrad

    Lid geworden:
    7 nov 2015
    Berichten:
    93
    Locatie:
    Alkmaar
  17. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Klopt, het niveau stijgt daar flink, een aantal jaar geleden was het er niet zo erg actief, over met constructieve bijdragen maar te zwijgen.. Maar loopt nu wel goed, heb ik het idee...
     
  18. roadrad

    roadrad

    Lid geworden:
    7 nov 2015
    Berichten:
    93
    Locatie:
    Alkmaar
    ow geen idee.. ik heb in november dit jaar weer eens een auto gekocht (Rustler VXL) ... na een pauze van ... een jaar of 26 ongeveer :p en nu al weer veel te enthousiast merk ik hahahah
     
  19. benster1

    benster1

    Lid geworden:
    26 aug 2015
    Berichten:
    304
    Locatie:
    Veenendaal


    Na die bashvideo... xmax is hard maar beton in harder..
     
  20. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Das wel jammer....
     

Deel Deze Pagina