traxxas x01

TSM ontvanger kan helpen om de auto perfect te laten rijden. Op mijn rustler werkt dat heel goed.

Kom op zeg, gaan we voor iedere beetje onstabiele auto een gyro adviseren?
Mijn overpowered Mugen MRX5 rijdt ook perfect zonder dergelijke hulpmiddelen. Ik denk dat ik er niet eens mee zou kunnen rijden, een apparaat dat mijn sturen beïnvloed terwijl ik graag totale controle wil hebben. Moet je ook eens zonder proberen, misschien krijg je het nog in je vingers.

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor de mensen die TSM/AVC adviseren is het al te laat Roelof , die krijgen het nooit meer in de vingers omdat ze nooit meer zonder TSM/AVC kunnen en willen rijden ;)

Zo het schijnt.....
Het is jammer dat fabrikanten hun slechte ontwerpen middels dit soort zooi een beter beeld willen geven. Deze fabrikanten moeten eerst wat meer aandacht aan een betere setup geven als ook de bestuurder het eerder met de afstellingen en met zijn vingers moet doen.

Het probleem zit hem niet zo zeer in de fabrikanten....
Het is meer de huidige generatie "modelbouwers" waarbij het uit de doos minimaal 100km/u moet gaan en het liefst vanzelf rijden ;)

Ben zelf gelukkig van de oude stempel :rofl::rofl::rofl:

We worden oud......
En de jeugd haalt binnenkort hun rijbewijs in een Google zelfrijdende auto?
Zo klinkt dit wel, nog even en je tikt wat GPS lokaties in en de auto zal het volautomatisch rjden of is dat dan weer niet leuk?

Ik vind het wel de schuld van de fabrikanten. Ik heb wat dingen mogen testen maar slappe veren/dempers, hoog op de wielen, verkeerde gewichtsverdeling en een overpowered brushless helpt niet mee een fatsoenlijk rijbare auto neer te zetten. En als fabrikanten het ook nog oplossen met zo'n electronisch hulpding en het verkopen als een must have zullen figuren als benster1 er graag op reageren.

Een TSM ontvanger doet niks wat je zelf niet kan....
Het voornaamste wat die ontvanger doet is gas terug nemen op het moment dat het fout dreigt te gaan en het stuur een beetje corrigeren.

Iets wat je dus met een beetje skills en oefening prima zelf kan...
Het veranderd helemaal NIKS aan de rijeigenschappen van de auto ansich waar het probleem van de XO-1 zich juist bevindt.
Mij helpt het wel. Het voorkomt dat ik teveel bij stuur ook tijdens het remmen.
En hij gaat helemaal smooth rechtuit.
Ik ben er voor bij iemand die nog niet zolang met rc auto's rijdt.

We worden oud......
En de jeugd haalt binnenkort hun rijbewijs in een Google zelfrijdende auto?
Zo klinkt dit wel, nog even en je tikt wat GPS lokaties in en de auto zal het volautomatisch rjden of is dat dan weer niet leuk?

Ik vind het wel de schuld van de fabrikanten. Ik heb wat dingen mogen testen maar slappe veren/dempers, hoog op de wielen, verkeerde gewichtsverdeling en een overpowered brushless helpt niet mee een fatsoenlijk rijbare auto neer te zetten. En als fabrikanten het ook nog oplossen met zo'n electronisch hulpding en het verkopen als een must have zullen figuren als benster1 er graag op reageren.
Je word inderdaad oud Roelof. En nieuwe technieken begin je dom te vinden. Je zult vast ook met een stratenboek rijden in je auto.
Zoals 'figuren' als jij.....

Zo het schijnt.....
Het is jammer dat fabrikanten hun slechte ontwerpen middels dit soort zooi een beter beeld willen geven. Deze fabrikanten moeten eerst wat meer aandacht aan een betere setup geven als ook de bestuurder het eerder met de afstellingen en met zijn vingers moet doen.
Grappig dat je Traxxas Rustler slecht ontwerp vind. Maken m al heel wat jaren dus dat klopt niet helemaal.
En tsm maakt het mogelijk om ook kids en onervaren rijders er plezier aan te kunnen beleven. Zonder hun model gelijk te crashen.

Grappig dat je Traxxas Rustler slecht ontwerp vind. Maken m al heel wat jaren dus dat klopt niet helemaal.
En tsm maakt het mogelijk om ook kids en onervaren rijders er plezier aan te kunnen beleven. Zonder hun model gelijk te crashen.
Er zijn genoeg auto's die slecht zijn, maar al vele jaren worden gemaakt. Zoals de grote erevo en de kleine 1/16 modellen. En dat alleen al van Traxxas...

Misschien is het even leuk dat je gelijk kan gaan rijden, maar het lijkt me dat heeel snel gaat vervelen. De auto doet alles voor je, terwijl je zelf veel hoort de doen voor de auto.

En inderdaad, hoe lang gaat het nog duren voordat de 1:1 auto's zelf kunnen rijden? Het zal in ieder geval niet lang meer duren en zijn zelfs al dingen aan het testen. Nu zitten er ook genoeg dingen in een auto die automatisch gaan. Maar deze zijn beter voor de veiligheid, zoals bijvoorbeeld brake assistent.

Ik hoop inderdaad zelf ook nog mag rijden. Je gaat het rijden toch missen... Dan zouden we met z'n allen op een circuit moeten gaan rijden, met die oude rammelbakken zonder alle foefjes.

