Traxxas XO-1

Een traxxas medewerker heeft er al 115 mph mee gereden zonder problemen.
De auto is ontworpen op de computer, en getest in een soort windtunnel
Er is ook uitgebreid mee getest, dus ik denk dat de slijtage ook wel mee zal vallen.

Deze auto kan alleen 100mph+ als je de bijgeleverde pinion/spur gebruikt en hem unlocked en de bijgeleverde splitter monteerd.

Hij KAN 100mph, maar net als bij de rustler die 70 mph kan met de bijgeleverde pinion/spur zijn er risico's aan verbonden

De rustler word loeiheet met 76/31 gearing op 3s, overall gaat deze wagen erg hard.

met een andere body zal deze wagen hoogst waarschijnlijk flippen rond de 90mph.

Ik ben erg benieuwd naar de eerst youtube filmpjes!

THE XO-1 IS FOR EXPERTS ONLY.

ik zou em graag willen kopen maar ik ben geen expert.

In de reacties op dat TopGear artikel:

TraxxasDaniel commented on this article
at 04:21 pm on 06 December 2011
Hey guys, we'd love to send one of these over for some laps on the Top Gear test track!

maar wie gaat hem besturen?

ik kan nog herinneren van de aflevering dat ze met een savage en een andere nitro wagen een race gingen doen tegen een klein autootje, als je die bekijkt gaan ze niet zuinig om met rc auto's. (nou.....eigenlijk met de meeste auto's behalve de supercars gaan ze er slecht mee om, maar het blijft leuk)

oT6HE9BpJyQ[/media] gear - G-wiz Vs Rc car [hpi savage] - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou er een Heli boven laten vliegen met de besuurder en eventueel de zender voorzien van zo'n grote +6dB antenne.

Ben inderdaad wel benieuwd wat een echte ronde gaat doen.

In Fifth Gear is het met Andy Moore al eens gedaan .... Die stond in een flinke hoogwerker.....

Lijkt me wel geinig als ze het zouden doen......

ga maar eens meten:

Length: 27 inches (686mm)
Front Track: 11.61 inches (295mm)
Rear Track: 11.81 inches (300mm)
Wheelbase: 15.91 inches (404mm)

maar de kappen die je nu hebt zijn toch al mooi genoeg?

True.. maar die kyosho kappen zijn ook verschrikkelijk duur. :(

Ik denk dat deze er t.z.t. wel van gaat komen hier. maar dat zal wel ruim een jaar duren of zo. Lijkt me iig een erg leuke wagen. :) Ik vind gewoon het helke ontwerp mooi. of het een goed ontwerp is boeit me niet, 't spreekt me gewoon aan. (net als de e-revo bijv.)

Om dezelfde reden rijdt ik ook een VR6 bijvoorbeeld. geen verstandige keuze qua motor. als je snel wilt rijden zuipen ze behoorlijk, en echt snel zijn ze ook niet. maar het geluid en de techniek maken het voor mij allemaal weer goed. :)

Laatst bewerkt:
hier hebben we een benzine audi staan en die kan ook goed zuipen, 1 op 7 gemiddeld.

maar past de kap qua afmetingen?

Rijdt 1/13 gemiddeld met de vr6. (mja, heb er dan wel alles aan gedaan om hem zuiniger te maken. :P )

iig, geloof niet dat die kap gaat passen. wielbasis klopt niet. de Kyosho GT2 heeft een wielbasis van 360mm en is 310mm breed. dus is korter en breder. (op zich wel logisch.. langer smal chassis is beter voor de stabiliteit op hogere snelheden heb ik begrepen. ) mja,.. jammer.

Back