Trex 250 eigenaars???

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Vincenzo, 3 nov 2008.

  1. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    bedoel je Oxy 2 ... of praat je nog over de Oxy 3 ?
     
  2. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.623
    Locatie:
    belgium
    Wel degelijk Oxy 2. Die is komt er binnenkort . Zie helifreak .
     
  3. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    o.k., thanks
    .. zou voor mij (voor mij) iets te klein zijn,
    maar zeker ook een top heli !
    benieuwd.
     
  4. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.623
    Locatie:
    belgium
    Tja t is maar nieuwsgierigheid hoor . Ben momenteel weer met schaalproject bezig en alle fondsen gaan nu daarneen . Men T rex vliegt weer goed nu maar sa nooit Oxy zijn . Hoeft ook niet voor mij .
     
  5. Vervaet

    Vervaet

    Lid geworden:
    9 okt 2015
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Kaulille
    @Heli-Uwe Nog bedankt voor de hartelijke welkom! M'n eerste heli ervaring was met een FP Walkera V200D01, ik heb CP leren vliegen met de Trex 250. Hierbij waren Google en diverse forums zoals dit echt wel noodzakelijk om de heli netjes af te stellen! :)
     
  6. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    @Vervaet:
    grappig, mijn eerste CP was ook een Walkera, de 4G6 en daarna de 4G6s,
    dan kwam T Rex 250, later 450, en dan 600 nitro,
    naja, nu ziet het hangar toch iets anders uit, maar ben best tevreden !

    @guyken:
    vele dingen bij gewone pot en boom heli's zijn echt overkill en daardoor (te) duur,
    voor gewone piloten doet het een T Rex met de 3GX wel,
    als ik zo de filmpjes bekijk, wat de mensen vliegen en wat ze 3D noemen,
    voor het "echte werk" zou wel een verschil zijn,
    en natuurlijk vliegt een Logo met v-Bar beter dan een RTF heli uit de doos.

    ..maar ook de schaal-heli's vreten veel van je budget op,
    maar da heb je wat, wat je jaren met plezier vliegt en niet zo gouw crasht, hopelijk.

    Iig iedereen veel plezier met bouwen, afstellen en vliegen, en ... leren van het gedane en plezier hebben !!!

    Groet
    Uwe
     
  7. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Je hebt helemaal gelijk hoor.
    Bij ons in het wildvliegclubje vliegen ze met allerlei type helikopters.
    Van dure Mikado tot Align Trex.
    Ben zelf net weer ingestapt en heb een Blade 230S aangeschaft.
    Mijn laatste Heli was een Trex550 maar vond die net effe te groot voor indoor.Ha ha ha ha
    Ook even een paar Lipo packjes legen op het veldje voor het huis was niet echt prettig met de 550.
    Moest er feitelijk telkens mee naar het grote veld.
    Hoop de smaak weer terug te krijgen met de komende Blade 230S want het zit me toch wel in het bloed.Ha ha ha ha
    Jarenlang de helikopters links laten liggen en veel gevlogen met Multicopters.
    Iets wat ik nog steeds met veel plezier doe.
    Zowel losvliegen in alleen maar Acro mode als FPV rondfladderen, maar hoe ik het balletje ook rol.........de helikopters hebben mijn favoriete voorkeur.
    Vandaar toch maar weer een Blade 230 aangeschaft.
    Vr Gr E
     
  8. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Top man,
    het geeft veel nieuws in de heli-wereld, en leuks natuurlijk !!
    welkom back @Dylan sys150:
    Groet
    Uwe
     
  9. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Dankje Uwe.
    Ik hoop straks veel te mogen genieten van de Blade 230S.
    Heerlijk dat heli vliegen.
    Vr Gr E
     
  10. Helikapoter

    Helikapoter Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    11 mrt 2006
    Berichten:
    790
    Locatie:
    Drechterland
    Kan iemand mij een advies geven over de Allign 250 DFC in combinatie met een schaal romp ?
    Ik heb er een metGx,btf/fbl systeem , maar wil er meer een rustig vliegend helitje van maken ( schaal) ( hughes 500 rompje)
    en geen wild vliegend 3D scheurijzer ( gaat me ook niet meer lukken na 30 jaar normaal helivliegen )..Ik vind de voorgeschreven waards en offset ( pitch-hovering) vrij hoog staan 9pos & min.
    Op mn 500 helis is dit middels andere motor (scorpion +15T) en assymetrische spinblades ook gelukt , plus dat ik 10 minuten vliegtijd heb met een 5S/4000Mah .(was max 6min)
    Wie o wie heeft hier ervaring mee ?
    Bedoeling is om er rustig mee te gaan indoor vliegen , stabiel & rustig .