Steven

Je word inderdaad oud Roelof. En nieuwe technieken begin je dom te vinden. Je zult vast ook met een stratenboek rijden in je auto.
Zoals 'figuren' als jij.....

Nee hoor, kijk naar alle vormen van de autosport, zoveel mogelijk electronische hulpmiddelen die het besturen van de auto makkelijker maken zijn verboden. Doe eens een slipcursus en je leert beter te remmen zonder dat de ABS ingrijpt.
En dan, deze technische snufjes voorkomen niet het crashen, je auto zal echt niet automatisch de boom of een stoeprand ontwijken.

Dus iets wat ze al vele jaren maken is per definitie goed?
Een HPI Savage wordt ook al 10 jaar gemaakt maar het blijft een onding om mee te rijden. Heb zelf een Traxxas Nitro Slash mogen testen, dat is ook een auto die in iedere bocht omrolt.

Een paar jaar geleden dachten mensen ook alleen nog te kunnen driften met een D-box, nu denken mensen dat ze behoefte hebben aan een AVC of iets dergelijks. Neem van mij aan, beginnen aan iedere vorm van een hobby heeft een leerproces, dat op eigen kracht doen is leerzamer en maakt je alleen maar beter.

Nee hoor, kijk naar alle vormen van de autosport, zoveel mogelijk electronische hulpmiddelen die het besturen van de auto makkelijker maken zijn verboden. Doe eens een slipcursus en je leert beter te remmen zonder dat de ABS ingrijpt.
En dan, deze technische snufjes voorkomen niet het crashen, je auto zal echt niet automatisch de boom of een stoeprand ontwijken.

Dus iets wat ze al vele jaren maken is per definitie goed?
Een HPI Savage wordt ook al 10 jaar gemaakt maar het blijft een onding om mee te rijden. Heb zelf een Traxxas Nitro Slash mogen testen, dat is ook een auto die in iedere bocht omrolt.

Een paar jaar geleden dachten mensen ook alleen nog te kunnen driften met een D-box, nu denken mensen dat ze behoefte hebben aan een AVC of iets dergelijks. Neem van mij aan, beginnen aan iedere vorm van een hobby heeft een leerproces, dat op eigen kracht doen is leerzamer en maakt je alleen maar beter.
Ik zeg niet dat het per definitie dan een goede auto is. Maar dat jullie tsm niks vinden wil niet zeggen dat het een uitstekend hulpmiddel is. Alleen wat jullie goed vinden rijden is goed blijkbaar.

En zelf een boom raken als je over de grens gaat..:yes:

Of de paal die ernaast staat... OOPS...

f0730fb9a52feb01199acbcfe4ff042e.jpg

57f2f0b594ec3a30f0fa376293308cdb.jpg

Is al weer gerepareerd :)

En dit gaat over en xo1 die slecht op de wegligt. Dus ik dat dan kan tsm helpen. Voordat je zelf ziet dat ie iets afwijkt merkt tsm het al.

Ik dacht dat ik had gelezen dat iemand zei dat bij een auto als de XO-1 de TSM veel te laat ingrijpt en gaat over corrigeren...

EDIT:

Ik denk dat TSM te langzaam zal reageren als deze auto echt op snelheid komt.
Wat zal resulteren in overdreven corrigeren en dat zal uitlopen in een crash.

Ik dacht dat ik had gelezen dat iemand zei dat bij een auto als de XO-1 de TSM veel te laat ingrijpt en gaat over corrigeren...

EDIT:
Dat word gedacht door caretaker. Niemand heeft het geprobeerd.
En waarom zou ie telaat ingrijpen?
Denk dat een menselijke stuurbeweging later aan komt. En rustlers rijden met 3s en hoge vertanding ook makkelijk 100.
Tsm ziet als de auto iets afwijkt terwijl je niet stuurt hij moet ingrijpen. Afhankelijk van het aantal procenten dat je instelt.

In mijn ogen is een XO-1 echt puur voor de speedruns. Als ik speedruns maak, maakt niet uit met welke auto, wil ik altijd 100% controle hebben over de auto.

Een menselijke stuurbeweging is gebaseerd op wat de auto doet, terwijl de TSM in mijn ogen eigenlijk gewoon "maar wat doet".

Ik zou zelf nooit een gyro, TSM, AVC of wat dan ook willen hebben.

In mijn ogen is een XO-1 echt puur voor de speedruns. Als ik speedruns maak, maakt niet uit met welke auto, wil ik altijd 100% controle hebben over de auto.

Een menselijke stuurbeweging is gebaseerd op wat de auto doet, terwijl de TSM in mijn ogen eigenlijk gewoon "maar wat doet".

Ik zou zelf nooit een gyro, TSM, AVC of wat dan ook willen hebben.
Duidelijk.
Succes ermee

Ik zie al dat Benster nooit ECHT zal leren rijden.....
Die zal altijd en eeuwig afhankelijk blijven van zaken als AVC/TSM , omdat je simpelweg nooit echt leert rijden met dergelijke systemen.
Want je geeft zelf alleen maar domweg gas en laat het corrigeren over aan die systemen.....

En daar zit nou net de kunst van het rijden , zelf die kleine correcties uitvoeren zodat je zo hard mogelijk kan rijden.
Met AVC/TSM zal je ondanks wat je nu denkt ironisch genoeg altijd langzamer zijn :rofl::rofl::rofl:

Back