Traxxas XO-1

Discussie in 'Electro onroad' gestart door diver, 30 nov 2011.

  1. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Ik weet dat het makkelijk te vervalsen is, Ik bedoel alleen maar te zeggen dat de snelheid niet onaannemelijk is voor de auto. Of deze bewuste auto dit nu gehaald heeft of niet, boeit mij niet eens. (überhaupt speedruns boeien mij niet etc. Is wel eens leuk om te proberen, maar thats it. ) Maarja, zelfs aan eenlopende filmpjes etc zijn te vervalsen.
    Ik denk dat er meer fake filmpjes op youtube staan als echte. (ok, misschien is dat weer te overdreven, maar je snapt wat ik bedoel. ) Met een beetje editen kun je in een filmpje alles wel laten zien.

    De Traxxas is gewoon een duur speelgoed voor mensen die willen kunnen zeggen dat ze de snelste rtr auto die te koop is hebben. True, misschien een beetje kansloos, maarja, er zijn tegenwoordig ook nog steeds mensen die een lamborghini oid kopen. Ook compleet zinloos en onnozel, neemt niet weg dat 't wel gaaf is. :)

    ps: vraag me af wat die pancar in totaal gekost heeft voordat die op die snelheid heeft gereden. denk dat dit ook nog wel aardig in de papieren is gelopen.

    @Roelof, toevallig nog een prijskaartje van gevonden? Denk dat die wel fors zal zijn namelijk.
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.482
    Locatie:
    Sassenheim
    Nee, tot zover ik zie is die na bijna een jaar van introductie nog niet te koop.
     
  3. RCRacer

    RCRacer

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    100
    Locatie:
    Purmerend
    Kan het zo even snel niet vinden, maar:
    Toen deze auto net was uitgekomen, bleek het zo te zijn dat je de 100 mph alleen kunt "unlocken" door een Apple product erop aan te sluiten. Volgens mij was dit toen voor velen een teleurstelling.
    Heeft Traxxas ondertussen een manier vrijgegeven om de 100mph ook te unlocken zonder Apple product?


    Gr. Kevin
     
  4. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Er zijn vast wel wat mensen ( bezig ) met een crack oid.



    Het hoeft dus blijkbaar helemaal niet:

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Ik heb de auto inmiddels besteld en heb deze als het goed is deze week nog binnen. Een vraag. Is 4s ook te doen? Naast de baan in Utrecht (Raco) wil ik er ook af en toe mee op straat rijden. Er is hier ook een atletiekbaan.
    Ik zie velen op 6 en 8s rijden. Vandaar mijn vraag.
     
  6. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Het kan misschien wel, alleen heb je kans dat hij niet hard genoeg gaat, en de downforce niet genoeg is ( het hele chassis en kap zijn ingericht op 6S en hard rijden ) want die hele " constructie " Gaat pas werken bij hogere snelheden.
    Dus de grip zal iets minder zijn, en dus zal je iets voorzichtiger moeten zijn met sturen, correctie's etc..
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.482
    Locatie:
    Sassenheim
    In het elektronica deel op dit forum is er iemand geweest die de telemetrie data van de Castle Link Live heeft weten af te tappen voor een eigen telemetrie systeem. De protocollen over Castle Link staan op het net.

    Het opvallende in dit verhaal is dat de ESC op een geïnverteerd PPM signaal reageert dus zou een simple signaal inverter kunnen werken om de Traxxas met een andere zenderset te laten werken.
     
  8. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Wat een bak is het zeg. Ongelooflijk snel, stabiel en vooral ook groot! Dat ding is nog groter dan mijn Truggy E-revo.

    [​IMG]

    Ik ga hem donderdag bij Raco2000 uitproberen.
     
  9. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Hele mooie auto! Inderdaad erg groot, echt tof. Die Vorza ziet er wel klein uit voor een 1/8 :eek:

    Maar die XO-1 is heel gaaf je rijdt op 6S neem ik aan?
     
  10. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Ja alles op 6s behalve de Savage. Daar rij ik mee op 2s. 3s is overkill voor een XS omdat die dan meteen omhoog klapt. Als ik met de Big Joe's rij op de E-Revo dan rij ik 4s omdat dat ding anders ook omhoog klapt. De Vorza is klein, maar wel echt superstabiel en het meest allround. Tevens ook de sterkste van alle 4.