    Groet,
    Arno
     
  11. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Denk dat je daar even op terug moet komen..
    een Trex 250 is een relatief zwaar toestel voor de oppervlakte rotordisc.
    gevolg: je hebt toeren nodig om de heli NORMAAL lekker te kunnen sturen.
    ga je het laagste toerental opzoeken, kom je al vrij vlot met wind etc in de problemen.
    250 heeft echt toeren nodig.. zeker de staart.. die is vrij kritisch.

    Het is een DFC heli. daar zitten geen rubbers in de kop, daar zit gewoon knalhard PVC in.
    Waarom is dat belangrijk?
    De demping van de kop bepaald (mede) hoe ver het toerental van de rotor kan zakken zonder stuurproblemen te geven.
    Maar, ga je een DFC kop voorzien van zachtere rubbers, krijgt de rotordisc beweging tov de hoofdas, en klappen de linkjes er vanaf bij de minste beweging.
    en die beweging is er echt..

    Dus, de DFC kop limiteert je toerental, dwz je kan niet lager dan de kop toelaat.
    En DFC houdt niet van lage toeren...
    Vroegah met de "normale" koppen kon je nog een beetje spelen met je rubbers, zachtere rubbers = lager toerental mogelijk
    maar dat kan echt niet bij DFC.


    voor een lager toerental:
    - andere kop gebruiken, dan kun je weer met rubbers spelen.
    - Zet zo groot mogelijke staartbladen in de staart.
    - 250 bladen heb je ook in een paar maten, pak de grootste.


    Als het met name om rustig vliegen gaat (dat is nl wat anders dan alleen laag toerental), dan zul je de stabilisatie even aan de pc moeten hangen.
    ongeacht toerental, kun je daar instellen hoe de unit reageert. En dat gaat heel ver...
    je kunt hem "3D" instellen, maar ook als een mak lammetje.
    Dit heeft trouwens ook helemaal niets met uitslagen te maken. Vaak wil de stabilisatie tijdens het instellen gewoon een bepaalde waarde zien, om te bepalen hoe ver hij kan gaan.
    dit wil dus niet zeggen dat hij ook zo ver gaat. geeft hem gewoon aan wat zijn speelruimte is.
    ga je dat verkleinen, geeft je de stabilisatie minder ruimte.
    niet erg, tot je met wat wind etc er achter komt dat de elevator niet voldoende overredingskracht heeft.

    Pitch kun je natuurlijk zelf instellen. eerst even de waarde van de stabilisatie om zijn speelruimte aan te geven, afstellen afsluiten.
    daarna via de curves weer omlaag schroeven.
    Alleen op de pitch.. cyclic moet wel zijn speelruimte hebben, die niet te klein maken..

    En de bladen schelen ook echt heel veel.
    Zware fbl bladen geven vaak een veel tammer vlieggedrag dan lichte 3d bladen.
    Spinblades zijn doorgaans inderdaad erg goed.. alleen geen ervaring mee op deze maat.
     
  12. Helikapoter

    Helikapoter Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    11 mrt 2006
    Berichten:
    790
    Locatie:
    Drechterland
    Dank je , goed verhaal .
    Zal hem eerst afstellen zodat hij in ieder geval , beetje naar mijn eigen hand staat . Het is wel een leuk maatje heli om mee te experimenteren

    Gr,
    Arno
     
  13. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    ergens op YouTube is een filmpje van een 250er heli met 5-blads-kop in een 500 Hudges romp,
    het kan zelfs zijn, dat het ook een lid is van MBF, moet je maar uitzoeken,
    ... zeker een heel interessant project !!
    suc6

    (bij the way, die 250 is een hele tijd met paddelstang gevlogen,
    wat ook met minder touren kan, maar ik denk voor een schaal-project geen gezicht)

    Groet
    Uwe
     
  14. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    deze b.v.,
    maar er is nog ergens een witte 250er ...

     
    Helikapoter vindt dit leuk.
  15. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    deze vond ik leuk ..

     
    Helikapoter vindt dit leuk.
  16. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.703
    Locatie:
    Antwerpen
    Effe sluikreclame maken, heb nog een 250 DFC in bijna nieuwstaat die weg mag, moest iemand interesse hebben, stuur dan maar een pb.
     

Deel Deze Pagina