Trex 250 eigenaars???

Vraag:

is het heel moeilijk een AR7200BX voor een T Rex 250 afstellen ?
of beter kiezen voor een versie met 3GX?

gr. Uwe

EDIT:
de 3GX past in het frame,
de AR moet bouten het frame komen,
maar ook voor de 3GX moet je nog een ontvanger hebben ...
 
Laatst bewerkt:
Hey uwe,

Ik heb voor mijn x2 een align 250DFC gehad met een standaard Beastx met satellite.dit was een super goede combo en vloog super stark zeker net zo goed als mij x2 nu met vbar. De combo beastx en 250 is zeker een aanrader, en zoals je beastx kan zeer makkelijk af te stellen.

Gr Arno
 
... dat is mooi om te horen, Arno,
en bovendien heb je geen extra ontvanger nodig
bij de AR7200BX, die ik heb,

ik ga eens over na denken, iig bedankt !

Groet
Uwe
 
waarom er niet gewoon op bouwen uwe, je hebt 'm toch liggen. Anders kost 't je weer 100 euro voor een 3gx .. en dan nog een losse ontvanger.

Voor zover ik weet doen die AR7200BX het prima
 
waarom er niet gewoon op bouwen uwe, je hebt 'm toch liggen. Anders kost 't je weer 100 euro voor een 3gx .. en dan nog een losse ontvanger.

Voor zover ik weet doen die AR7200BX het prima

Ik heb een "lege" 250 pro DFC bestelt,
daar komt dan de AR7200BX in.

Groet
Uwe
 
Ben benieuwd naar je bevindingen Uwe [emoji5]️

ik ook,
die paddel-versie vloog al goed,
alleen als ze crashten,
was het een gepruts met de kleinen schroeven,
ik verwacht meer power van de fbl-versie,

anders moet die met 4s en Scorpion motor vliegen, ha ha

Groet
Uwe
 
Ook ik ben benieuwd Uwe, de 250 DFC staat hier ook nog op het verlanglijstje, maar met de aanschaf van de 14SG even op een laag pitje.
 
Mijn eerste helikopter was de Trex-250 SE. Volgens velen hier niet de beste keus om mee te beginnen . En ik moet zeggen die "velen" hebben in principe ook wel gelijk gekregen. Echter door een dosis doorzettingsvermogen, heel veel schroeven en een zak met onderdelen nu toch in staat om te vliegen met het ding. Voordelen zijn er echter ook door te beginnen met deze kleine. Onderdelen zijn spotgoedkoop, je leert enorm veel door het vele repareren van de crashschades en last but not least als je deze 250 er in de lucht kunt houden gaat het met een 500 zeker. Ik zal hem nooit weg doen erg leuk om in de achtertuin een beetje te hooveren ed. Spreekt toch meer aan dan achter een beeldscherm met Phoenix zitten te prullen.

Groetjes Robert
 
zo heb ik het ook geleerd, Robert,
precies op deze manier,
vallen en weer opstaan,

geweldig he

alleen heb ik nu gekozen voor fbl,
de efficiency is groter dan bij FB,
men zegt iets van 15 tot 20 % dacht ik.

Groet
Uwe
 
geweldig he

alleen heb ik nu gekozen voor fbl,
de efficiency is groter dan bij FB,
men zegt iets van 15 tot 20 % dacht ik.

Groet
Uwe

Ja echt geweldig lekker prullen aan zo'n ding. Mijn volgende stap wordt ook flybarless maar eers maar eens met de FBL fatsoenlijk leren vliegen.
 
FBL is veel preciezer , je schrikt eerst maar,
maar na 1 minuut heb je het feeling,
en je wil nooit meer terug,

dat is bij kleine heli's,
alles wat groter dan 700 is, is het verhaal weer anders,
bv. bouw ik mijn Benzine-Trainer niet om naar FBL,
omdat die zo relaxed vliegt,
anders kan ik mij mijn Bell 47G III niet voorstellen met paddels.

Maar voor de 250er is het een " moet "
hij zou zeker niet makkelijker te vliegen zijn,
maar zeker veel beter vliegen.

Groet
Uwe
 
Wat zou een goede setup kunnen zijn om de Trex-250 FB om te bouwen naar FBL?
 
zijn er niet gewoon standaard fbl koppen van align daarvoor te koop?

Gyro eraf.. fbl kop erop. en een leuk fbl systeempje erop zoals MSH Brain, Beast X of 3GX
 
ik denk, dat de kop met de nieuwe hoofd-as zo te koop is,
en wat Sven al schreef, fbl-systeem erop en vliegen ...

groetjes, Uwe
 
Back
Top