    De XO heb ik nog niet uitgeprobeerd op 4s. Ga ik wel doen want 6s is wel erg hard voor op straat ;)
     
  11. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Tof man. Pas wel op dat je je auto niet crasht boven de 100 KM/H dan lijkt ie mij total loss zou erg zonde zijn. Maar hij is echt super stabiel neem ik aan?
     
  12. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Ja als die banden warm zijn en het is goed weer, zit dat ding echt vastgeplakt. Moet zeggen dat die banden zeer goed zijn. Lijken wel offroad banden zo stabiel.
    Ja en crashen doe je sowieso wel een keer ;)

    En de 100km is echt niks. Dit ding zit in 5 sec op zijn top. De 100 heb je al in 3 sec ofzo.

    Onderschat trouwens die Savage Flux XS niet. Met een 2s accu houd hij menig bak bij.
     
  13. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Als het weer goed blijft ga ik er zo even meer rijden op de baan bij Raco2000. Ik ben geen professionele rijder en eigenlijk nog relatief nieuw in de RC wereld. Ik heb 2 weken geleden voor het eerst op de baan gereden met de Vorza, maar ben nu wel benieuwd naar de XO-1. Ik zal er wel een filmpje van maken maar dan weten jullie dat vast :)
     
  14. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Vandaag nog even geraced. Gewoon op straat. Ik moet zeggen dat ik niet zo onder de indruk ben van de servo. Vind deze traag en de draaicirkel is niet echt groot. Ik ga dit nog niet vervangen want ik denk niet dat ik veel met deze auto zal gaan rijden.
     
  15. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Vandaag dus nog op de baan gereden als rookie. De traxxas xo1 is absoluut geen baan auto of ik kan er gewoon niks van. 1x gecrashed dat was positief. Wel meteen een scheve bumper. Mijn motor werd wel heet en dat al na 20 min rustig rijden. Kwam op 92 graden.
     
  16. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Mijn XO-1 heb ik een tijd geleden via iemand uit Belgie gekocht. Nu is het probleem dat mijn regelaar stuk is. Heeft iemand een idee hoe ik dit zonder een bon kan laten repareren en wie de importeur van Traxxas is?

    Groetjes Ashvin
     
  17. lexbro

    lexbro

    Lid geworden:
    25 okt 2012
    Berichten:
    43
    Voor de benelux is de importeur Promodels in België.
    Gewoon naar een traxxas dealer in nederland gaan en vragen
    Wat ze kunnen doen voor je. Op traxxas.com vindt je de meeste
    Dealers. Vaak is het dat je zonder bon ook wel geholpen wordt
    Je hebt alleen niet de volledige traxxas garantie meer.
     
  18. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Ik wil je niet teleurstellen maar als je bij een winkel komt vragen om garantie en je hebt de auto op het net gekocht van iemand....ik kan fout zijn maar denk niet dat ze staan te springen om je te helpen. Ze zullen je wel helpen hoor, om je bankrekening wat lichter te maken :)
     
  19. lexbro

    lexbro

    Lid geworden:
    25 okt 2012
    Berichten:
    43
    Ik heb ook niet gezegd dat het niks zou kosten.
    Maar bij de importeur zal je helemaal niks bereiken die zullen je naar
    Een dealer in de buurt verwijzen.
    En als ze niet staan te springen om je te helpen hebben geen potentiële
    Klant erbij dat is hun verlies. De garantie was al verlopen op het moment dat
    Hij die auto kocht. Welk advies had jij hem dan gegeven anthem2?
     
  20. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Eigenlijk geen advies, gewoon nieuwe regelaar kopen of misschien eens kijken naar een 2dehandsje.Zonder bon kan de winkel niet super veel voor je betekenen, tenzij je gewoon een nieuw product koopt. En inderdaad, het is de winkels hun verlies van een potentiële klant als ze niet helpen maar je zou zeker niet de eerste zijn waar ze onvriendelijk tegen zijn omdat de auto niet van bij hun komt.Niet slecht bedoeld hoor, want je vond mijn reactie niet zo leuk denk ik.Maar dit is spijtig genoeg de realiteit.Internet aankopen en modelbouwwinkels gaan slecht samen. Je hebt het toestel op het net gevonden, zoek de handleiding en andere info dan ook maar daar.Mij maakt het niet uit als ik ongeveer de helft of een derde van het bedrag kan uitsparen.Andere mensen vinden de service in de winkel dan weer leuker en betalen dan graag meer. Ik doe eigenlijk van alle 2,onderdelen en banden/velgen in de winkel, elektronica online.
     

Deel Deze Pagina